Čtvrtá generace modelu Ford Mondeo je od nynějška oficiálně k dostání na českém trhu. Ceny začínají částkou 611 990 Kč za motorizaci 1.5 EcoBoost ve výbavě Trend.
Kapitoly článku:
Nové Mondeo dorazilo do Evropy po odkladech způsobených restrukturalizací evropských aktivit Fordu. Výroba „velkých“ modelů, kam vedle Mondea patří ještě technicky spřízněné modely S-MAX a Galaxy, se musela přesunout z belgického Genku do španělské Valencie. V Americe se prakticky totožný model prodává pod názvem Ford Fusion již tři roky.
Nabídka motorizací pro nové Mondeo bude sahat od litrového EcoBoostu až po hybrid
Mondeo dostalo novou platformu (která ovšem vychází z dosavadní podlahové plošiny EU-CD), nové motory a spoustu elektronických systémů. Dokáže automaticky brzdit, když hrozí srážka nejen s jiným vozidlem, ale také chodcem; zvládá příčné i podélné parkování; a může mít adaptivní LED světlomety nebo masážní přední sedadla.
Dvě turba pro diesel
Při uvedení na trh budou zákazníci vybírat ze tří benzínových a dvou naftových motorů, některé z nich však budou k dostání v různých variantách nejvyššího výkonu. Namísto dosavadní 1.6 EcoBoost přichází jednotka se zdvihovým objemem menším o jeden decilitr, což jí pomáhá ke snížení (zejména té udávané) spotřeby.
Novinkou je vylepšený dvoulitr 2.0 TDCi, který bude ve vrcholné verzi osazen dvojicí turbodmychadel. Má se pyšnit výkonem 155 kW a točivým momentem 450 Nm. V nabídce se však objeví až v roce 2015, prozatím jsou k dispozici dvě varianty této motorizace s jediným turbem.
Nové Mondeo zvládne spoustu úkonů samo, mezi nimi i parkování
S odstupem dorazí i další novinky pod kapotou: tříválec 1.0 EcoBoost, nový malý diesel 1.5 TDCi, a také příplatkový pohon všech kol, který se Ford rozhodl nabízet v kombinaci s jednoturbovými variantami naftového dvoulitru. Naopak na hybrid se čekat nebude, ten si můžete rovnou objednat za 762 990 Kč.
ECOnetic úspornější než hybrid
Papírově nejúspornější motorizací nového Mondea je 1.6 TDCI ECOnetic s kombinovanou spotřebou 3,6 l/100 km (emise CO2 94 g/km). To nepřekoná ani Mondeo Hybrid s hodnotami 4,2 l/100 km, respektive 99 g/km.
Zrychlení 0-100 km/h zvládne nejlépe 2.0 EcoBoost – za 7,9 s, který je s maximální rychlostí 240 km/h zároveň nejrychlejší ze všech variant.
Ford slibuje výrazný posun vpřed v jízdních vlastnostech (které rozhodně nebyly problémem odcházející generace), komfortu i kultivovanosti. Kromě nové konstrukce zadní nápravy by k tomu měla přispět i tužší karoserie, tvořená ze 61 % různými druhy vysokopevností oceli.
Nový Ford Mondeo: oficiální ceník pro český trh |
Výbava |
Motor |
Palivo |
Výkon |
Převodovka |
Cena vč. DPH |
5dv. |
Kombi |
Trend |
1.5 EcoBoost |
benzín |
118 kW / 160 k |
6st. manuální |
611 990 |
641 990 |
1.6 Duratorq TDCi |
nafta |
85 kW / 115 k |
6st. manuální |
623 990 |
653 990 |
1.6 Duratorq TDCi ECOnetic |
nafta |
85 kW / 115 k |
6st. manuální |
638 990 |
668 990 |
2.0 Duratorq TDCi |
nafta |
110 kW / 150 k |
6st. manuální |
651 990 |
681 990 |
2.0 Duratorq TDCi |
nafta |
110 kW / 150 k |
6st. PowerShift |
701 990 |
731 990 |
Titanium |
1.5 EcoBoost |
benzín |
118 kW / 160 k |
6st. manuální |
672 990 |
702 990 |
1.5 EcoBoost |
benzín |
118 kW / 160 k |
6st. automat. |
722 990 |
752 990 |
2.0 EcoBoost |
benzín |
149 kW / 203 k |
6st. automat. |
783 990 |
813 990 |
2.0 EcoBoost |
benzín |
179 kW / 240 k |
6st. automat. |
834 990 |
864 990 |
2.0 Duratorq TDCi |
nafta |
110 kW / 150 k |
6st. manuální |
712 990 |
742 990 |
2.0 Duratorq TDCi ECOnetic |
nafta |
110 kW / 150 k |
6st. manuální |
727 990 |
757 990 |
2.0 Duratorq TDCi |
nafta |
110 kW / 150 k |
6st. PowerShift |
762 990 |
792 990 |
2.0 Duratorq TDCi |
nafta |
132 kW / 180 k |
6st. manuální |
754 990 |
784 990 |
2.0 Duratorq TDCi |
nafta |
132 kW / 180 k |
6st. PowerShift |
804 990 |
834 990 |