Nová generace modelu Impreza je vskutku kontroverzní a její provedení hatchback bylo odsouzeno mnoha zarytými fanoušky této japonské automobilky. Nic to však nemění na tom, že nová Impreza se postupně zabydluje i u nás a postupně si razí cestu ke svým zákazníkům.
Po pravdě řečeno, mnoho tuningových firem tento model zatím neoslovil, ovšem americká společnost Perrin se rozhodla, že z „malé Imprezy“ vytěží co nejvíc. Nasvědčuje tomu už agresivněji působící příď vozu, kterou zdobí mohutný chladič s logem úpravce. Zajímavé je pojetí laku karoserie, jehož motiv je pravděpodobně odvozen ze hry tetris...
Společnost se ale zaměřila především na světoznámý boxer, který Impreza ukrývá pod svou kapotou a výměnou různých komponentů z něj vytáhla celkem slušný výkon. Na seznamu změn figuruje například zcela nový výfukový systém, katalyzátor a turbodmychadlo. Úpravci se ještě „pohráli“ jednotkou ECU a výsledkem je výkon zodpovídající hodnotě 385 koní a maximální točivý moment 540 Nm.
Na další modifikace samozřejmě došlo i na podvozku, zde jsou nyní nové nastavitelné tlumiče od společnosti H&R a nové stabilizátory. 17-ti palcové disky Konig obepínají 245 mm pneumatiky Yokohama Advan Neova.
O dynamice vozu oficiální informace nehovoří, ale téměř 400 koní v subtilním hatchbacku dává tušit solidní potenciál...
Subaru Impreza WRX Perrin
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza