59
Fotogalerie

Mazda 3 MPS pro rok 2010 v detailech

Mazda detailně představila modernizované provedení ostré verze svého modelu 3 s označením MPS. (+ 60 nových fotogafií)

Nová Mazda 3 byla do džungle evropských trhů vržena před několika měsíci a její dynamické linie se zřejmě setkaly s pochopením zákazníků. Podle červnového průzkumu AutoBildu jej například plných 200 000 respondentů označilo za nejlépe vypadající kompakt. Nyní se v plné kráse představuje vlajková loď této řady, jež má nabídnout vynikající jízdní vlastnosti a výkony, ovšem v kompaktním balení plně využitelném pro každodenní provoz, k čemuž přispívá i dlouhý seznam zajímavých technologických „vychytávek“.

Dosavadní Mazda 3 MPS nalezla od roku 2006 na světových trzích více než 30 000 zákazníků, třetina z nich přitom bydlí v USA, kdežto v Evropě by jich nyní mělo jezdit přes 6 000. V loňském roce se jí v Evropě podařilo dosáhnout ve svém subsegmentu tržního podílu 4,5 %. A inovovaná verze určitě nechce své tvrdě vydobyté pozice opustit.

Mazda 3 MPS 01.jpg Mazda 3 MPS 02.jpg Mazda 3 MPS 03.jpg
Mazda 3 MPS 04.jpg Mazda 3 MPS 05.jpg Mazda 3 MPS 06.jpg

Mazda Performance Series - tato slova mají za úkol především zvýšit tep milovníků automobilů značky Mazda. „Trojka“ MPS vychází z pětidvéřového hatchbacku a již od prvního pohledu se jedná o řádný „hot hatch“. Její bezmála sportovní ambice zdůrazňují specifické nárazníky vpředu i vzadu, kaplička na kapotě zásobující mezichladič stlačovaného vzduchu, prahové spoilery či nové osmnáctipalcové ráfky připomínající jednotky z typu RX-8 a obouvající pneumatiky Dunlop s šířkou až 225 mm. Mezi další prvky patří natáčecí bi-xenonové světlomety AFS, zadní světlomety složené ze soustav LED či robustní střešní spoiler na pátých, výklopných dveřích. Mazda 3 MPS se bude dodávat ve čtyřech barvách Velocity Red, Aluminium Metallic, Black Mica a Crystal White Pearl.

Mazda 3 MPS 22.jpg Mazda 3 MPS 23.jpg Mazda 3 MPS 24.jpg
Mazda 3 MPS 25.jpg Mazda 3 MPS 26.jpg Mazda 3 MPS 27.jpg

O řádně peprné svezení se postará čtyřválcový motor Mazda MZR DISI s objemem 2,3 l, jenž díky přeplňování turbodmychadlem dosahuje výkonu 260 koní (191 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu až 380 Nm při 3 000 ot./min. Těmto hodnotám musel být přizpůsoben i přenos momentu na vozovku přes přední kola, který probíhá skrze přepracovanou šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a širším rozpětím převodů (jednička až trojka mají troj a čtyřka pak dvoukuželovou synchrnizaci pro zrychlení řazení), diferenciál s řízenou svorností a upravené hnací hřídele konstruované se záměrem minimalizovat negativní odezvy zabírajících kol do řízení.

Mazda 3 MPS zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosáhne rychlosti 250 km/h. Použití dvojitého výfuku zlepšilo v porovnání s předchozím provedení zvuk motoru, ale v oblasti nad 5 000 ot./min. zároveň snížilo hlučnost vozu o 10 dB.

Mazda 3 MPS 37.jpg Mazda 3 MPS 38.jpg Mazda 3 MPS 39.jpg
Mazda 3 MPS 40.jpg Mazda 3 MPS 41.jpg Mazda 3 MPS 42.jpg

Mazda 3 MPS se vyznačuje důsledně přepracovaným podovozkem s tužšími pružinami a tlumiči. Naklánění v zatáčkách omezují mohutné zkrutné stabilizátory, zatímco k lepšímu kontaktu s vozovkou má přispět modifikované řízení. Speciální černý interiér tohoto hbitého a praktického vozu je opatřen červenými doplňky, hliníkovými pedály, ale také přepracovaným přístrojovým štítem s orientačním měřičem plnicího tlaku dmychadla, který našel prominentní místo mezi dominantními ciferníky otáčkoměru a tachometru.

Řidič pak jistě ocení i sportovní polokožená sedadla, konektivitu a ovládání telefonu přes Bluetooth, audiosoustavu Bose s desítkou reproduktorů či nový multifunkční informační displej MID, pocit zdánlivé jedinečnosti v něm pak dále podpoří řada nápisů MPS kol dokola. Couvání usnadňuje elektronický asistent, při panickém brzdění se spustí výstražné osvětlení (ESS), o defektu pneumatiky pilota informuje soustava TPMS a monitorovací systém RVM informuje řidiče o pohybu automobilů za ním či v oblasti slepých úhlů.

Mazda 3 MPS 07.jpg Mazda 3 MPS 08.jpg Mazda 3 MPS 09.jpg
Mazda 3 MPS 10.jpg Mazda 3 MPS 11.jpg Mazda 3 MPS 12.jpg
Mazda 3 MPS 13.jpg Mazda 3 MPS 14.jpg Mazda 3 MPS 15.jpg
Mazda 3 MPS 16.jpg Mazda 3 MPS 17.jpg Mazda 3 MPS 18.jpg
Mazda 3 MPS 19.jpg Mazda 3 MPS 20.jpg Mazda 3 MPS 21.jpg
Mazda 3 MPS 28.jpg Mazda 3 MPS 29.jpg Mazda 3 MPS 30.jpg
Mazda 3 MPS 31.jpg Mazda 3 MPS 32.jpg Mazda 3 MPS 33.jpg
Mazda 3 MPS 34.jpg Mazda 3 MPS 35.jpg Mazda 3 MPS 36.jpg
Mazda 3 MPS 43.jpg Mazda 3 MPS 44.jpg Mazda 3 MPS 45.jpg
Mazda 3 MPS 46.jpg Mazda 3 MPS 47.jpg Mazda 3 MPS 48.jpg
Mazda 3 MPS 49.jpg Mazda 3 MPS 50.jpg Mazda 3 MPS 51.jpg
Mazda 3 MPS 52.jpg Mazda 3 MPS 53.jpg Mazda 3 MPS 54.jpg
Mazda 3 MPS 55.jpg Mazda 3 MPS 56.jpg Mazda 3 MPS 57.jpg
Mazda 3 MPS 58.jpg Mazda 3 MPS 59.jpg
Mazda 3 MPS 2010

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud