V květnu roku 2018 byl zákazníkovi dodán stý kousek. V únoru o dva roky později to byl již dvě stě padesátý. Nejsilnějším trhem modelu jsou Spojené státy americké. 

V květnu roku 2018 byl zákazníkovi dodán stý kousek. V únoru o dva roky později to byl již dvě stě padesátý. Nejsilnějším trhem modelu jsou Spojené státy americké. 

Výkonem 1500 koní, točivým momentem 1600 N.m, stovkou za 2,4 sekundy a třístovkou za 13,1 sekundy se Chiron stal jedním z vrcholů inženýrství poslední dekády.

Výkonem 1500 koní, točivým momentem 1600 N.m, stovkou za 2,4 sekundy a třístovkou za 13,1 sekundy se Chiron stal jedním z vrcholů inženýrství poslední dekády.

V roce 2017 stanovil s časem 41,96 sekundy rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Ještě předtím pak předprodukční prototyp dokázal pokořit rychlost 490,484 km/h.

V roce 2017 stanovil s časem 41,96 sekundy rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Ještě předtím pak předprodukční prototyp dokázal pokořit rychlost 490,484 km/h.

Veškeré rekordy Bugatti Chiron však již byly překonány. Doba se totiž mění a výkon přes 1000 koní už dnes nikoho neohromí.

Veškeré rekordy Bugatti Chiron však již byly překonány. Doba se totiž mění a výkon přes 1000 koní už dnes nikoho neohromí.

Chiron to měl hlavně po Veyronu těžké, protože přišel do úplně jiné doby. Jenže oproti ostatním hypersportům, které jsou už i rychlejší, je Chiron v podstatě masovkou, která se vyrábí už čtyři roky a existuje ve 460 kusech.

Chiron to měl hlavně po Veyronu těžké, protože přišel do úplně jiné doby. Jenže oproti ostatním hypersportům, které jsou už i rychlejší, je Chiron v podstatě masovkou, která se vyrábí už čtyři roky a existuje ve 460 kusech.

Pokud se nemýlím, tak za posledních patnáct let vznikly pouze dva vozy této kategorie, které Chiron překonaly v počtu vyrobených kusů.

Pokud se nemýlím, tak za posledních patnáct let vznikly pouze dva vozy této kategorie, které Chiron překonaly v počtu vyrobených kusů.

Jsou to Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Většina moderních hypersportů se drží do dvou stovek produkčních kusů.

Jsou to Ferrari LaFerrari a Porsche 918 Spyder. Většina moderních hypersportů se drží do dvou stovek produkčních kusů.

 „S Chironem Pur Sport a Super Sport nabízíme našim zákazníkům vyvrcholení dlouholetého vývoje platformy Chironu,“  sděluje vedoucí prodeje Bugatti Hendrik Malinowski.

„S Chironem Pur Sport a Super Sport nabízíme našim zákazníkům vyvrcholení dlouholetého vývoje platformy Chironu,“ sděluje vedoucí prodeje Bugatti Hendrik Malinowski.

 „Toto spektrum využití, ať už jde o dosažení limitu na závodním okruhu, nebo o jízdu na dálnici v absolutním luxusu, posunulo Chiron na zcela novou úroveň,“  dodává.

„Toto spektrum využití, ať už jde o dosažení limitu na závodním okruhu, nebo o jízdu na dálnici v absolutním luxusu, posunulo Chiron na zcela novou úroveň,“ dodává.

Výkonem 1500 koní, točivým momentem 1600 N.m, stovkou za 2,4 sekundy a třístovkou za 13,1 sekundy se Chiron stal jedním z vrcholů inženýrství poslední dekády.
V roce 2017 stanovil s časem 41,96 sekundy rekord v disciplíně 0-400-0 km/h. Ještě předtím pak předprodukční prototyp dokázal pokořit rychlost 490,484 km/h.
Veškeré rekordy Bugatti Chiron však již byly překonány. Doba se totiž mění a výkon přes 1000 koní už dnes nikoho neohromí.
Chiron to měl hlavně po Veyronu těžké, protože přišel do úplně jiné doby. Jenže oproti ostatním hypersportům, které jsou už i rychlejší, je Chiron v podstatě masovkou, která se vyrábí už čtyři roky a existuje ve 460 kusech.
9
Fotogalerie

Bugatti znovu svolává Chiron do servisu. Oprava absurdní drobnosti mu potrvá tak sekundu

Příběh této svolávačky může působit opravdu komicky, ale ukazuje, s jakou pečlivostí a jak vážně bere francouzská automobilka kvalitu svých aut.

Okolo svolávacích akcí automobilek zvučných jmen a s výrobky za mnoho milionů je vždy velký humbuk. Tento aktuální případ je poněkud výjimečný a proto velmi zajímavý. Bugatti zjistilo, že s vozem vyrobených 16. listopadu roku 2017 není vše v pořádku. Konkrétně že jeden šroub nedosahuje minimálního požadovaného točivého momentu utažení. Výrobce proto využil svou databázi šroubovaných spojů (ano, čtete správně), kterou vede pro všechny vyrobené Chirony.

Z databáze je patrné, že jeden z dvou šroubů na podpěře předního rámu byl utažen jen na 9 Nm místo předepsaných 19 Nm. Svolávačka se týká jediného vozu v USA, který bude na náklady výrobce dopraven do autorizovaného servisu, kde bude problém zkontrolován a šroub dotažen na předepsaný moment. Výroba Chironu mimochodem stále běží, poslední vozy z pětisetkusové série ve verzích Pur Sport a Super Sport by měly opustit továrnu až za dva roky.

Nástupce je již v přípravě, automobilku čekají po propojení s chorvatským výrobcem elektrických sporťáků Rimac velké změny. Novinka vznikne na zcela nové technice a i když nepůjde o elektromobil, nový šéf Mate Rimac hovoří o masivní elektrifikaci v kombinaci s velmi atraktivním spalovacím motorem. Vážení klienti značky by měli vidět nástupce Chironu již v letošním roce, aby bylo možné včas plnit knihy objednávek. Veřejnost by měla novinku spatřit až za dva roky.

Doporučujeme

Články odjinud