Šéf Hyundai N Albert Biermann prozradil, že se pracuje na navýšení výkonu pohonné jednotky. Dvoulitr může mít až 300 koní!
Špionážní fotografové již zachytili Hyundai i30 N s karoserií fastback při testování na okruhu Nürburgring. Je tak zřejmé, že se zanedlouho dočkáme i produkční verze.
Potvrzují se tak dřívější výroky šéfa divize N značky Hyundai Alberta Biermanna pro britský Autoexpress, že i30N s karosérií hatchback nebude zdaleka jediným počinem. První razítko na tato slova přišlo na detroitském autosalonu, kde se ukázala nová generace Velosteru také ve variantě N. Tu pohání stejný agregát jako má v Nošovicích montovaný i30 N.
Jan Mička, Milan Lažanský
Čtyřválcový dvoulitr v i30 N Fastback by ovšem mohl dostat mírně navýšený výkon. Biermann přiznal, že se na tom pracuje. "Vloni jsme měli v práci dokonce i auto s 380 koňskými silami," řekl. To bylo ovšem jen v rámci testování. S montáží takového monstra do zákaznických aut se podle něho nepočítá. Nárůst na zhruba 300 koní je ale podle něho možný.
Jiný motor se pak dostane do chystaného i20N. V tomto případě by měl přední kola pohánět přeplňovaný čtyřválec sd zdvihovým objemem 1,6 litru. Výkon se bude pohybovat někde kolem hranici 200 koní.
Biermann si je jistý, že tento vůz bude mít úspěch? "Proč bychom se toho měli bát? Existuje spousta hothatchů mezi supermini vozy," uvedl. Například jde o Volkswagen Polo GTI, Ford Fiesta ST, či Peugeot 208. Dokonce i Toyta stvořila limitovanou edici Yarisu GRMN. Tento vůz by mohl mít jak třídveřovou, tak i pětidveřovou karosérii. Na trhu by se mohl dostat už během příštího roku.