Přepracován byl přední nárazník, maska chladiče i kapota, naopak vzadu se toho zase moc neudálo. | Opel Corsa GSi

Přepracován byl přední nárazník, maska chladiče i kapota, naopak vzadu se toho zase moc neudálo. | Opel Corsa GSi

Žádný obrovský difuzor, žádné koncovky výfuku, do nichž dospělý člověk narve pěst. Hlavním nové prvky zde zastupuje křídlo na víku kufru a nápis GSi. | Opel Corsa GSi

Žádný obrovský difuzor, žádné koncovky výfuku, do nichž dospělý člověk narve pěst. Hlavním nové prvky zde zastupuje křídlo na víku kufru a nápis GSi. | Opel Corsa GSi

Nenechejte se zmást, teď už se díváme na Corsu OPC. Verzi GSi se zepředu dost podobá...

Nenechejte se zmást, teď už se díváme na Corsu OPC. Verzi GSi se zepředu dost podobá...

... zedadu je ale jasné znát, kdo je vůdcem smečky. | Opel Corsa OPC

... zedadu je ale jasné znát, kdo je vůdcem smečky. | Opel Corsa OPC

GSi má blíže ke sportovněji založené linii OPC Line | Opel Corsa OPC Line

GSi má blíže ke sportovněji založené linii OPC Line | Opel Corsa OPC Line

Ta má sice umírněnější přední nárazník a standardní kapotu, sportovní šmrnc jí ale nechybí | Opel Corsa OPC Line

Ta má sice umírněnější přední nárazník a standardní kapotu, sportovní šmrnc jí ale nechybí | Opel Corsa OPC Line

 | Opel Corsa OPC Line

| Opel Corsa OPC Line

Žádný obrovský difuzor, žádné koncovky výfuku, do nichž dospělý člověk narve pěst. Hlavním nové prvky zde zastupuje křídlo na víku kufru a nápis GSi. | Opel Corsa GSi
Nenechejte se zmást, teď už se díváme na Corsu OPC. Verzi GSi se zepředu dost podobá...
... zedadu je ale jasné znát, kdo je vůdcem smečky. | Opel Corsa OPC
GSi má blíže ke sportovněji založené linii OPC Line | Opel Corsa OPC Line
7
Fotogalerie

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

Zvěsti o příchodu nové sportovní Corsy se mediálním prostorem nesou už dlouho. Nyní je konečně tady, něco nám ale chybí.

Corsa GSi vzpomíná na minulosti a zároveň navazuje na současnost. Už její první generace nesla tento přídomek, přičemž v současnosti jej oprášila už vlajková loď Insignia. Corsa je tedy druhým novým modelem GSi v portfoliu automobilky s bleskem ve znaku, a osobně musím říci, že vypadá parádně.

Přepracován byl přední nárazník, maska chladiče i kapota, naopak vzadu se toho zase moc neudálo. Žádný obrovský difuzor, žádné koncovky výfuku, do nichž dospělý člověk narve pěst. Hlavním nové prvky zde zastupuje křídlo na víku kufru a nápis GSi. Skoro jako by Opel pouze přikořenil verzi OPC Line.

Stejně jako v případě Insignie GSi došlo k úpravám na podvozku, podle Opelu dokonce v souladu se zvyky ostré Corsy OPC. Ladilo se na Severní smyčce Nürburgringu a … to je vlastně všechno, do automobilka zatím uvedla. Prý přichází opravdový sportovec, který bude stejně impozantní i při denním používání.

Nejvice mě ale mrzí, že chybí nejdůležitější informace, a sice ty o motoru. Pokud půjde Corsa ve šlépějích Insignie GSi i v této oblasti, očekávejme v jádru standardní čtrnáctistovku Turbo, která dává 110 kilowattů, 220 newtonmetrů, a je schopna vůz rozhýbat z 0-100 km/h za 8,9 sekundy.

Všem by se jistě líbila šestnáctistovka Turbo z vrcholného OPC (152 kW a 245 kW), to bychom se ale moc divili. Je škoda, že Opel zatím věnoval více prostoru konektivitě než motoru. Bez informace o volitelném infotainmentu IntelliLink s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto klidně obešel...

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud