Model Q8 byl jeden z mála současných vozů Audi, které není možné připojit do zásuvky. Tomu je ale konec - nyní se ukazuje ve verzích 55 TFSI e a 60 TFSI e. | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Model Q8 byl jeden z mála současných vozů Audi, které není možné připojit do zásuvky. Tomu je ale konec - nyní se ukazuje ve verzích 55 TFSI e a 60 TFSI e. | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Základem pohonu je šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 450 N.m, který doplňuje elektromotor s výkonem 100 kW, integrovaný do osmistupňové převodovky.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Základem pohonu je šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 450 N.m, který doplňuje elektromotor s výkonem 100 kW, integrovaný do osmistupňové převodovky.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Standardem je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Standardem je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Energie se ukládá do 17,8kWh akumulátoru, na který ujedou obě verze vozu nejméně 48 km dle WLTP až do rychlosti 135 km/h. Díky tomu se daří tlačit udávanou spotřebu paliva hluboko pod 3 litry na 100 km.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Energie se ukládá do 17,8kWh akumulátoru, na který ujedou obě verze vozu nejméně 48 km dle WLTP až do rychlosti 135 km/h. Díky tomu se daří tlačit udávanou spotřebu paliva hluboko pod 3 litry na 100 km.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Obě verze jsou v sérii vybaveny nabíjecím kabelem pro domácí i průmyslovou zásuvku, při výkonu 7,4 kW nabijete baterii na 100 % asi za dvě hodiny.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Obě verze jsou v sérii vybaveny nabíjecím kabelem pro domácí i průmyslovou zásuvku, při výkonu 7,4 kW nabijete baterii na 100 % asi za dvě hodiny.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Ačkoliv mají plug-in hybridy stejné motory, výstupní parametry se liší. Verze 55 TFSI e poskytuje systémový výkon 280 kW (380 koní) a točivý moment 600 N.m, silnější 60 TFSI e má 340 kW (462 koní) a 700 N.m.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Ačkoliv mají plug-in hybridy stejné motory, výstupní parametry se liší. Verze 55 TFSI e poskytuje systémový výkon 280 kW (380 koní) a točivý moment 600 N.m, silnější 60 TFSI e má 340 kW (462 koní) a 700 N.m.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Maximální rychlost 240 km/h je pro obě verze stejná, dynamika se liší – Q8 60 TFSI e je na stovce za 5,4 sekundy, o 0,4 sekundy rychleji než Q8 55 TFSI e.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Maximální rychlost 240 km/h je pro obě verze stejná, dynamika se liší – Q8 60 TFSI e je na stovce za 5,4 sekundy, o 0,4 sekundy rychleji než Q8 55 TFSI e.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Vozy nabízejí vícero režimů, přičemž v módu Auto se nemusíte o nic starat – volí druh pohonu podle situace (elektřina v nízkých rychlostech, benzin ve vysokých rychlostech, případně spojení obou jednotek).  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Vozy nabízejí vícero režimů, přičemž v módu Auto se nemusíte o nic starat – volí druh pohonu podle situace (elektřina v nízkých rychlostech, benzin ve vysokých rychlostech, případně spojení obou jednotek).  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

V režimu Hold systém drží aktuální stav nabití akumulátoru a v režimu Charge dochází k nabíjení trakční baterie za jízdy.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

V režimu Hold systém drží aktuální stav nabití akumulátoru a v režimu Charge dochází k nabíjení trakční baterie za jízdy.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Systém umí využívat i data navigace, aby lépe hospodařil s elektřinou i benzinem. Vedle toho můžete volit z jízdních režimů Comfort, Efficiency, Auto, Dynamic, Individual, Offroad a Allroad, tak jak to známe z ryze spalovacích verzí modelu Q8.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Systém umí využívat i data navigace, aby lépe hospodařil s elektřinou i benzinem. Vedle toho můžete volit z jízdních režimů Comfort, Efficiency, Auto, Dynamic, Individual, Offroad a Allroad, tak jak to známe z ryze spalovacích verzí modelu Q8.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Výkonnější provedení 60 TFSI e se bude od toho slabšího lišit standardně dodávaným paketem S line, sériová výbava pak zahrnuje třeba Matrix LED světlomety, 21palcová kola, pneumatický podvozek Sport či rudé brzdové třmeny.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

Výkonnější provedení 60 TFSI e se bude od toho slabšího lišit standardně dodávaným paketem S line, sériová výbava pak zahrnuje třeba Matrix LED světlomety, 21palcová kola, pneumatický podvozek Sport či rudé brzdové třmeny.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

V Německu jsou nové hybridy k mání od 75.351 eur (asi 2.060.000 Kč), respektive 92.800 eur (asi 2.540.000 Kč). Ceny pro náš trh budou zveřejněny se spuštěním předprodeje.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

V Německu jsou nové hybridy k mání od 75.351 eur (asi 2.060.000 Kč), respektive 92.800 eur (asi 2.540.000 Kč). Ceny pro náš trh budou zveřejněny se spuštěním předprodeje.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi

 | Audi Q8 60 TFSI e quattro | Foto: Audi

Základem pohonu je šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 450 N.m, který doplňuje elektromotor s výkonem 100 kW, integrovaný do osmistupňové převodovky.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi
Standardem je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi
Energie se ukládá do 17,8kWh akumulátoru, na který ujedou obě verze vozu nejméně 48 km dle WLTP až do rychlosti 135 km/h. Díky tomu se daří tlačit udávanou spotřebu paliva hluboko pod 3 litry na 100 km.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi
Obě verze jsou v sérii vybaveny nabíjecím kabelem pro domácí i průmyslovou zásuvku, při výkonu 7,4 kW nabijete baterii na 100 % asi za dvě hodiny.  | Audi Q8 60 TFSI e quattro Foto: Audi
29
Fotogalerie

Audi Q8 dostalo nové plug-in hybridy. S výkonem až 462 koní a spotřebou do 2,8 l

V první polovině září jsme lehce nakousli plány Audi o rozsáhlejší elektrifikaci modelu Q8. Tady je výsledek.

Model Q8 byl jeden z mála současných vozů Audi, které není možné připojit do zásuvky. Tomu je ale konec - nyní se ukazuje ve verzích 55 TFSI e a 60 TFSI e. Základem pohonu je šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 450 N.m, který doplňuje elektromotor s výkonem 100 kW, integrovaný do osmistupňové převodovky. Standardem je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Energie se ukládá do 17,8kWh akumulátoru, na který ujedou obě verze vozu nejméně 48 km dle WLTP až do rychlosti 135 km/h. Díky tomu se daří tlačit udávanou spotřebu paliva hluboko pod 3 litry na 100 km. Obě verze jsou v sérii vybaveny nabíjecím kabelem pro domácí i průmyslovou zásuvku, při výkonu 7,4 kW nabijete baterii na 100 % asi za dvě hodiny.

Ačkoliv mají plug-in hybridy stejné motory, výstupní parametry se liší. Verze 55 TFSI e poskytuje systémový výkon 280 kW (380 koní) a točivý moment 600 N.m, silnější 60 TFSI e má 340 kW (462 koní) a 700 N.m. Chtělo by se říci, že jde svým způsobem o náhradu osmiválce 4.0 TDI z modelu SQ8, ten však bude nahrazen osmiválcem TFSI s výkonem 503 koní. Maximální rychlost 240 km/h je pro obě verze stejná, dynamika se liší – Q8 60 TFSI e je na stovce za 5,4 sekundy, o 0,4 sekundy rychleji než Q8 55 TFSI e.

Vozy nabízejí vícero režimů, přičemž v módu Auto se nemusíte o nic starat – volí druh pohonu podle situace (elektřina v nízkých rychlostech, benzin ve vysokých rychlostech, případně spojení obou jednotek). V režimu Hold systém drží aktuální stav nabití akumulátoru a v režimu Charge dochází k nabíjení trakční baterie za jízdy. Systém umí využívat i data navigace, aby lépe hospodařil s elektřinou i benzinem. Vedle toho můžete volit z jízdních režimů Comfort, Efficiency, Auto, Dynamic, Individual, Offroad a Allroad, tak jak to známe z ryze spalovacích verzí modelu Q8.

Předprodej plug-in hybridního Audi Q8 na českém trhu odstartuje ještě letos. Výkonnější provedení 60 TFSI e se bude od toho slabšího lišit standardně dodávaným paketem S line, sériová výbava pak zahrnuje třeba Matrix LED světlomety, 21palcová kola, pneumatický podvozek Sport či rudé brzdové třmeny. V Německu jsou nové hybridy k mání od 75.351 eur (asi 2.060.000 Kč), respektive 92.800 eur (asi 2.540.000 Kč). Ceny pro náš trh budou zveřejněny se spuštěním předprodeje.

Audi Q8

Audi Q8 je luxusní SUV z dílny automobilky Audi. Na trh byl vůz uveden v roce 2018. Oproti modelu Q7 má agresivnější tvary.

Motory, ceny, data • Test Audi Q8 50 TDI quattro • Nové motory • Audi RS Q8 • Test Audi RS Q8

Doporučujeme

Články odjinud