Přestože je vznik nástupce sporťáku GT86 ze strany Toyoty stále nejasný, Subaru již potvrzuje, že i bez dřívějšího partnerství pracuje na vývoji protějšku BRZ.
Dvojice sportovních modelů se sdílenou technikou Toyoty a Subaru je v poslední době základem mnoha spekulací. Na jedné straně se objevují zprávy, že Toyota přemýšlí, zda vůbec uvést nástupce GT86, čímž by samozřejmě partnerství mezi oběma značkami zaniklo. Teď ovšem samo Subaru přiznává, že i bez spolupráce s Toyotou bychom se nového, malého sporťáku přece jen měli dočkat.
Zatímco Toyota se k domněnkám nevyjadřuje, magazínu Carscoops nyní zmínil zajímavé informace mluvčí Subaru Ron Kinno, a to vcelku přímočaře. „Spekulace sice nepodporujeme, ale my už v tuto chvíli míříme kupředu a pracujeme na nové generaci BRZ. Více podrobností však zatím neposkytneme,“ řekl Kinno.
Vše by tedy nasvědčovalo scénáři, kdy Subaru uvede nové BRZ i bez nutné spolupráce s Toyotou. Na druhou stranu, Toyota v poslední době stále výrazněji zmiňuje rozšiřování nabídky svých sportovně zaměřených modelů, kdy dřívější zprávy uváděly celou trojici takto zaměřených vozů – právě s GT86 jakožto středem nabídky. Možná se tedy partnerství dvou značek rozejde, ale sporťáků se nakonec dočkáme od obou stran.
Toyota přitom nemá nyní zapotřebí pozornost směřovat na další nový model, když má zrovna plné ruce práce s uvedením nové Supry na trh a její ostřejší verzí GRMN, na které oficiálně pracuje. Právě Supra ovšem spekulacím ohledně ukončení GT86 přidává na pravděpodobnosti.
Nová generace legendárního jména totiž přijde na trh rovněž s nejslabší dvoulitrovou motorizací o výkonu 145 kW (197 koní), tedy přesně v revíru současné GT86. Automobilka by tak možná nestrpěla dva podobně výkonné a sportovně zaměření modely ve svém portfoliu a GT86 by jednoduše „lezla do zelí“ nové Supře.
Uvidíme tedy. Od Toyoty nemáme potvrzeno vůbec nic. Ze strany Subaru si ale můžeme být jisti, že o další klasický sporťák s motorem vpředu a pohonem zadních kol nepřijdeme.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ