Nový Opel Combo Life sice bude uveden na náš trh až v červenci, první kousek jsme si však už stihli prohlédnout přímo na české půdě.
První snímky nové generace Opelu Combo Life, sourozence Citroënu Berlingo a Peugeotu Rifter, byly k dispozici už koncem února. Kdo si však tehdy myslel, že na autosalonu v Ženevě provedeme detailnější průzkum, byl na omylu. Automobilka Opel se jej vůbec nezúčastnila a stejné to bude i v Paříži. Ještě štěstí, že české zastoupení značky dokázalo zprostředkovat první kontakt přímo na naší půdě!
Jeden z pouhých tří kusů Opelu Combo Life, které aktuálně kolují Evropou, jsme si měli možnost si prohlédnout na pražské Ladronce. Opel si od vozu hodně slibuje, a to díky rostoucímu zájmu o vany segmentu B, a také díky koncernu PSA v zádech. Za poslední čtyři roky vyrostl segment B-Van o 26 procent, navíc v době, kdy se na trhu objevují další a další SUV a crossovery, je zkrátka super vědět, že můžete jít a koupit si velkou rodinnou krabici prostou kompromisů, kterým se SUV často nevyhnou.
Vůz bude na našem trhu uveden v červenci a první kusy uvidíme na silnicích od září. V nabídce budou dvě verze – standardní s délkou 4,4 metru a rozvorem 2,79 metru, a prodloužená s délkou 4,75 metru a rozvorem 2,98 metru. Na ceny je ještě brzo, podle našich informací však budou přinejmenším stejné, možná o fous vyšší než u Citroënu a Peugeotu.
Na Ladronce byl vystaven kratší vůz přesně v takovém provedení (lak, kola), jaké jsme viděli na prvních snímcích. V jádru je to samozřejmě pořád dodávka, což uvnitř poznáte například podle tvrdých a snadno udržovatelných plastů nebo rezervy umístěné neprakticky zespod u zadní nápravy. Nicméně, co se kvality výroby týče, nemám ještě úplně utvořený názor.
Vůz byl totiž skládán ručně, tu a tam něco nedoléhalo a podobně, lze se to však zatím pochopit. Potěšilo mě, že pozice za volantem nepřipomíná posaz na záchodové míse, ale připadáte si jako v běžném osobáku. S tím rozdílem, že nad hlavou máte obrovský prostor a neřešíte problém s odkládacími místy.
Celkem je po interiéru rozmístěno osmadvacet schránek, přičemž ta středová bez problému pojme dvě 1,5litrové lahve, tablet a další podobně velké předměty. Hever najdete ve schránkách pod nohami zadních cestujících, sklopná police v zavazadelníku (pod střechou) unese deset kilo. Rovněž je super, že u spolujezdce nechybí zásuvka na 230 voltů, a to nikoliv plochá, prostřednictvím které nabijete nanejvýš mobilní telefon, ale kulatá, vhodná i pro adaptér notebooku.
Obě verze bude možné pořídit v pěti- i sedmimístném provedení. Manipulace s druhou řadou sedadel je velice snadná, vedle sebe se vejdou tři dětské autosedačky s isofixem, a protože sedáky po sklopení opěradel „zajedou“ do podlahy, vznikne zcela rovná ložná plocha. Pokud ještě překlopíte opěradlo sedadla spolujezdce, dostanete u prodloužené varianty prostor dlouhý přes tři metry. Bez rozdílu verze je možné otevírat také samotné sklo pátých dveří.
Motory budou v nabídce dva, kombinace různých výkonů a převodovek však dají šest možností volby. Titulem Mezinárodní motor roku ověnčená dvanáctistovka Turbo (PureTech) má 81 kW a manuální šestikvalt, v příštím roce pak dorazí 96kilowattová varianta kombinovaná s osmistupňovým automatem.
Vznětová patnáctistovka dává 55, 73 a 96 kW. První dvě zmíněné verze budou dostupné s pětistupňovým manuálem a nejsilnější z trojice vám dá vybrat mezi přímo řazenou šestistupňovou skříní a osmistupňovým automatem.
V prvních měsících prodeje se počítá pouze s předním pohonem a nanejvýš systémem IntelliGrip, který v závislosti na zvoleném režimu upraví činnost kontroly trakce. K němu se zároveň váže i asistent pro sjíždění svahů. Koncem letošního roku však dorazí také plnohodnotná čtyřkolka od Dangelu, kterou můžete znát už z vozů koncernu PSA.