Když už existují výkonné SUV vozy, které terén nikdy neuvidí, proč z nich nezískat ještě více. Co třeba parametry supersportu?
Dalšímu z řady exkluzivních vozů se dostalo tuningu známého německého tunera EDO Competition. Po boku upravených Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati atd. nyní stojí i výkonné SUV Porsche Cayenne.
Pro úpravu posloužil druhý nejsilnější model Cayenne Turbo, který má pod kapotou přeplňovaný osmiválec o objemu 4,5 l, výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 620 Nm. Na stovku se s ním Cayenne dostane za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 266 km/h. Na SUV tedy hodnoty velmi dobré, ovšem někomu to nemusí stačit...
První, co tedy tuner změnil, byl výkon. Ten díky novému přeplňování s plnicím tlakem až 1 bar, novému sání, přepracovanému výfukovému potrubí, novému mezichladiči a software dosahuje závodních 455 kW (620 k) při 6 300 ot./min a točivý moment vzrostl na 785 Nm při 4 300 ot./min. Po přepočtu zjistíme, že litrový výkon je skvělých 138 k/l.
Tím ovšem úpravy neskončily. Taková porce výkonu vyžaduje odpovídající podvozek. Do auta byl zabudovány komponenty od firmy KW, které umožňují plynule měnit tuhost odpružení, světlou výšku, rychlost návratu pístu tlumiče a další parametry.
Samozřejmostí jsou i nové brzdy. V základu jsou stále ocelové koutouče, ale za příplatek si můžete nechat namontovat keramické. Na nápravách jsou namontována 22" kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.
Takto upravené Porsche i přes svých 2 700 kg zvládá stovku za 4,6 s a dosahuje maximální rychlosti 290 km/h.
Tip: Video z testování na okruhu si můžete stáhnout ve formátu DivX zde (97 MB)
Porsche Cayenne EDO