Zatímco se sportovní Škoda Scala RS zdá pro fanoušky značky spíše jen zbožným přáním, nejblíže k navýšení výkonu a zlepšení schopností mladoboleslavského hatchbacku budou mít nyní hlavně tuningové firmy. | Škoda Scala Zdroj: DTE-Systems

Zatímco se sportovní Škoda Scala RS zdá pro fanoušky značky spíše jen zbožným přáním, nejblíže k navýšení výkonu a zlepšení schopností mladoboleslavského hatchbacku budou mít nyní hlavně tuningové firmy. | Škoda Scala | Zdroj: DTE-Systems

A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems. | Škoda Scala Zdroj: DTE-Systems

A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems. | Škoda Scala | Zdroj: DTE-Systems

S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. | Škoda Scala Zdroj: DTE-Systems

S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. | Škoda Scala | Zdroj: DTE-Systems

Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m. | Škoda Scala Zdroj: DTE-Systems

Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m. | Škoda Scala | Zdroj: DTE-Systems

Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. | Škoda Scala Zdroj: Škoda

Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

Zmíněný dieselový čtyřválec 1.6 TDI poté dostane k originálním 85 kW (115 koní) a 250 N.m dalších 14 kW (19 koní) a 40 N.m. | Škoda Scala Zdroj: Škoda

Zmíněný dieselový čtyřválec 1.6 TDI poté dostane k originálním 85 kW (115 koní) a 250 N.m dalších 14 kW (19 koní) a 40 N.m. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

Jednotka ke všemu nabízí tři režimy nastavení Sport, Dynamic a Efficiency – poslední zmíněný zajistí úspornější jízdu, neboť DTE-Systems uvádí, že s jejich „krabičkou“ lze i snížit spotřebu paliva průměrně o 15 %. | Škoda Scala Zdroj: Škoda

Jednotka ke všemu nabízí tři režimy nastavení Sport, Dynamic a Efficiency – poslední zmíněný zajistí úspornější jízdu, neboť DTE-Systems uvádí, že s jejich „krabičkou“ lze i snížit spotřebu paliva průměrně o 15 %. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

Jednotlivé režimy se mění tlačítky na samotné jednotce nebo rovněž propojením s aplikací ve smartphonu, která navíc ukazuje informace o tlaku turbodmychadla, otáčkách motoru nebo přetížení během akcelerace. | Škoda Scala Zdroj: Škoda

Jednotlivé režimy se mění tlačítky na samotné jednotce nebo rovněž propojením s aplikací ve smartphonu, která navíc ukazuje informace o tlaku turbodmychadla, otáčkách motoru nebo přetížení během akcelerace. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

Cenovky za dodatečnou jednotku PowerControl X začínají pro Škodu Scala na cenovce 549 euro, v přepočtu tedy asi na 14 tisících korunách. Na systém poskytuje firma dvouletou záruku. | Škoda Scala Zdroj: Škoda

Cenovky za dodatečnou jednotku PowerControl X začínají pro Škodu Scala na cenovce 549 euro, v přepočtu tedy asi na 14 tisících korunách. Na systém poskytuje firma dvouletou záruku. | Škoda Scala | Zdroj: Škoda

A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems. | Škoda Scala Zdroj: DTE-Systems
S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. | Škoda Scala Zdroj: DTE-Systems
Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m. | Škoda Scala Zdroj: DTE-Systems
Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. | Škoda Scala Zdroj: Škoda
9
Fotogalerie

Škoda Scala dostala pár koní navíc. Úprava motorů se zárukou ani není drahá

Bylo to jen otázkou času, takže i pro novou Scalu již tuningové firmy nabízejí úpravy řídících jednotek pro zvýšení výkonu dostupných motorů.

Zatímco se sportovní Škoda Scala RS zdá pro fanoušky značky spíše jen zbožným přáním, nejblíže k navýšení výkonu a zlepšení schopností mladoboleslavského hatchbacku budou mít nyní hlavně tuningové firmy. A nejpřímočařejší cestou k získání dalších koní pod kapotou se samozřejmě jeví chiptuning, který už třeba začali nabízet němečtí experti DTE-Systems.

S dodatečně připojitelnou jednotkou PowerControl X je zvýšení výkonu o pár desítek koní nabízeno jak pro benzinové motory Scaly, tak pro naftovou šestnáctistovku. Základní litrový tříválec TSI tak například jednoduchou instalací jednotky obdrží k původním 70 kW (95 koní) a 175 N.m točivého momentu dalších 17 kW (23 koní) a 35 N.m.

Litrový tříválec s původními 85 kW (115 koní) a 200 N.m si polepší o 16 kW (22 koní) a 35 N.m, zatímco větší patnáctistovku TSI o základním výkonu 110 kW (150 koní) a 250 N.m lze navýšit o 21 kW (29 koní) a 58 N.m. Zmíněný dieselový čtyřválec 1.6 TDI poté dostane k originálním 85 kW (115 koní) a 250 N.m dalších 14 kW (19 koní) a 40 N.m.

Jednotka ke všemu nabízí tři režimy nastavení Sport, Dynamic a Efficiency – poslední zmíněný zajistí úspornější jízdu, neboť DTE-Systems uvádí, že s jejich „krabičkou“ lze i snížit spotřebu paliva průměrně o 15 %. Jednotlivé režimy se mění tlačítky na samotné jednotce nebo rovněž propojením s aplikací ve smartphonu, která navíc ukazuje informace o tlaku turbodmychadla, otáčkách motoru nebo přetížení během akcelerace.

Cenovky za dodatečnou jednotku PowerControl X začínají pro Škodu Scala na cenovce 549 euro, v přepočtu tedy asi na 14 tisících korunách. Na systém poskytuje firma dvouletou záruku.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud