Nová Škoda Octavia RS230 je na pohled k nerozeznání od klasického RS

Nová Škoda Octavia RS230 je na pohled k nerozeznání od klasického RS

RS230 můžete mít ve čtyřech odstínech. V nabídce jsou Corrida Red, Moon White, Magic Black a Steel Grey

RS230 můžete mít ve čtyřech odstínech. V nabídce jsou Corrida Red, Moon White, Magic Black a Steel Grey

Na první pohled zaujmou leskle černá devatenáctipalcová kola. RS230 můžete mít jako liftback i jako kombi

Na první pohled zaujmou leskle černá devatenáctipalcová kola. RS230 můžete mít jako liftback i jako kombi

Při detailním pohledu na předek odhalíte černé V v označení automobilu. Běžné RS má šedé

Při detailním pohledu na předek odhalíte černé V v označení automobilu. Běžné RS má šedé

Černé disky Xtreme doplňují červené brzdné třmeny

Černé disky Xtreme doplňují červené brzdné třmeny

RS230 se bude líbit, přestože kola působí trochu zvláštně

RS230 se bude líbit, přestože kola působí trochu zvláštně

Komu by přišla devatenáctipalcová kola moc velká, ten si na auto může nasadit třeba osmnáctky. Velikost brzd totiž není důvodem přítomnosti disků o rozměru 19"

Komu by přišla devatenáctipalcová kola moc velká, ten si na auto může nasadit třeba osmnáctky. Velikost brzd totiž není důvodem přítomnosti disků o rozměru 19"

Černý designový paket je ve standardu pro všechny RS230

Černý designový paket je ve standardu pro všechny RS230

Není to ale výsada této varianty, normální RS má stejný paket za příplatek

Není to ale výsada této varianty, normální RS má stejný paket za příplatek

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Octavii RS230 zaručeně poznáte podle černých koncovek výfuku

Octavii RS230 zaručeně poznáte podle černých koncovek výfuku

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Kombi automaticky dostane také leskle černé střešní ližiny

Černá dvojice koncovek výfuku vypadá zajímavě

Černá dvojice koncovek výfuku vypadá zajímavě

S autem jsme vyrazili na Slovakia Ring

S autem jsme vyrazili na Slovakia Ring

Velká litá kola ještě jednou v detailu, snad je podvozek na normálních silnicích zvládne

Velká litá kola ještě jednou v detailu, snad je podvozek na normálních silnicích zvládne

Černé véčko je detailní podpis RS230

Černé véčko je detailní podpis RS230

Černé střešní ližiny

Černé střešní ližiny

Označení RS je údajně o trochu větší než u normálního RS

Označení RS je údajně o trochu větší než u normálního RS

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Výfuk zakončený černými koncovkami má sympatický zvuk

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

Černý může být i zadní spoiler, musíte ale sáhnout i po černé střeše

RS230 se už prodává. Máte zájem?

RS230 se už prodává. Máte zájem?

Uvnitř je vše při starém. Můžete si ale třeba změřit kolo

Uvnitř je vše při starém. Můžete si ale třeba změřit kolo

Nechybí možnost volby jízdních režimů

Nechybí možnost volby jízdních režimů

V režimu Individual můžete nastavit i chování diferenciálu, tlumiče DCC ale RS230 nemá

V režimu Individual můžete nastavit i chování diferenciálu, tlumiče DCC ale RS230 nemá

Diferenciál pracuje ve dvou režimech, které si můžete i samostatně nastavit

Diferenciál pracuje ve dvou režimech, které si můžete i samostatně nastavit

Sportovní sedačky jsou výborné

Sportovní sedačky jsou výborné

Sportovní volant dostal červené obšití

Sportovní volant dostal červené obšití

Vzadu se to už s tvarem sedadel nepřehánělo, nicméně místa tu je více než dost

Vzadu se to už s tvarem sedadel nepřehánělo, nicméně místa tu je více než dost

Celkově se ale interiér nijak zásadně neměnil

Celkově se ale interiér nijak zásadně neměnil

Pod volantem jsme nenašli u automatické verze pádla pro řazení, v ceníku ale jsou

Pod volantem jsme nenašli u automatické verze pádla pro řazení, v ceníku ale jsou

Integrovaná opěrka hlavy vám bude trochu omezovat praktické využití vozu

Integrovaná opěrka hlavy vám bude trochu omezovat praktické využití vozu

A ještě jedna připomínka toho, že neřídíte jen tak obyčejnou Octavii...

A ještě jedna připomínka toho, že neřídíte jen tak obyčejnou Octavii...

Motor má o deset koní více, vrchol točivého momentu se nezměnil

Motor má o deset koní více, vrchol točivého momentu se nezměnil

Šedá karoserie Octavii RS230 náramně sluší

Šedá karoserie Octavii RS230 náramně sluší

RS230 je to nejostřejší, co si můžete v rámci sériové výroby pořídit. Pro závodníky tu je ale ještě jedna ostřejší věc, a sice závodní speciál Fabia R5

RS230 je to nejostřejší, co si můžete v rámci sériové výroby pořídit. Pro závodníky tu je ale ještě jedna ostřejší věc, a sice závodní speciál Fabia R5

Při sprintu na stovku je RS230 o desetinu sekundy lepší než normální RS

Při sprintu na stovku je RS230 o desetinu sekundy lepší než normální RS

Dynamika RS230 rozhodně není malá. Ani na okruhu se tohle auto neztratí

Dynamika RS230 rozhodně není malá. Ani na okruhu se tohle auto neztratí

Podvozek není tak tvrdý jako u Leonu Cupra. Velká škoda, že nedostal tlumiče DCC, jak se očekávalo

Podvozek není tak tvrdý jako u Leonu Cupra. Velká škoda, že nedostal tlumiče DCC, jak se očekávalo

Na vyžehleném povrchu okruhu nebudete mít nejmenší problém po stránce komfortu, uvidíme, jak bude auto fungovat v běžném provozu

Na vyžehleném povrchu okruhu nebudete mít nejmenší problém po stránce komfortu, uvidíme, jak bude auto fungovat v běžném provozu

Podvozek má oproti klasickému RS jiné nastavení. Měnila se například geometrie zadních kol

Podvozek má oproti klasickému RS jiné nastavení. Měnila se například geometrie zadních kol

Hlavní výhoda nové verze je ale jízda v zatáčkách

Hlavní výhoda nové verze je ale jízda v zatáčkách

Tohle je hlavní důvod, proč o koupi RS230 uvažovat. Přední diferenciál umí elektronicky řídit svornost, což se v zatáčkách velmi hodí

Tohle je hlavní důvod, proč o koupi RS230 uvažovat. Přední diferenciál umí elektronicky řídit svornost, což se v zatáčkách velmi hodí

Zařízení označené jako VAQ najdete na pravé poloose

Zařízení označené jako VAQ najdete na pravé poloose

VAQ ale neznamená absenci systému XDS+

VAQ ale neznamená absenci systému XDS+

Výfuk jako takový je ale jiný i celkově. Má totiž jiné tlumiče a díky nim také lepší zvuk. Vývoj trval údajně dva roky

Výfuk jako takový je ale jiný i celkově. Má totiž jiné tlumiče a díky nim také lepší zvuk. Vývoj trval údajně dva roky

Takhle vypadá vývoj koncovky výfuku...

Takhle vypadá vývoj koncovky výfuku...

...od modelu po hotovou věc

...od modelu po hotovou věc

I tlumiče výfuku se musí testovat. Takhle vypadá nový kus...

I tlumiče výfuku se musí testovat. Takhle vypadá nový kus...

... takhle kus po testech

... takhle kus po testech

Jiný je i zadní tlumič výfuku

Jiný je i zadní tlumič výfuku

RS230 můžete mít ve čtyřech odstínech. V nabídce jsou Corrida Red, Moon White, Magic Black a Steel Grey
Na první pohled zaujmou leskle černá devatenáctipalcová kola. RS230 můžete mít jako liftback i jako kombi
Při detailním pohledu na předek odhalíte černé V v označení automobilu. Běžné RS má šedé
Černé disky Xtreme doplňují červené brzdné třmeny
53
Fotogalerie

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Modernizovanou Škodu Octavia uvidíme už v Ženevě, což znamená, že stávající verze musejí pomalu vyklízet pole. Začalo to právě dnes derivátem RS230.

Škoda Octavia na začátku září oslavila dvacet let od spuštění výroby první generace, tím ale její příběh samozřejmě nekončí. Vůz pokračuje dál a už na březnovém autosalonu v Ženevě uvidíme jeho modernizovanou verzi, přičemž samotný facelift bude hlubší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Dojde k totální změně designu přední části, která dostane dva páry vertikálně dělených světlometů ve stylu Mercedesu E minulé generace. Podle neoficiálních informací se vůz začne vyrábět v šestém kalendářním týdnu příštího roku, tedy nedlouho před ženevskou premiérou.

Je jasné, že jednou bude muset aktuálně prodávané provedení uvolnit místo faceliftu, přičemž všechno začalo zastavením objednávek derivátu RS230. Podle informací, které má redakce AutoRevue.cz k dispozici od dealerů Škodovky, k tomu došlo právě dnes, přičemž na „vině“ má být i naplnění kvót samotné verze a její náročnější výroba. Kompletní informace o výběhu současné Octavie budou známy v nejbližších dnech, RS230 se dle všeho znova vrátí až v modernizovaném provedení.

Deriváty modelu Octavia a Octavia Combi v provedení RS230 byly k dnešnímu dni v České republice zcela vyprodány. V současnou chvíli máme objednávkami plně pokrytu celkovou výrobní kapacitu pro tuzemský trh," řekl Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škody Auto. Začátek výroby modernizované Octavie v polovině února příštího roku Pelc nepotvrdil.

Verze RS230 se začal prodávat loni a jde o vůbec nejrychlejší sériovou Octavii, jakou kdy Škodovka vyrobila. Stejně jako standardní „ereso“ má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec TSI, ovšem posílený ze 162 na 169 kilowattů. To nejdůležitější se však nachází na přední nápravě – RS230 totiž dostalo elektronicky řízený diferenciál VAQ, který se v zatáčkách chová přibližně stejně jako mechanický samosvor a výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozu.

Ceník derivátů platný od 18. dubna byl v době vydání článku stále na stránkách Škodovky, přičemž RS230 začínalo na částce 734.900 Kč, respektive 769.900 korunách za kombi (automat za příplatek 45.000 Kč). Standardní RS, které je dle všeho stále možné objednávat, stojí 659.900, přičemž cenový rozdíl ve srovnání s RS230 z části maže rozsáhlejší výbava silnějšího derivátu.

_DSC0798.jpg_DSC0799.jpg_DSC0806.jpg_DSC0805.jpg_DSC0819.jpg_DSC0820.jpg_DSC0823.jpg_DSC0824.jpg_DSC0825.jpg_DSC0826.jpg_DSC0829.jpg_DSC0830.jpg_DSC0831.jpg_DSC0836.jpg_DSC0827.jpg_DSC0821.jpg_DSC0822.jpg_DSC0832.jpg_DSC0833.jpg_DSC0834.jpg_DSC0835.jpg_DSC0803.jpg_DSC0802.jpg_DSC0953.jpg_DSC0838.jpg_DSC0839.jpg_DSC0840.jpg_DSC0841.jpg_DSC0842.jpg_DSC0847.jpg_DSC0843.jpg_DSC0844.jpg_DSC0846.jpg_DSC0848.jpg_DSC0849.jpg_DSC0850.jpg_DSC0873.jpg_DSC0874.jpg_DSC0915.jpg_DSC0917.jpg_DSC0934.jpg_DSC0938.jpg_DSC0939.jpg_DSC0944.jpg_DSC0950.jpg_DSC0951.jpg_DSC0952.jpg_DSC0811.jpg_DSC0812.jpg_DSC0813.jpg_DSC0815.jpg_DSC0816.jpg_DSC0817.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud