Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar
Polestar 1 Polestar
Polestar 1 Polestar
Polestar 1 Polestar
25
Fotogalerie

Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Polestar pokračuje v testování předprodukčních verzí svého hybridního kupé 1. Tentokrát nám dopřává záběry na testy ve vysokých rychlostech.

Samostatná značka pod křídly Volva již spustila produkci desítek prototypů svého hybridu Polestar 1. Osudem některých kusů budou nárazové testy, zátěžové zkoušky extrémního počasí nebo další kilometry testovacích jízd. Z poslední zmíněné kategorie nyní Polestar přináší pohled i na vysokorychlostní jízdy.

Z krátkého videa nelze usoudit, že by „jedničce“ jakkoliv chybělo tempo. Na klopené dráze tak prototyp dosahuje rychlosti 220 km/h a rovněž na technické části testovacího polygonu působí hybrid v zatáčkách opravdu svižně. Což není vlastně překvapením s ohledem na očekávanou techniku a konstrukci modelu.

Originální ocelovou modulární platformu Volva totiž Polestar dále vyztužil a zároveň odlehčil rozsáhlým využitím karbonových dílů. Díly karoserie jsou zase vyrobeny z kompozitu CFRP, tedy plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg. Přesnou hmotnost vozu s jeho hybridní jednotkou ale zatím neznáme.

Pohonnou jednotku bude zastávat hybridní ústrojí spojující benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem a trojici elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu). Kombinovaný výkon této sestavy má činit 441 kW (600 koní) a 1000 N.m točivého momentu. Trojice bateriových modulů o celkové kapacitě 34 kWh pak vozu zajistí dojezd až 150 km čistě na elektřinu podle starší metodiky NEDC.

Zatímco výroba produkčních vozů bude probíhat v továrně v čínském Čcheng-tu, současné prototypy jsou konstruovány ještě na speciální domácí lince ve švédském Göteborgu. O Polestar 1 už mimochodem projevilo zájem na 6000 lidí. Není proto divu, že výrobce již letos v únoru zvažoval navýšení produkce. Původně chtěl totiž vyrábět jen 500 vozů ročně. Cenovka hybridního kupé se bude pohybovat v přepočtu okolo 4 milionů korun.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud