Elektrická budoucnost se netýká jen automobilů pro běžný provoz, ale také ostatních vozítek. Toto je koncept Mercedes Garia určený pro golfová hřiště. Kromě futuristického designu nabízí také elektromotor s výkonem čtyř koní, který může krátce vyrůst až na 14 koní. S plně nabitými akumulátory ujedou maximálně dva cestující 80 kilometrů maximální rychlostí 30 km/h.

Elektrická budoucnost se netýká jen automobilů pro běžný provoz, ale také ostatních vozítek. Toto je koncept Mercedes Garia určený pro golfová hřiště. Kromě futuristického designu nabízí také elektromotor s výkonem čtyř koní, který může krátce vyrůst až na 14 koní. S plně nabitými akumulátory ujedou maximálně dva cestující 80 kilometrů maximální rychlostí 30 km/h.

Nissan na svém elektrickém konceptu BladeGlider pracuje již několik let a tohle je jeho aktuální podoba. Projekt japonské automobilky pohání dva elektromotory s kombinovaným výkonem 272 koní. Dojezd vozu zůstává tajemstvím, jeho maximálka se ale šplhá přes 190 km/h.

Nissan na svém elektrickém konceptu BladeGlider pracuje již několik let a tohle je jeho aktuální podoba. Projekt japonské automobilky pohání dva elektromotory s kombinovaným výkonem 272 koní. Dojezd vozu zůstává tajemstvím, jeho maximálka se ale šplhá přes 190 km/h.

A toto je Vision Mercedes-Maybach 6. Má 750 elektrických koní a podle norem NEDC ujede více než 500 kilometrů. Z klidu na stovku zrychlí za čtyři sekundy a maximální rychlost hlídá omezovač usazený na 250 km/h.

A toto je Vision Mercedes-Maybach 6. Má 750 elektrických koní a podle norem NEDC ujede více než 500 kilometrů. Z klidu na stovku zrychlí za čtyři sekundy a maximální rychlost hlídá omezovač usazený na 250 km/h.

Na elektrickém voze pracuje i polská společnost Varsovia. Dojezd s nulovými emisemi se pohybuje kolem 350 kilometrů, benzínový range extender jej ale může rozšířit o dalších 500 km. Výkonnostní parametry neznáme, ale elegantní automobil prý zvládne zrychlení na stovku za méně než pět sekund. První kusy mají dorazit již v roce 2018.

Na elektrickém voze pracuje i polská společnost Varsovia. Dojezd s nulovými emisemi se pohybuje kolem 350 kilometrů, benzínový range extender jej ale může rozšířit o dalších 500 km. Výkonnostní parametry neznáme, ale elegantní automobil prý zvládne zrychlení na stovku za méně než pět sekund. První kusy mají dorazit již v roce 2018.

Vision Van od Mercedesu nám ukazuje, jak by mohla vypadat budoucnost rozvážkových společností. Dodávku pohání elektromotor o výkonu 75 kW a maximální rychlost je omezena na 80 km/h. V závislosti na podmínkách provozu se dojezdová vzdálenost na jedno nabití pohybuje mezi 80 a 270 kilometry.

Vision Van od Mercedesu nám ukazuje, jak by mohla vypadat budoucnost rozvážkových společností. Dodávku pohání elektromotor o výkonu 75 kW a maximální rychlost je omezena na 80 km/h. V závislosti na podmínkách provozu se dojezdová vzdálenost na jedno nabití pohybuje mezi 80 a 270 kilometry.

Další užitkový vůz na elektřinu představil Volkswagen. Disponuje 134 koňskými silami a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 43 kWh. Počítá se s možností vysokorychlostního nabíjení, přičemž na plnou kapacitu ujede dodávka lehce přes 200 kilometrů.

Další užitkový vůz na elektřinu představil Volkswagen. Disponuje 134 koňskými silami a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 43 kWh. Počítá se s možností vysokorychlostního nabíjení, přičemž na plnou kapacitu ujede dodávka lehce přes 200 kilometrů.

Koncept kamionu Mercedesu nese označení Urban eTruck pohání baterie s kapacitou 212 kWh a na jedno nabití zvládne 200 kilometrů. Již letos se máme dočkat prvních sériových kousků.

Koncept kamionu Mercedesu nese označení Urban eTruck pohání baterie s kapacitou 212 kWh a na jedno nabití zvládne 200 kilometrů. Již letos se máme dočkat prvních sériových kousků.

S alternativními pohony se počítá také v kategorii tahačů. Projekt společnosti Nikola pohání šest elektromotorů s celkovým výkonem 736 kW.

S alternativními pohony se počítá také v kategorii tahačů. Projekt společnosti Nikola pohání šest elektromotorů s celkovým výkonem 736 kW.

Pokud potřebujete pracovat i na cestách, jistě vás osloví koncept mobilní kanceláře od Nissanu. Základem je model e-NV200 a uvnitř nechybí počítač s dotykovou obrazovkou, Wi-Fi, audiosystém ani kávovar.

Pokud potřebujete pracovat i na cestách, jistě vás osloví koncept mobilní kanceláře od Nissanu. Základem je model e-NV200 a uvnitř nechybí počítač s dotykovou obrazovkou, Wi-Fi, audiosystém ani kávovar.

Celou rodinu elektrických vozů ID představil před časem Volkswagen. Prvním členem je hatchback s elektromotorem o výkonu 125 kW a dojezdem 400 až 600 kilometrů. Německý výrobce se navíc netají tím, že by automobil mohl časem postavit i ve sportovní variantě.

Celou rodinu elektrických vozů ID představil před časem Volkswagen. Prvním členem je hatchback s elektromotorem o výkonu 125 kW a dojezdem 400 až 600 kilometrů. Německý výrobce se navíc netají tím, že by automobil mohl časem postavit i ve sportovní variantě.

Dalším členem rodiny německého koncernu je dodávka Buzz. Dva elektromotory obstarají celkový výkon 275 kW a na jedno nabití zvládne dodávka 430 kilometrů. Maximální rychlost je elektricky omezena na 160 km/h.

Dalším členem rodiny německého koncernu je dodávka Buzz. Dva elektromotory obstarají celkový výkon 275 kW a na jedno nabití zvládne dodávka 430 kilometrů. Maximální rychlost je elektricky omezena na 160 km/h.

Následující mini je výsledkem spolupráce Hondy a společnosti Kabuhi. Zajímavé je, že projekt vznikl pomocí technologie 3D tisku. Vůz s výkonem 11 kW jede maximální rychlostí až 70 km/h a na jedno nabití absolvuje až 80 kilometrů.

Následující mini je výsledkem spolupráce Hondy a společnosti Kabuhi. Zajímavé je, že projekt vznikl pomocí technologie 3D tisku. Vůz s výkonem 11 kW jede maximální rychlostí až 70 km/h a na jedno nabití absolvuje až 80 kilometrů.

V oblasti elektrických vozů nezahálí ani čínští výrobci. Tento autonomní koncept je dílem společnosti LeEco. Bohužel o něm nevíme téměř žádné podrobnosti, kromě toho, že si zahraje v pokračování filmové série Transformers.

V oblasti elektrických vozů nezahálí ani čínští výrobci. Tento autonomní koncept je dílem společnosti LeEco. Bohužel o něm nevíme téměř žádné podrobnosti, kromě toho, že si zahraje v pokračování filmové série Transformers.

Koncept NeuV od Hondy není po designové stránce zrovna působivý, důležitá je ale jeho funkčnost. Jedná se o elektrický vůz, který vás přepraví z míst A do místa B, aniž byste museli řídit.

Koncept NeuV od Hondy není po designové stránce zrovna působivý, důležitá je ale jeho funkčnost. Jedná se o elektrický vůz, který vás přepraví z míst A do místa B, aniž byste museli řídit.

A další futuristické vozítko se jmenuje Rinspeed Oasis. Můžete si jej přivolat pomocí chytrého telefonu a volant během jízdy snadno proměnit na pracovní plochu pro klávesnici. O řízení se totiž postará autonomní systém.

A další futuristické vozítko se jmenuje Rinspeed Oasis. Můžete si jej přivolat pomocí chytrého telefonu a volant během jízdy snadno proměnit na pracovní plochu pro klávesnici. O řízení se totiž postará autonomní systém.

Elektrická budoucnost se promítá také do sportu. Takto si vedení Formule E představuje monoposty budoucnosti. Budou lehčí a hlavně bezpečnější.

Elektrická budoucnost se promítá také do sportu. Takto si vedení Formule E představuje monoposty budoucnosti. Budou lehčí a hlavně bezpečnější.

Tento sporťák je výsledkem spolupráce společnosti Dendrobium a britského Williamsu. Z klidu na stovku zrychlí za méně než tři sekundy až na maximální rychlost 322 km/h.

Tento sporťák je výsledkem spolupráce společnosti Dendrobium a britského Williamsu. Z klidu na stovku zrychlí za méně než tři sekundy až na maximální rychlost 322 km/h.

Elektrický sportovní vůz Artega Scalo má pod kapotou 1 020 koňských sil, které obstarávají čtyři elektromotory. Kapacita baterie 120 kWh má vystačit na dojezd 500 kilometrů.

Elektrický sportovní vůz Artega Scalo má pod kapotou 1 020 koňských sil, které obstarávají čtyři elektromotory. Kapacita baterie 120 kWh má vystačit na dojezd 500 kilometrů.

Obdobné parametry nabízí také elektrická novinka společnosti Qoros. Čtyři elektromotory, hbité zrychlení z klidu na sto a dojezd kolem pěti stovek kilometrů.

Obdobné parametry nabízí také elektrická novinka společnosti Qoros. Čtyři elektromotory, hbité zrychlení z klidu na sto a dojezd kolem pěti stovek kilometrů.

A náš výběr uzavírá první elektromobil značky Škoda. O pohon Vision E se starají dva elektromotory s celkovým výkonem 225 kW. Na jedno nabití zvládne něco kolem 500 kilometrů v maximální rychlosti až 180 km/h.

A náš výběr uzavírá první elektromobil značky Škoda. O pohon Vision E se starají dva elektromotory s celkovým výkonem 225 kW. Na jedno nabití zvládne něco kolem 500 kilometrů v maximální rychlosti až 180 km/h.

Nissan na svém elektrickém konceptu BladeGlider pracuje již několik let a tohle je jeho aktuální podoba. Projekt japonské automobilky pohání dva elektromotory s kombinovaným výkonem 272 koní. Dojezd vozu zůstává tajemstvím, jeho maximálka se ale šplhá přes 190 km/h.
A toto je Vision Mercedes-Maybach 6. Má 750 elektrických koní a podle norem NEDC ujede více než 500 kilometrů. Z klidu na stovku zrychlí za čtyři sekundy a maximální rychlost hlídá omezovač usazený na 250 km/h.
Na elektrickém voze pracuje i polská společnost Varsovia. Dojezd s nulovými emisemi se pohybuje kolem 350 kilometrů, benzínový range extender jej ale může rozšířit o dalších 500 km. Výkonnostní parametry neznáme, ale elegantní automobil prý zvládne zrychlení na stovku za méně než pět sekund. První kusy mají dorazit již v roce 2018.
Vision Van od Mercedesu nám ukazuje, jak by mohla vypadat budoucnost rozvážkových společností. Dodávku pohání elektromotor o výkonu 75 kW a maximální rychlost je omezena na 80 km/h. V závislosti na podmínkách provozu se dojezdová vzdálenost na jedno nabití pohybuje mezi 80 a 270 kilometry.
20
Fotogalerie

Top 20 konceptů elektromobilů z poslední doby. Zaujaly i vás?

Elektrické koncepty jsou v posledních letech nedílnou součástí drtivé většiny automobilek. Vybrali jsme 20 z nich, které byly nedávno zveřejněny a které ukazují, jakým směrem se automobilový průmysl může v budoucnu ubírat.

Není žádným tajemstvím, že zájem o elektromobily je v České republice minimální. Za loňský rok bylo v naší zemi registrováno pouze 200 vozů na čistě elektrický pohon a 1 541 kusů s hybridní jednotkou.

O něco lépe se statistika Svazu dovozců automobilů vyvíjí letos. Za prvního čtvrt roku majitelé zaregistrovali 88 nových elektromobilů a 620 hybridů. Obě kategorie ale i tak tvoří jen lehce přes 1 % ze všech registrovaných aut.

V jiných zemích je ale o vozy s alternativním pohonem mnohem větší zájem. Boj o zelenější centra měst se snaží podpořit i samotné metropole. Například v Barceloně nabízí vlastníkům výhody v podobě parkování a dálnic zdarma či možnosti využívání pruhů vyhrazených pro autobusy.

Nezahálí ani automobilky, které pravidelně uveřejňují elektrické koncepty budoucnosti. Jen některé z nich mají v blízké době šanci na sériovou výrobu, přesto je dobré si plány jednotlivých výrobců připomenout.

Prohlédněte si komentovanou fotogalerii 20 nedávno zveřejněných konceptů, které předznamenávají elektrickou budoucnost automobilového průmyslu...

01.jpg02.jpg03.jpg

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud