Nový ceník Seatu Ibiza souvisí se změnami v rámci nového modelového roku. Vůz aktuálně koupíte pouze s motory 1.0 TSI a 1.6 TDI, o tom nejlepším si zatím můžete nechat zdát.
Když přišel loni v dubnu Seat Ibiza na český trh, čtyřválcový motor byste pod jeho kapotou hledali marně. Nabídka zahrnovala pouze tříválce 1.0 MPI/55 kW a 1.0 TSI v provedeních se 70 a 85 kilowatty. Paletu později doplnila také nová patnáctistovka TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a verze TGI spalující zemní plyn.
Jenže dneska už je všechno jinak. Seat Ibiza totiž prošel změnami pro modelový rok 2019 (platné od 31. kalendářního týdne 2018), které se mimo jiné podepsaly na „překopání“ motorové palety. Na litrový motor MPI, se kterým se vůz ještě v dubnu letošního roku vešel pod 300.000 korun, zapomeňte. Zmizelo i provedení TGI (od 389.900 Kč) a naopak přibyla vznětová šestnáctistovka, jejíž cena atakuje hranici 400.000 korun. A to není vše.
Mně osobně chybí motor 1.5 TSI. Co do dynamiky, charakteru, a koneckonců i spotřeby, totiž malému Seatu pasoval jako ulitý. S cenou 410.000 korun se sice takto poháněná Ibiza řadila k cenovému vrcholu (dražší bylo pouze 1.0 TSI/85 kW DSG ve výbavách Excellence a FR), 150 koní ale bylo dostupných pouze ve sportovněji laděné a velmi slušně vybavené linii FR.
V ceníku platném od 1. srpna se s cenami můžete dostat mnohem výše, přičemž zcela pochopitelně kraluje motor 1.6 TDI kombinovaný se skříní DSG. Ta je k turbodieselu dostupná od linie Excellence a výhradně s jeho prostřední variantou (70 kW), kde je alternativou k pětistupňovému manuálu. Motor 1.6 TDI/59kW je párován s pětistupňovým manuálem, nejsilnější provedení (85 kW) má šestikvalt.
Sluší se zmínit, že u aktuálně nabízených agregátů Seat stále uvádí spotřebu paliva podle metodiky NEDC. Od 1. září lze očekávat nový ceník prezentující spotřebu dle metodiky WLTP. Do nabídky by se pak měly vrátit motory, které aktuálně nekoupíte.
Seat Ibiza - ceny na českém trhu platné od 1. srpna 2018 |
Motor |
1.0 TSI |
1.0 TSI |
1.6 TDI |
1.6 TDI |
1.6 TDI |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
999 |
1598 |
1598 |
1598 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
70/5000 |
85/5000 |
59/- |
70/- |
85/- |
Točivý moment [N.m/min] |
175/1500 |
200/2000 |
230/1400 |
250/1500 |
250/1500 |
Převodovka |
5M |
6M(7A) |
5M |
5M(7A) |
6M |
Max. rychlost [km/h] |
185 |
195(193) |
169 |
182(181) |
195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,2 |
9,3(9,5) |
13,3 |
11,3(11,7) |
10 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
4,6 |
5,0(4,9) |
3,8 |
3,8(4,0) |
4,1 |
Cena Reference [Kč] |
332.900 |
- |
399.900 |
- |
- |
Cena Style [Kč] |
346.900 |
364.900 |
- |
423.900** |
- |
Cena Excellence [Kč] |
371.900 |
389.900 |
- |
448.900 |
- |
Cena FR [Kč] |
371.900 |
389.900 |
- |
488.900* |
468.900 |
*pouze s DSG, ** nelze s DSG, za DSG se připlácí 40.000 Kč |