31
Fotogalerie

BMW 3 (F30): kompletní ladění AC Schnitzer

Společnost AC Schnitzer z německých Cách představuje definitivní podobu svého ladičského programu určeného pro sedany BMW 3 nejnovější generace.

Kapitoly článku:


U Schnitzeru se tradičně soustředí na produkty koncernu BMW Group, přesto je jejich záběr docela široký. Sahá od Mini Cooper S Schnitzer přes opulentní SUV v podobě BMW X6 M Schnitzer až po nové „čtyřdveřové kupé“ BMW 6 Gran Coupé Schnitzer. Nyní zde máme také něco pro běžnější spotřebitele. U AC Schnitzeru totiž splnili slib a představili kompletní sadu úprav pro sedan BMW 3 generace F30.

BMW F30 Schnitzer.jpgBMW F30 Schnitzer (1).jpgBMW F30 Schnitzer (2).jpg
Nová stavba svým vzhledem připomíná tradice ladění vozů BMW značkou AC Schnitzer

Náhled pod pokličku přípravy tohoto paketu nám připravili již letos v Ženevě, ale teprve nyní můžeme být konkrétnější. A začněme třeba posilováním vznětových pohonných jednotek. Verze BMW 318d posílila z výchozích 143 koní (105 kW) na výsledných 171 koní (126 kW), přičemž již od přírody silnější provedení BMW 320d nově dává 218 koní (160 kW) namísto továrních 184 koní (135 kW).

BMW F30 Schnitzer (4).jpgBMW F30 Schnitzer (5).jpgBMW F30 Schnitzer (6).jpg
Sadu nových dílů vkusně doplňují decentní polepy a výrazné koncovky výfuků

U „benzínů“ se AC Schnitzer soustředil na varianty 328i a 335i, jejichž výkon navýšil na 294 koní (216 kW), resp. 360 koní (265 kW), ale výrobce zdůraznil, že tyto varianty jsou zatím ve vývoji a oficiálně představeny budou až v nadcházejících týdnech. Netřeba zdůrazňovat, že většina z popsaných posílení jde na vrub upravenému programu řídicí jednotky.

BMW F30 Schnitzer (13).jpgBMW F30 Schnitzer (15).jpgBMW F30 Schnitzer (12).jpg
Úpravy se dotkly také motorů a interiéru

Dalšími úpravami na mechanických skupinách vozu BMW 3 (F30) jsou sportovní výfuk s výraznými koncovkami a sportovně odladěné pérování snižující světlou výšku o 25 mm. Na výběr je z několika sad litých ráfků s průměrem od 18 do 20 palců. Úpravám exteriéru jsme se věnovali již v předchozím článku, takže jen připomeňme, že za zmínku stojí hlavně nástavce nárazníků, prahové obklady či odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru, jež mají účinně zvyšovat přítlak na obou nápravách, a to zvláště ve vyšších rychlostech.

BMW F30 Schnitzer (26).jpgBMW F30 Schnitzer (27).jpgBMW F30 Schnitzer (28).jpgBMW F30 Schnitzer (29).jpgBMW F30 Schnitzer (30).jpgBMW F30 Schnitzer (32).jpg
Sportovně laděný podvozek má zajistit lepší jízdní vlasntosti

Úpravy se nevyhnuly ani interiéru, který lze od standardního provedení odlišit třeba hliníkovými obklady pedálů, madla páky ruční brzdy nebo ovladače i-Drive.

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud