Čínský koronavirus hodil vidle do života běžných lidí i drtivé většiny firem. Automobilky to odnesly obzvlášť těžce, když minimálně v Evropě musely  na několik týdnů až měsíců zavřít . Foto: BMW

Čínský koronavirus hodil vidle do života běžných lidí i drtivé většiny firem. Automobilky to odnesly obzvlášť těžce, když minimálně v Evropě musely na několik týdnů až měsíců zavřít. | Foto: BMW

Od čistě bezemisního BMW i3 přes sesterské  Mini Cooper SE , BMW X1, 330e až po X5 a řadu 7 ve variantách 45e. Tu mimochodem čerstvě dostala také omlazená pětka, jejíž ostřejší rysy jsem naživo mohl sledovat právě v rámci představení silnějšího plug-inu. Foto: BMW

Od čistě bezemisního BMW i3 přes sesterské Mini Cooper SE, BMW X1, 330e až po X5 a řadu 7 ve variantách 45e. Tu mimochodem čerstvě dostala také omlazená pětka, jejíž ostřejší rysy jsem naživo mohl sledovat právě v rámci představení silnějšího plug-inu. | Foto: BMW

Zatímco čtyřválcovou lze kombinovat se sedanem i kombi, silnější pořídíte výhradně s pohonem všech kol (ten je u 530e volitelný) a tříprostorovou architekturou.  Foto: BMW

Zatímco čtyřválcovou lze kombinovat se sedanem i kombi, silnější pořídíte výhradně s pohonem všech kol (ten je u 530e volitelný) a tříprostorovou architekturou.  | Foto: BMW

Jenže řada 5 už dávno není ta mrštná lasička jako před čtyřiceti lety. Téměř pětimetrová karoserie se nejlépe cítí na dálnicích, dělat z ní okreskovou zbraň by bylo pošetilé. Foto: BMW

Jenže řada 5 už dávno není ta mrštná lasička jako před čtyřiceti lety. Téměř pětimetrová karoserie se nejlépe cítí na dálnicích, dělat z ní okreskovou zbraň by bylo pošetilé. | Foto: BMW

Vzhledem k rozměrům, komfortní výbavě a hmotnosti blížící se dvěma tunám to rozhodně není špatný výsledek. Navíc díky rekuperaci jsem 42 kilometrů zvládl čistě na elektřinu, což jen podporuje můj dojem z reálného dojezdu na jedno nabití. Foto: BMW

Vzhledem k rozměrům, komfortní výbavě a hmotnosti blížící se dvěma tunám to rozhodně není špatný výsledek. Navíc díky rekuperaci jsem 42 kilometrů zvládl čistě na elektřinu, což jen podporuje můj dojem z reálného dojezdu na jedno nabití. | Foto: BMW

Zvlášť když vám pod kapotou tepe minimálně šestiválec, který musí vydechovat přes hustou roušku v podobě filtru pevných částic.  Foto: BMW

Zvlášť když vám pod kapotou tepe minimálně šestiválec, který musí vydechovat přes hustou roušku v podobě filtru pevných částic.  | Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

 Foto: BMW

| Foto: BMW

Čínský koronavirus hodil vidle do života běžných lidí i drtivé většiny firem. Automobilky to odnesly obzvlášť těžce, když minimálně v Evropě musely  na několik týdnů až měsíců zavřít . Foto: BMW
Od čistě bezemisního BMW i3 přes sesterské  Mini Cooper SE , BMW X1, 330e až po X5 a řadu 7 ve variantách 45e. Tu mimochodem čerstvě dostala také omlazená pětka, jejíž ostřejší rysy jsem naživo mohl sledovat právě v rámci představení silnějšího plug-inu. Foto: BMW
Zatímco čtyřválcovou lze kombinovat se sedanem i kombi, silnější pořídíte výhradně s pohonem všech kol (ten je u 530e volitelný) a tříprostorovou architekturou.  Foto: BMW
Jenže řada 5 už dávno není ta mrštná lasička jako před čtyřiceti lety. Téměř pětimetrová karoserie se nejlépe cítí na dálnicích, dělat z ní okreskovou zbraň by bylo pošetilé. Foto: BMW
9
Fotogalerie

Nové BMW řady 5 dorazí také jako elektromobil i5. Touring bude zřejmě prvním EV kombi vyšší střední třídy

Nové pětkové BMW je za rohem. Ikonický model mnichovské automobilky si s novou generací připíše zajímavé prvenství

V letošním roce se představí již osmá generace BMW řady 5, ikonického německého sedanu (a kombi) se sportovními geny. Blížící se premiéru automobilka vykopává první várkou informací, které nám novinku trochu přiblíží. Za nejdůležitější považujeme především motory, osmá pětka má potvrzené pohonné jednotky zážehové i vznětové se 48voltovým hybridem, plug-in hybridy, ale i čistě elektrickou verzi.

Elektrická verze pětky se bude jmenovat i5 a bude k dispozici i jako kombi Touring. A také od tohoto modelu můžeme očekávat sportovní verzi z divize M. Ostatně naznačil to předseda představenstva BMW AG Oliver Zipse: „Čistě elektrické BMW i4 M50 ukazuje, jak BMW dokáže dokonalým způsobem propojit dynamickou výkonnost a elektrickou mobilitu. V roce 2022 se jednalo o celosvětově nejprodávanější model BMW M na světě. Čistě elektrický model Performance od BMW M GmbH i proto bude součástí modelového portfolia nového BMW řady 5 Sedan.“

Varianta BMW i5 Touring by pak měla být k mání od jara příštího roku. A zatímco premiéry se dočkáme v dohledné době, první vozy mají dorazit na jednotlivé trhy v říjnu letošního roku. Vzhledem k výše uvedeným informacím lze předpokládat, že BMW i5 Touring bude prvním kombi vyšší střední třídy na trhu. Předběhnout by jej mohl třeba Mercedes-Benz EQE s podobnou karosářkou variantou (nabízí se shooting brake, ale nic zatím oznámeno nebylo). Pravděpodobnější konkurence je ale v konceptu Audi A6 Avant e-tron, které už jsme sice viděli, nicméně zprávy o jeho uvedení zatím nemáme žádné.

Galerie doplněna o BMW 545e xDrive představené v roce 2020.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud