BMW upravuje nabídku svých motorizací, kdy nejen řada 3 dostává mild-hybridní techniku a nejslabší benzinová verze „trojky“ nově přichází s dvoulitrovým čtyřválcem.
Německá automobilka doplňuje a upravuje svou nabídku po stránce motorizací, přičemž novinek se dočkala hlavně nová generace hatchbacku řady 1 a sedan i kombi řady 3. Elektrifikace je u BMW nadále silným zaměřením, tudíž mild-hybridní techniku již dříve uvedenou v naftovém BMW řady 5 rozšiřuje na další modely.
Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan.
BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout.
Do nabídky řady 3 uvede BMW na jaře i nejslabší benzinovou motorizaci 318i. Mnohé potěší, že BMW zahazuje dřívější tříválec, který měla starší generace 318i po modernizaci, a nově najdete pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude motor spojen s osmistupňovým automatem.
Co se týče zmíněného BMW řady 1, paletu motorizací hatchbacku doplní verze 120d, a to bez pohonu všech kol (120d xDrive už v nabídce je). Pod označením se skrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní), standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem.