Jak si povede starý Nissan Leaf v nárazových testech mimo klasické normy? Pár vlastních testů nyní provedla společnost DEKRA.
Pohled na vývoj bezpečnosti dnešních elektromobilů, jejich riziko požáru po srážce a možné zlepšení postupů záchranných složek při řešení nehod elektrických vozidel. Z těchto důvodů provedla německá DEKRA vlastní řadu nárazových testů, a to rovněž mimo stanovené postupy testů organizace Euro NCAP. Jednoduše řečeno, DEKRA poslala starší elektromobil Nissan Leaf na smrt v mnohem vyšší rychlosti.
Záběry bourajících Leafů tedy vypadají mnohem brutálněji, než v případě normovaných testů Euro NCAP, během kterých starší generace elektromobilu v roce 2012 bodovala v kategorii ochrany dospělé posádky s 89 % a ochrany dětí s 83 %. Hlavní myšlenkou DEKRY byl přitom čelní i boční náraz do stromu (simulovaný pevným sloupem) v rychlosti 75 km/h. Euro NCAP prováděl obdobný test v rychlosti 50 km/h.
V případě bočního nárazu se Leaf v této rychlosti naprosto zkroutil a sloup zasáhl až do poloviny kabiny. I když se následky testů zdají opravdu drsné, experti z DEKRY uvádějí, že takovým způsobem by skončilo i obdobné vozidlo s klasickým spalovacím motorem. Pozitivní stránku lze vidět i na bezpečné deformaci baterie v podlaze, která ani po takto silném nárazu nerozpoutala požár vozu.
Čelní náraz do sloupu probíhal v rychlosti 84 km/h, ve srovnání s čelním nárazem u Euro NCAP v rychlosti 64 km/h. Výsledek je podobně děsivý, ale opět se potvrzuje dobré zabezpečení elektrické sítě vozu bez vzniku požáru a minimálně stejné následky jako u klasického vozu.
„Velké automobilky vyrábějící elektromobily v sériové produkci již dosáhly minimálně stejné úrovně bezpečnosti, jakou známe u modelů se spalovacími motory,“ tvrdí experti z DEKRY. Nová generace Nissanu Leaf by přitom mohla v podobných testech dopadnout ještě o chlup lépe, ve zkouškách Euro NCAP si odnesla lepší hodnocení 93 % pro ochranu dospělých a 86 % pro děti.