Zatímco řada automobilek slaví kulatiny významných modelů limitovanou edicí, Renault se rozhodl jít cestou jednokusového uměleckého díla. Renault

Zatímco řada automobilek slaví kulatiny významných modelů limitovanou edicí, Renault se rozhodl jít cestou jednokusového uměleckého díla. | Renault

O reinkarnaci Renaultu 5, coby plně elektronického vozu, se už delší dobu mluví. Je to vhodný reprezentant spojení popkultury sedmdesátých a osmdesátých let s moderní technikou. Renault

O reinkarnaci Renaultu 5, coby plně elektronického vozu, se už delší dobu mluví. Je to vhodný reprezentant spojení popkultury sedmdesátých a osmdesátých let s moderní technikou. | Renault

Renault 5 Diamant slouží pouze k potěšení oka, ale není tajemstvím, že základní tvary by mohl mít i sériově vyráběný model. Renault

Renault 5 Diamant slouží pouze k potěšení oka, ale není tajemstvím, že základní tvary by mohl mít i sériově vyráběný model. | Renault

Automobilka na výtvoru spolupracovala s designérem Pierrem Gonalonsem patřícím ke stovce nejvýznamnějších představitelů francouzského designu a řemeslné práce. Renault

Automobilka na výtvoru spolupracovala s designérem Pierrem Gonalonsem patřícím ke stovce nejvýznamnějších představitelů francouzského designu a řemeslné práce. | Renault

Smyslem byla maximální minimalizace a odstranění všech nepotřebných detailů, aby vynikly základní linie vozu. Renault

Smyslem byla maximální minimalizace a odstranění všech nepotřebných detailů, aby vynikly základní linie vozu. | Renault

Ty podporuje růžový perleťový odstín vytvořený značkovou divizí Renault Design Colors & Trims. Renault

Ty podporuje růžový perleťový odstín vytvořený značkovou divizí Renault Design Colors & Trims. | Renault

Výsledek je kombinací zlatých pigmentů na růžovém základu překrytém matně čirým lakem. Renault

Výsledek je kombinací zlatých pigmentů na růžovém základu překrytém matně čirým lakem. | Renault

Cílem bylo vytvořit sofistikovaný, ale pořád naivně hravý design. V závislosti na světle mění Renault 5 Diamant barvu ze zlatavé až do tmavě modré. Renault

Cílem bylo vytvořit sofistikovaný, ale pořád naivně hravý design. V závislosti na světle mění Renault 5 Diamant barvu ze zlatavé až do tmavě modré. | Renault

Dalším výrazným prvkem jsou plovoucí přední světlomety imitující čiré drahokamy. Renault

Dalším výrazným prvkem jsou plovoucí přední světlomety imitující čiré drahokamy. | Renault

K nim skvěle ladí bílo-černá kola Alpine s vyobrazeným sluncem na středech. Renault

K nim skvěle ladí bílo-černá kola Alpine s vyobrazeným sluncem na středech. | Renault

Celkový dojem dotváří střešní okno se šedým krytem a sladěné nárazníky s prahy.  Renault

Celkový dojem dotváří střešní okno se šedým krytem a sladěné nárazníky s prahy.  | Renault

Bohaté zlacení klik, zpětných zrcátek a loga na kapotě provedl ateliér Bertin-Aubert. Renault

Bohaté zlacení klik, zpětných zrcátek a loga na kapotě provedl ateliér Bertin-Aubert. | Renault

Interiér je naprostým úletem s bohatým zlacením. Kliky dveří, stahování oken, i třípolohový volič řadicí páky mají podobu koulí. Jejich povrch tvoří pozlacená mosaz. Renault

Interiér je naprostým úletem s bohatým zlacením. Kliky dveří, stahování oken, i třípolohový volič řadicí páky mají podobu koulí. Jejich povrch tvoří pozlacená mosaz. | Renault

Nepřehlédnutelným prvkem je „preclíkový“ volant vyrobený z mramoru a karbonu. Teprve potom si všimnete prvků inspirovanými elegantními šperky. Místo klasické kapličky zdobí palubní desku kulaté budíky vzdávající hold hodinářskému umění. Renault

Nepřehlédnutelným prvkem je „preclíkový“ volant vyrobený z mramoru a karbonu. Teprve potom si všimnete prvků inspirovanými elegantními šperky. Místo klasické kapličky zdobí palubní desku kulaté budíky vzdávající hold hodinářskému umění. | Renault

Multimediální zařízení zde nahrazuje chytrý telefon uložený v centrální kolébce palubní desky. Renault

Multimediální zařízení zde nahrazuje chytrý telefon uložený v centrální kolébce palubní desky. | Renault

O reinkarnaci Renaultu 5, coby plně elektronického vozu, se už delší dobu mluví. Je to vhodný reprezentant spojení popkultury sedmdesátých a osmdesátých let s moderní technikou. Renault
Renault 5 Diamant slouží pouze k potěšení oka, ale není tajemstvím, že základní tvary by mohl mít i sériově vyráběný model. Renault
Automobilka na výtvoru spolupracovala s designérem Pierrem Gonalonsem patřícím ke stovce nejvýznamnějších představitelů francouzského designu a řemeslné práce. Renault
Smyslem byla maximální minimalizace a odstranění všech nepotřebných detailů, aby vynikly základní linie vozu. Renault
15
Fotogalerie

Renault 5 slaví padesátiny konceptem s volantem jako preclík. Růžová perleť, mramor a zlacená mosaz, to chcete!

Francouzi mají mimořádný cit pro design, což se naplno projevilo výročním konceptem Renaultu 5 Diamant. Věhlasný umělec si lidi do týmu vybíral sám.

Zatímco řada automobilek slaví kulatiny významných modelů limitovanou edicí, Renault se rozhodl jít cestou jednokusového uměleckého díla. O reinkarnaci Renaultu 5 v podobě plně elektronického vozu se už delší dobu mluví. Je to vhodný reprezentant spojení popkultury sedmdesátých a osmdesátých let s moderní technikou.

Renault 5 Diamant slouží pouze k potěšení oka, ale není tajemstvím, že základní tvary by mohl mít i sériově vyráběný model. Automobilka na výtvoru spolupracovala s designérem Pierrem Gonalonsem, patřícím k stovce nejvýznamnějších představitelů francouzského designu a řemeslné práce. On sám si vybíral spolupracovníky do týmu.

Smyslem byla maximální minimalizace a odstranění všech nepotřebných detailů, aby vynikly základní linie vozu. Ty podporuje růžový perleťový odstín vytvořený značkovou divizí Renault Design Colors & Trims. Výsledek je kombinací zlatých pigmentů na růžovém základu překrytém matně čirým lakem. Cílem bylo vytvořit sofistikovaný, ale pořád naivně hravý design. V závislosti na světle mění Renault 5 Diamant barvu ze zlatavé až do tmavě modré.

Dalším výrazným prvkem jsou plovoucí přední světlomety imitující čiré drahokamy. K nim skvěle ladí bílo-černá kola Alpine s vyobrazeným sluncem na středech. Celkový dojem dotváří střešní okno se šedým krytem a sladěné nárazníky s prahy.  Bohaté zlacení klik, zpětných zrcátek a loga na kapotě provedl ateliér Bertin-Aubert.

Interiér je naprostým úletem s bohatým zlacením. Kliky dveří, stahování oken, i třípolohový volič řadicí páky mají podobu koulí. Jejich povrch tvoří pozlacená mosaz. Nepřehlédnutelným prvkem je „preclíkový“ volant vyrobený z mramoru a karbonu. Teprve potom si všimnete prvků inspirovanými elegantními šperky. Místo klasické kapličky zdobí palubní desku kulaté budíky vzdávající hold hodinářskému umění. Zobrazují rychlost, nabití baterie a čas. Multimediální zařízení zde nahrazuje chytrý telefon uložený v centrální kolébce palubní desky.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud