| Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG Foto: Petr Homolka
| Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG Foto: Petr Homolka
| Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG Foto: Petr Homolka
| Škoda Octavia LB 2.0 TDI Evo DSG Foto: Petr Homolka
28
Fotogalerie

Proč vypadá nová Škoda Octavia zrovna takto? Šéf designu to detailně vysvětlil

Už zítra si přebíráme do redakčního testu novou Škodu Octavia Combi. Nebude tedy od věci si poslechnout, co o ní říká šéfdesignér automobilky Škoda Oliver Stefani.

Někdo v případě tvarů nové generaci Škody Octavia hovoří o evoluci, jiný o revoluci, a další dokáže měsíce vývoje zhodnotit jediným komentářem v diskusi. Není to pouze případ octavie, ale třeba i nového golfu nebo Porsche 911. Každá automobilka má zkrátka svůj styl a s mezigenerační obměnou se pouští do více čí méně výrazných řešení. V diskusích se můžeme o designu dohadovat donekonečna, pak ale stačí poslechnout si jednoho z tvůrců a věci najednou mohou začít dávat větší smysl.

Jsem člověk, který si rád nechá všechno pořádně vysvětlit, a to nejen v oblasti techniky, ale i designu. V době sílící marketingové komunikace k nové octavii proto přišlo vhod i video týkající se designu. Šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani v něm vysvětluje hlavní aspekty tvarů liftbacku i kombi a není překvapením, že prim hrálo spojení funkčnosti a praktičnosti.

Jedním z cílů bylo přidat emoce, ale zároveň neustupovat od funkčnosti. Škoda Octavia podle Stefaniho není auto zaměřené na řidiče, proto nečekejte na řidiče natočenou středovou část přístrojové desky. Hlavní roli hrála symetrie a stejné možnosti ovládání pro řidiče i spolujezdce. Stefani hovoří o demokratickém přístupu, zároveň ale zmínil i další dopad symetrie – opticky totiž rozšiřuje.

I proto je kokpit plný dlouhých linií, včetně široké plastové lišty táhnoucí se po celé šířce přístrojovky. Ta je dekorativní i funkční, protože se o ni můžete opřít při práci s displejem infotainmentu. Oliver Stefani také zmínil i spojitost lišty s vnějším designem vozu. Věděli jste, že se její tvar shoduje s liniemi kapoty a masky chladiče? Já si toho třeba vůbec nevšimnul. Detailnější komentář si můžete poslechnou v přiloženém videu.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud