Lexus si na silnicích poprvé odbude premiéru s plátěnou střechou. Dává si tak sakra záležet, aby výsledek stál za to.
Pro luxusní kabriolet je klíčovým prvkem nejen tuhost karoserie, ale i proudění vzduchu při jízdě se staženou střechou. Není totiž nic horšího, než když vám i v nízkých rychlostech vítr ošlehává obličej a suší oči. Jedním z velmi očekávaných kabrioletů letošního roku, který se s tímto problémem musí poprat, je Lexus LC Convertible.
Protože jde o luxusní zboží s vyšší cenovkou, bude se toho od něj hodně očekávat. Automobilka proto nyní zveřejňuje, jak se s větrem na palubě při stažené střeše poprala. V rámci zachování pohody na palubě je novinka vybavena speciální klimatizací, která pozná staženou střechu a podle toho upravuje proudění vzduchu. Teplotu a intenzitu proudění pak reguluje podle množství slunečního záření i rychlosti vozu.
Teplý vzduch vám pak může proudit i na krk přímo z hlavových opěrek. Inteligentní klimatizace také rozpozná, když není sedadlo spolujezdce obsazeno a soustředí se výhradně na řidiče. Lexus také uvádí, že proudění vzduchu z ventilace umí upravovat tak, aby dodal pocit tepla i na konkrétní místa - třeba i na hřbety řidičových rukou na volantu.
Veškerá klimatizace je vám samozřejmě k ničemu, pokud vám do auta stejně fouká. Aby Lexus tomuto nepříjemnému jevu zamezil, lehce poupravil aerodynamiku pro ještě lepší proudění vzduchu. Okenní čára na bocích vozidla se nyní směrem dozadu zvyšuje, aby volně navázala na linku víka zavazadlového prostoru.
Za sedadly je poté umístěný deflektor, který má zajistit do rychlosti 60 km/h nerušený rozhovor mezi cestujícími. Volitelný je také zadní rastr, který pomůže ještě výrazněji. Jelikož jde o prvenství plátěné střechy u značky Lexus, konstruktéři rozhodně nešetří s testováním. Skládací mechanismus střechy prý může vykazovat první problémy až po 18 tisících cyklech. Prodej vozu by měl začít v létě.