Nejvyšší představitel koncernu FCA, do něhož náleží také značka Ferrari, se na autosalonu v Detroitu vyjádřil i k citlivé otázce SUV značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.
"Nebudeme ředit DNA značky," slíbil CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne fanouškům značky na autosalonu v Detroitu. Řekl to v souvislosti o úvahách o případném SUV značky Ferrari. "Pokud vznikne, musí také jezdit jako skutečné Ferrari," dodal k tomu ještě.
I když se to zřejmě nebude velké části příznivců Ferrari líbit, obchodní logika s vysokou pravděpodobností přiměje značku takový vůz skutečně začít vyrábět. Ještě v roce 2016 sice Marchionne tvrdil, že SUV Ferrari vznikne jen přes jeho mrtvolu, vloni v říjnu ovšem připustil, že se na takovém voze již začalo pracovat.
Nyní se jen řeší, jaký objem produkce se připraví. Díky zájmu o SUV se totiž celkový roční odbyt značky nejspíše dostane přes hranici 10.000 kusů. V současnosti se Ferrari drží pod ní ze dvou důvodů. První souvisí s emisními předpisy, tím druhým je uchování jisté exkluzivity vozů této značky.
SUV by mělo být připraveno do výroby kolem roku 2021. Vedení značky předpokládá, že hlavním odbytištěm pro něho budou asijské trhy. V té době bude Ferrari poslední exkluzivní značkou, která takový vůz nabídne. I Lamborghini již má svůj Urus a v blízké budoucnosti se dokončí také Culinan od Rolls-Royce.
Techniku vůz s velkou pravděpodobností bude sdílet s novou generací modelu GTC4Lusso. I současná generace disponuje pohonem všech kol, což se samozřejmě bude hodit také v případě nového SUV.
V současnosti již existuje řada grafických návrhů designu budoucího vozu, jsou to však všechno jen představy lidí mimo automobilky. Zdroje zevnitř však tvrdí, že SUV Ferrari sice bude mít na bocích dva páry dveří, ale ty zadní se budou otevírat protisměrně. To proto, aby se zachoval punc výjimečnosti a exkluzivity.