Závodní speciál vyrazil na start se sériovým pohonem, tedy elektromotorem o výkonu 150 kW. Zdroj: Volkswagen

Závodní speciál vyrazil na start se sériovým pohonem, tedy elektromotorem o výkonu 150 kW. | Zdroj: Volkswagen

Nabíjení mezi rychlostními zkouškami probíhalo skrze mobilní generátor. Zdroj: Volkswagen

Nabíjení mezi rychlostními zkouškami probíhalo skrze mobilní generátor. | Zdroj: Volkswagen

Tanner Foust dovedl vůz do cíle na 61. místě. Zdroj: Volkswagen

Tanner Foust dovedl vůz do cíle na 61. místě. | Zdroj: Volkswagen

Závod může automobilce sloužit jako zdroj cenných informací. Zdroj: Volkswagen

Závod může automobilce sloužit jako zdroj cenných informací. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 NORRA 1000 | Zdroj: Volkswagen

Nabíjení mezi rychlostními zkouškami probíhalo skrze mobilní generátor. Zdroj: Volkswagen
Tanner Foust dovedl vůz do cíle na 61. místě. Zdroj: Volkswagen
Závod může automobilce sloužit jako zdroj cenných informací. Zdroj: Volkswagen
Volkswagen ID.4 NORRA 1000 Zdroj: Volkswagen
9
Fotogalerie

Elektrický VW ID.4 zdolal terénní závod NORRA 1000. Do cíle dojelo 64 z 90 posádek

Za volant elektrického závodního speciálu usedl závodník Tanner Foust, vůz nezaznamenal žádné technické problémy, ale umístění? Řekněme nic moc.

Náročný závod NORRA Mexican 1000 na mexickém poloostrově Baja poprvé hostil elektrický závodní vůz. Tím byl Volkswagen ID.4, který připravila dílna Rhys Millen Racing. Pohon měl sériový, tedy motor o výkonu 150 kW a baterii o kapacitě 82 kWh, ale samozřejmě byl osazen odolnými podvozkovými díly, kryty a specifickými prvky karoserie kvůli lepším nájezdovým úhlům.

Trasa celého závodu měří 1352 km a jednotlivé rychlostní zkoušky mají 53 až 269 kilometrů. Mezi nimi bylo ID.4 dobíjeno mobilním generátorem na biopaliva. Na několik rychlostních zkoušek si za volant sedla novinářka a závodnice Emme Hall, která Fousta jinak navigovala. Do cíle nedojelo 29 % startujících vozů, z 64 úspěšných účastníků skončilo ID.4 na 61. místě.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud