Rozšíření nabídky ostrých modelů Audi je na spadnutí. Vyvolenými budou RS6 a kupé TT RS, po delší odmlce s turbomotorem.
Audi TT RS
Můžete si pomyslet, cože se vám to snažíme na fotografiích „tétéčka“ ukázat. Když se ale podíváte lépe, určitě si všimnete dvojice velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd s logem RS. Ano, tohle bude nejostřejší TT. První zprávy hovoří o tom, že Audi plánuje návrat k přeplňovanému pětiválci a TT je modelem, u kterého by k tomu mělo dojít. V kupé bude mít objem 2,5 l a bude dopován hned dvěma turby.
Očekávaný výkon motoru bude někde okolo 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Později má být k dispozici i nový vývojový stupeň dvouspojkové převodovky DSG, který bude schopen pracovat i s vysokým točivým momentem přeplňovaného motoru.
Sériová TT RS bude od základních verzí patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy, blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS. I v interiéru budete vědět, že sedíte v něčem extra.
Do prodeje se RS TT dostane v roce 2008.
Za zmínku taky stojí, že ani sériová TT nezůstane stranou a dočká se vylepšení. Zanedlouho bude v Passatu R36 uveden nový šestiválec o objemu 3,6 litru, který v TT nahradí současný vrchol v nabídce - motor 3,2 V6 FSI. Výkon nového šestiválce bude 206 kW (280 k), což je o 30 koní víc než má zmiňovaná současná verze. Výkonově tak TT překoná BMW Z4 3,0si s 265 koňmi.
Foto © Automedia
Audi TT RS
Audi RS6
BMW M5 a Mercedes E63 AMG dostanou nového soupeře. Naše fotografie pocházejí z Nürburgringu, kde Audi novou RS6 testovalo. I když to tak nevypadá, mohutné nasávací otvory v předním nárazníku, velké brzdy a nové oválné koncovky výfuků napovídají, že se skutečně o RS6 jedná.
Pod kapotu auta bude agregát vycházející z atmosférického desetiválce 5,2 l FSI použitého u S6 (420 k) a S8 (450 k). Ten ale dostane přeplňování, které mu pomůže dosáhnout výkonu okolo 382-404 kW (520-550 k). To bude víc, než mají soupeři a v bitvě o co nejvyšší výkony tak půjde Audi do čela. Jen pro připomenutí, minulý model RS měl pod kapotou osmiválec 4,2 l se dvěma turbodmychadly a výkonem 331 kW (450 k). RS6 bude k dostání jako sedan i kombi a svou premiéru si odbude příští rok na jarním autosalonu v Ženevě.
Foto © Automedia
Audi RS6