23
Fotogalerie

Honda Accord 2009 v českých luzích

Accord poosmé přijíždí opět jen s omezenou paletou motorů, ale ve čtyřech slušně osazených výbavách. (české ceny)

Zájemce o nový Accord modelového roku 2009 může vybírat mezi zážehovými čtyřválci s tradičním variabilním časováním ventilů a objemy 2,0 l (115 kW) a 2,4 l (148 kW). I přes strmě rostoucí ceny nafty však v našich podmínkách bude mezi nejvyhledávanější zřejmě opět patřit vznětový 2,2 i-DTEC s výkonem 110 kW, jenž stále náleží do kategorie nejlepších „dieselů“ ve třídě. Převodovky jsou ve všech případech šestistupňové a mají manuální ovládání, pouze pro nejvýkonnější z motorů se nabízí alternativně pětistupňový „automat“.

Nejlevnější provedení Comfort je vyhrazeno pro základní „dvoulitr“. Již zde se však setkáváme s plejádou bezpečnostních prvků, kam patří třeba šest airbagů, ABS, stabilizační systém ESP, asistent jízdy s přívěsem TSA, aktivní pěrky hlavy nebo aktivní posilovač řízení. Ke komfortu přispívá také standardní instalace elektrického stahování předních i zadních oken, dvouzónové klimatizace, palubního počítače, litých kol či rádia s CD a MP3. Metalizované laky jsou ve všech případech dodávány bez příplatku.

Vyšší stupeň se jmenuje Elegance a lze jej koupit pouze v kombinaci se vznětovým motorem. Oproti Comfortu dostala verze Elegance do vínku ještě tempomat, přední mlhovky, dálkové ovládání centrálního zamykání a alarmu, kůží obšitý volant nebo sedmnáctipalcová kola. Provedení Executive přidává třeba vyhřívaná sedadla, xenonové světlomety, kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla, parkovací asistent či výkonnější rádio s měničem na šest CD. Výbava Top Executive je skutečně „top“. K výše jmenovaným prvkům totiž doplňuje ještě aktivní tempomat, parkovací kameru nebo vestavěný navigační systém. 

Jako v předchozí generaci, také v té osmé lze Accord objednat v karosářských verzích sedan a kombi s označením Tourer. Za něj se v kombinaci s výbavami Comfort a Elegance připlácí 30 000 Kč, u ostatních pak 50 000 Kč. V následujícím přehledu jsou shrnuty ceny a technické specifikace jednotlivých provedení. Údaje v závorkách se týkají verzí s karosérií kombi.

Motor
2,0 i-VTEC 6M
2,4 i-VTEC 6M
2,4 i-VTEC 5A
2,2 i-DTEC 6M
Zdvihový objem [cm3]
1997
2354
2354
2199
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
115/6300
148/7000
148/7000
110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
192/4100-5000
234/4300-4400
230/4200-4400
350/2000-2500
Max. rychlost [km/h]
215 (212)
227 (222)
227 (222)
212 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]
9,4
8,1
8,1
9,7
Komb. spotřeba [l/100 km]
7,2 (7,3)
8,8 (9,0)
8,6 (8,9)
5,9
Cena Comfort [Kč]
619 900
-
-
-
Cena Comfort Tourer [Kč]
649 900
-
-
-
Cena Elegance [Kč]
-
-
-
709 900
Cena Elegance Tourer [Kč]
-
-
-
739 900
Cena Executive [Kč]
-
809 900
859 900
809 900
Cena Executive Tourer [Kč]
-
859 900
909 900
859 900
Cena Top Executive [Kč]
-
949 900
999 900
949 900
Cena Top Executive Tourer [Kč]
-
999 900
1 049 900
999 900
 
Accord 02.jpg Accord 03.jpg Accord 06.jpg
Accord 04.jpg Accord 05.jpg Accord 07.jpg
Accord 08.jpg Accord 12.jpg Accord 09.jpg
Accord 10.jpg Accord 11.jpg Accord 01.jpg
Accord 13.jpg Accord 14.jpg Accord 15.jpg
Accord 16.jpg Accord 17.jpg Accord 18.jpg
Accord 19.jpg Accord 20.jpg Accord 21.jpg
Accord 22.jpg Accord 23.jpg
Honda Accord 2009

 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud