Audi pracuje na podvozku, který má energii pohlcování rázů přeměnit na elektřinu a napájet tak akumulátory hybridů. To prý prodlouží dojezd a zvýší efektivitu provozu auta. Nápad by mohl najít uplatnění i v nehybridních modelech.
Automobilka Audi úspěšně odzkoušela prototyp podvozku na hybridním modelu Audi A3 e-tron. Sice nikdo nechtěl specifikovat, jak podvozek proud vyrábí, ale pravděpodobně půjde o promyšlený klikový mechanismus měnící vodorovný pohyb tlumiče na otáčivý. Ten následně roztočí generátor elektřiny.
Podle Audi je pak snadné na stejném principu postavit i adaptivní podvozek, protože když půjde energii z tlumiče brát, půjde mu ji i poslat. Lze tak eliminovat třeba naklánění karoserie v zatáčce u sportovních modelů.
Do sériové výroby elektřinu vyrábějícího podvozku je ještě asi dlouhá cesta, ale už teď můžeme celkem s jistotou říci, že na českých silnicích budou akumulátory elektromobilů a hybridů Audi vždy nabity na maximální kapacitu po několika kilometrech.