Mercedes-Benz na probíhajícím  veletrhu mobility IAA v Mnichově  představuje už dalšího produkčního člena rodiny elektromobilů EQ. Pod nedávno uvedenou  limuzínu EQS  se zařazuje i menší EQE, tedy elektrický ekvivalent konvenčního sedanu třídy E. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz na probíhajícím veletrhu mobility IAA v Mnichově představuje už dalšího produkčního člena rodiny elektromobilů EQ. Pod nedávno uvedenou limuzínu EQS se zařazuje i menší EQE, tedy elektrický ekvivalent konvenčního sedanu třídy E. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

I od většího „eska“ na baterky si přitom novinka vypůjčuje designový směr a slušnou porci té nejmodernější techniky uvnitř. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

I od většího „eska“ na baterky si přitom novinka vypůjčuje designový směr a slušnou porci té nejmodernější techniky uvnitř. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

EQE stojí na identické nové platformě Mercedesu pro elektrické modely (EVA2), po vzoru vrcholné limuzíny zaujme i stejně řešenou aerodynamickou karoserií s krátkými převisy a ohledem na maximální prostor v kabině. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

EQE stojí na identické nové platformě Mercedesu pro elektrické modely (EVA2), po vzoru vrcholné limuzíny zaujme i stejně řešenou aerodynamickou karoserií s krátkými převisy a ohledem na maximální prostor v kabině. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrické „éčko“ je však přirozeně v modelové hierarchii o něco menší – na délku měří 4946 mm, na šířku 1961 mm, je vysoké 1512 mm a jeho rozvor čítá 3120 mm. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Elektrické „éčko“ je však přirozeně v modelové hierarchii o něco menší – na délku měří 4946 mm, na šířku 1961 mm, je vysoké 1512 mm a jeho rozvor čítá 3120 mm. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Pro srovnání, EQS je dlouhé 5265 mm s rozvorem 3210 mm. Objem zavazadlového prostoru uvádí Mercedes pro EQE na 430 litrech. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Pro srovnání, EQS je dlouhé 5265 mm s rozvorem 3210 mm. Objem zavazadlového prostoru uvádí Mercedes pro EQE na 430 litrech. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Kabina EQE taky navazuje na novinky uvedené ve větším EQS. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Kabina EQE taky navazuje na novinky uvedené ve větším EQS. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Standardem po výchozí model bude 12,2palcový přístrojový štít a 12,8palcová obrazovka infotainmentu, kdežto v příplatcích se objevuje i soustava třech velkých obrazovek Hyperscreen pod škrábancům odolným sklem. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Standardem po výchozí model bude 12,2palcový přístrojový štít a 12,8palcová obrazovka infotainmentu, kdežto v příplatcích se objevuje i soustava třech velkých obrazovek Hyperscreen pod škrábancům odolným sklem. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Taky EQE nabízí i čtečku otisku prstů či navigaci s rozšířenou realitou, základem jsou pak komfortní sedačky s masážními funkcemi a pro čalounění je z etických a ekologických důvodů využita umělá kůže. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Taky EQE nabízí i čtečku otisku prstů či navigaci s rozšířenou realitou, základem jsou pak komfortní sedačky s masážními funkcemi a pro čalounění je z etických a ekologických důvodů využita umělá kůže. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Samozřejmě nechybí standardně ani rozsáhlá armáda asistenčních a bezpečnostních systémů, kdy se volitelně dostanou zákazníci až k funkcím částečně autonomního řízení... | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Samozřejmě nechybí standardně ani rozsáhlá armáda asistenčních a bezpečnostních systémů, kdy se volitelně dostanou zákazníci až k funkcím částečně autonomního řízení... | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

...ve spojení asistentů udržování jízdy v pruhu, změny pruhu na dálnici, chytrého adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek nebo monitorování slepého uhlu s automatickým zásahem do řízení při detekci hrozby boční srážky. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

...ve spojení asistentů udržování jízdy v pruhu, změny pruhu na dálnici, chytrého adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek nebo monitorování slepého uhlu s automatickým zásahem do řízení při detekci hrozby boční srážky. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Prozatím Mercedes uvádí EQE ve verzi 350, která používá jeden elektromotor na zadní nápravě o výkonu 215 kW (292 koní) a točivém momentu 530 N.m v kombinaci s baterií o kapacitě 90,6 kWh. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Prozatím Mercedes uvádí EQE ve verzi 350, která používá jeden elektromotor na zadní nápravě o výkonu 215 kW (292 koní) a točivém momentu 530 N.m v kombinaci s baterií o kapacitě 90,6 kWh. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Verzi s pohonem všech kol 4Matic s dalším elektromotorem na přední nápravě uvede značka později. V tuto chvíli každopádně Mercedes uvádí dojezd na jedno nabití až 660 km. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Verzi s pohonem všech kol 4Matic s dalším elektromotorem na přední nápravě uvede značka později. V tuto chvíli každopádně Mercedes uvádí dojezd na jedno nabití až 660 km. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

DC rychlonabíjení výkonem až 170 kW pak zajistí během 15 minut dojezd 250 km, nabití z 10 na 80 % kapacity má proběhnout za asi 32 minut. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

DC rychlonabíjení výkonem až 170 kW pak zajistí během 15 minut dojezd 250 km, nabití z 10 na 80 % kapacity má proběhnout za asi 32 minut. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Pro EQE nakonec zmiňuje Mercedes taky možné příplatky na podvozku. K dispozici bude systém natáčení kol zadní nápravy nebo adaptivní vzduchové odpružení Airmatic... | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Pro EQE nakonec zmiňuje Mercedes taky možné příplatky na podvozku. K dispozici bude systém natáčení kol zadní nápravy nebo adaptivní vzduchové odpružení Airmatic... | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

...které umí v režimu Sport snížit světlou výšku vozu až o 20 mm při rychlostech nad 120 km/h pro snížení aerodynamického odporu. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

...které umí v režimu Sport snížit světlou výšku vozu až o 20 mm při rychlostech nad 120 km/h pro snížení aerodynamického odporu. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

Výrobu EQE zahájí Mercedes v německých Brémách a čínské Šanghaji v polovině příštího roku. Cenovky zatím neznáme. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

Výrobu EQE zahájí Mercedes v německých Brémách a čínské Šanghaji v polovině příštího roku. Cenovky zatím neznáme. | Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz EQE | Zdroj: Mercedes-Benz

I od většího „eska“ na baterky si přitom novinka vypůjčuje designový směr a slušnou porci té nejmodernější techniky uvnitř. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz
EQE stojí na identické nové platformě Mercedesu pro elektrické modely (EVA2), po vzoru vrcholné limuzíny zaujme i stejně řešenou aerodynamickou karoserií s krátkými převisy a ohledem na maximální prostor v kabině. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz
Elektrické „éčko“ je však přirozeně v modelové hierarchii o něco menší – na délku měří 4946 mm, na šířku 1961 mm, je vysoké 1512 mm a jeho rozvor čítá 3120 mm. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz
Pro srovnání, EQS je dlouhé 5265 mm s rozvorem 3210 mm. Objem zavazadlového prostoru uvádí Mercedes pro EQE na 430 litrech. | Mercedes-Benz EQE Zdroj: Mercedes-Benz
38
Fotogalerie

Mercedes-Benz EQE oficiálně: Elektrický sedan ujede 660 km, má i Hyperscreen

Taky třída E od Mercedesu již přijíždí ve formě samostatného elektromobilu. Staví na už známé technice.

Mercedes-Benz na probíhajícím veletrhu mobility IAA v Mnichově představuje už dalšího produkčního člena rodiny elektromobilů EQ. Pod nedávno uvedenou limuzínu EQS se zařazuje i menší EQE, tedy elektrický ekvivalent konvenčního sedanu třídy E. I od většího „eska“ na baterky si přitom novinka vypůjčuje designový směr a slušnou porci té nejmodernější techniky uvnitř.

EQE stojí na identické nové platformě Mercedesu pro elektrické modely (EVA2), po vzoru vrcholné limuzíny zaujme i stejně řešenou aerodynamickou karoserií s krátkými převisy a ohledem na maximální prostor v kabině. Elektrické „éčko“ je však přirozeně v modelové hierarchii o něco menší – na délku měří 4946 mm, na šířku 1961 mm, je vysoké 1512 mm a jeho rozvor čítá 3120 mm. Pro srovnání, EQS je dlouhé 5265 mm s rozvorem 3210 mm. Objem zavazadlového prostoru uvádí Mercedes pro EQE na 430 litrech.

Kabina EQE taky navazuje na novinky uvedené ve větším EQS. Standardem po výchozí model bude 12,2palcový přístrojový štít a 12,8palcová obrazovka infotainmentu, kdežto v příplatcích se objevuje i soustava třech velkých obrazovek Hyperscreen pod škrábancům odolným sklem. Taky EQE nabízí i čtečku otisku prstů či navigaci s rozšířenou realitou, základem jsou pak komfortní sedačky s masážními funkcemi a pro čalounění je z etických a ekologických důvodů využita umělá kůže.

Samozřejmě nechybí standardně ani rozsáhlá armáda asistenčních a bezpečnostních systémů, kdy se volitelně dostanou zákazníci až k funkcím částečně autonomního řízení ve spojení asistentů udržování jízdy v pruhu, změny pruhu na dálnici, chytrého adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek nebo monitorování slepého uhlu s automatickým zásahem do řízení při detekci hrozby boční srážky.

Prozatím Mercedes uvádí EQE ve verzi 350, která používá jeden elektromotor na zadní nápravě o výkonu 215 kW (292 koní) a točivém momentu 530 N.m v kombinaci s baterií o kapacitě 90,6 kWh. Verzi s pohonem všech kol 4Matic s dalším elektromotorem na přední nápravě uvede značka později. V tuto chvíli každopádně Mercedes uvádí dojezd na jedno nabití až 660 km. DC rychlonabíjení výkonem až 170 kW pak zajistí během 15 minut dojezd 250 km, nabití z 10 na 80 % kapacity má proběhnout za asi 32 minut.  

Pro EQE nakonec zmiňuje Mercedes taky možné příplatky na podvozku. K dispozici bude systém natáčení kol zadní nápravy nebo adaptivní vzduchové odpružení Airmatic, které umí v režimu Sport snížit světlou výšku vozu až o 20 mm při rychlostech nad 120 km/h pro snížení aerodynamického odporu.

Výrobu EQE zahájí Mercedes v německých Brémách a čínské Šanghaji v polovině příštího roku. Cenovky zatím neznáme.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud