Ačkoli se o technice v tiskové zprávě nemluví, už z proporcí je jasné, že auto stojí na platformě UKL.
Kapitoly článku:
BMW představilo na autosalonu v čínském Kantonu koncept kompaktního sedanu, ve kterém nemusíme vidět nic jiného než právě sedan BMW řady 1. Ačkoli se o technice v tiskové zprávě nemluví, už z proporcí je jasné, že auto stojí na platformě UKL, tedy že má pohon předních kol.
Koncept BMW Compact Sedan naznačuje příští BMW řady 1 (možná řady 2) ve verzi sedan a s pohonem předních kol. Pod povrchem je platfoma UKL, na které jezdí například BMW řady 2 Active Tourer nebo vozy Mini
I když to ještě nedávno vypadalo, že nakonec malé BMW řady 1 možná zůstane u pohonu zadních kol, tento koncept zase ukazuje na něco jiného. Představení v Číně také jasně naznačuje, kam BMW s tímhle malým sedanem míří.
V Evropě frčí především klasické hatchbacky a nyní crossovery a SUV. Malé sedany jsou záležitostí spíše asijských trhů, Číny a také USA. Stačí se podívat na novou Hondu Civic, sedan v Evropě také nebude. Nicméně pro BMW je Evropa důležitý trh a nepředpokládáme, že představí nový model výhradně pro export.
O samotném konceptu toho skutečně moc nezaznělo, ale BMW tvrdí něco v tom smyslu, že nabízí nečekaně hodně místa v interiéru i přes své kompaktní rozměry. To umožňuje právě použití předokolkové platformy UKL. Sériové auto ale zřejmě vedle pohonu předních kol nabídne za příplatek i pohon 4x4.