Mild-hybrid je snad ta nejnižší forma elektrifikace. Právě s touto kombinací malé baterie a pomocného elektromotoru, která se interně označuje jako SHVS, začala automobilka Suzuki v Evropě před nedávnem svou hybridní éru. Technologie byla však k mání pouze u vyšších specifikací modelů Ignis a Swift.

Mild-hybrid je snad ta nejnižší forma elektrifikace. Právě s touto kombinací malé baterie a pomocného elektromotoru, která se interně označuje jako SHVS, začala automobilka Suzuki v Evropě před nedávnem svou hybridní éru. Technologie byla však k mání pouze u vyšších specifikací modelů Ignis a Swift.

Její působení se nyní prohlubuje a dostává se i do základních výbav výše zmíněných modelů. Přirozeně vás tak asi napadne, o kolik se cena malých kompaktních vozů implementací hybridu zvedne, protože jde o drahou technologii. Pravdu ale budete mít jen na půl.

Její působení se nyní prohlubuje a dostává se i do základních výbav výše zmíněných modelů. Přirozeně vás tak asi napadne, o kolik se cena malých kompaktních vozů implementací hybridu zvedne, protože jde o drahou technologii. Pravdu ale budete mít jen na půl.

Suzuki uvádí, že výrobní náklady systému SHVS jsou velmi nízké. Základní model Ignis s motorem 1.2 DualJet Hybrid vyjde na 252.900 Kč, tedy o čtyři stovky méně, než kolik za něj Suzuki chtělo bez hybridu. Podle Suzuki je na českém trhu velmi populární varianta ve výbavě Premium s pohonem všech kol AllGrip. Ta zdražila o dvanáct stovek.

Suzuki uvádí, že výrobní náklady systému SHVS jsou velmi nízké. Základní model Ignis s motorem 1.2 DualJet Hybrid vyjde na 252.900 Kč, tedy o čtyři stovky méně, než kolik za něj Suzuki chtělo bez hybridu. Podle Suzuki je na českém trhu velmi populární varianta ve výbavě Premium s pohonem všech kol AllGrip. Ta zdražila o dvanáct stovek.

Vrcholné provedení modelu Swift, které čítá výbavu Elegance a taktéž pohon všech kol AllGrip, vyjde nyní na 377.900 Kč. To je o 14.400 Kč levněji, než tomu bylo doposud. Jak moc velcí frajeři v Suzuki jsou? S tím vším mají navíc modely lepší odpich z nízkých otáček a v průměru o několik deci menší spotřebu. 

Vrcholné provedení modelu Swift, které čítá výbavu Elegance a taktéž pohon všech kol AllGrip, vyjde nyní na 377.900 Kč. To je o 14.400 Kč levněji, než tomu bylo doposud. Jak moc velcí frajeři v Suzuki jsou? S tím vším mají navíc modely lepší odpich z nízkých otáček a v průměru o několik deci menší spotřebu. 

Zezadu vynikne užší karoserie

Zezadu vynikne užší karoserie

Zadní svítilny mají hezký světelný podpis

Zadní svítilny mají hezký světelný podpis

Swift umí mít sebevědomý postoj

Swift umí mít sebevědomý postoj

Kola mohou mít maximálně šestnáct palců

Kola mohou mít maximálně šestnáct palců

Světlomety LED svítí dobře a vůz s nimi má hezčí výraz

Světlomety LED svítí dobře a vůz s nimi má hezčí výraz

V masce je radar asistenčních systémů

V masce je radar asistenčních systémů

Interiér je strohý...

Interiér je strohý...

Když je něco nejlevnější, strhává na sebe pozornost trhu. Zároveň za sebou ale vláčí velký vykřičník. S čím kromě malých rozměrů musíte počítat v případě koupě Suzuki Ignis?

Když je něco nejlevnější, strhává na sebe pozornost trhu. Zároveň za sebou ale vláčí velký vykřičník. S čím kromě malých rozměrů musíte počítat v případě koupě Suzuki Ignis?

Až šokující je záď se "smutnými" svítilnami, zakloněnou hranou zavazadelníku a vysokým oknem.

Až šokující je záď se "smutnými" svítilnami, zakloněnou hranou zavazadelníku a vysokým oknem.

Bočnímu pohledu dominuje nezvykle tlustý C sloupek.

Bočnímu pohledu dominuje nezvykle tlustý C sloupek.

Zezadu vynikne úzká stavba vozu.

Zezadu vynikne úzká stavba vozu.

Zadní dveře se otevírají pod velkým úhlem a dost místa je při nastupování i pro chodidla.

Zadní dveře se otevírají pod velkým úhlem a dost místa je při nastupování i pro chodidla.

Klimatizace je v nejvyšší výbavě automatická.

Klimatizace je v nejvyšší výbavě automatická.

Infotainment je na svou třídu rychlý a především přehledný.

Infotainment je na svou třídu rychlý a především přehledný.

Horní osvětlená část přístrojů průměrně vzrostlý evropský muž přes věnec volantu nevidí. Sami jsme si tohoto prvku všimli asi po třech dnech testování...

Horní osvětlená část přístrojů průměrně vzrostlý evropský muž přes věnec volantu nevidí. Sami jsme si tohoto prvku všimli asi po třech dnech testování...

Interiér nás zaujal kvalitním zpracováním a originálním designem.

Interiér nás zaujal kvalitním zpracováním a originálním designem.

Její působení se nyní prohlubuje a dostává se i do základních výbav výše zmíněných modelů. Přirozeně vás tak asi napadne, o kolik se cena malých kompaktních vozů implementací hybridu zvedne, protože jde o drahou technologii. Pravdu ale budete mít jen na půl.
Suzuki uvádí, že výrobní náklady systému SHVS jsou velmi nízké. Základní model Ignis s motorem 1.2 DualJet Hybrid vyjde na 252.900 Kč, tedy o čtyři stovky méně, než kolik za něj Suzuki chtělo bez hybridu. Podle Suzuki je na českém trhu velmi populární varianta ve výbavě Premium s pohonem všech kol AllGrip. Ta zdražila o dvanáct stovek.
Vrcholné provedení modelu Swift, které čítá výbavu Elegance a taktéž pohon všech kol AllGrip, vyjde nyní na 377.900 Kč. To je o 14.400 Kč levněji, než tomu bylo doposud. Jak moc velcí frajeři v Suzuki jsou? S tím vším mají navíc modely lepší odpich z nízkých otáček a v průměru o několik deci menší spotřebu. 
Zezadu vynikne užší karoserie
20
Fotogalerie

Suzuki Swift a Ignis jsou už pouze hybridy. Dynamika jde nahoru, spotřeba dolů

Osazením hybridní technologie do kompaktního modelu se jeho cena přirozeně zvedne. U Suzuki tomu ale tak není.

Mild-hybrid je snad ta nejnižší forma elektrifikace. Právě s touto kombinací malé baterie a pomocného elektromotoru, která se interně označuje jako SHVS, začala automobilka Suzuki v Evropě svou hybridní éru. Technologie byla však k mání pouze u vyšších specifikací modelů Ignis a Swift.

Psali jsme v testu Suzuki Swift SHVS

Mild-hybridní pohon na papíře výkon nepřidává. Elektromotor totiž pomáhá tomu spalovacímu jen při nižších otáčkách, a tak dělá už tak plochou křivku točivého momentu a výkonu ještě placatější. Jak už konstrukce napovídá, auto neumí jezdit jen na elektřinu, ale elektromotor je příjemný pomocník. Díky němu motor táhne už od patnácti set otáček, kdy se postupně přidá právě elektromotor i turbodmychadlo.

Její působení se nyní prohlubuje a dostává se i do základních výbav výše zmíněných modelů. Přirozeně vás tak asi napadne, o kolik se cena malých kompaktních vozů implementací hybridu zvedne, protože jde o drahou technologii. Pravdu ale budete mít jen na půl.

Suzuki uvádí, že výrobní náklady systému SHVS jsou velmi nízké. Základní model Ignis s motorem 1.2 DualJet Hybrid vyjde na 252.900 Kč, tedy o čtyři stovky méně, než kolik za něj Suzuki chtělo bez hybridu. Podle Suzuki je na českém trhu velmi populární varianta ve výbavě Premium s pohonem všech kol AllGrip. Ta zdražila o dvanáct stovek.

Vrcholné provedení modelu Swift, které čítá výbavu Elegance a taktéž pohon všech kol AllGrip, vyjde nyní na 377.900 Kč. To je o 14.400 Kč levněji, než tomu bylo doposud. Jak moc velcí frajeři v Suzuki jsou? S tím vším mají navíc modely lepší odpich z nízkých otáček a v průměru o několik deci menší spotřebu. Samozřejmě mají i menší emisní průměr, a tak se teď v Bruselu někdo lehce pousmál.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud