116
Fotogalerie

Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Po restartu automobilky Jaguar byl příchod britského SUV pouze otázkou času. Myslet si o tom můžeme, co chceme, ale dnes už má i tahle značka v prodeji svůj vůbec první crossover. A ten je hodně povedený.

Kapitoly článku:


Příběh tohoto auta se začal psát už před několika lety. Vlastně tomu budou brzy na den přesně tři roky od doby, kdy Jaguar představil koncept C-X17. Možná si na něj vzpomínáte, ukázal se těsně před zahájením autosalonu ve Frankfurtu v roce 2013. Ačkoliv šlo o koncept, vůz vypadal velmi sériově a zdálo se, že jeho realizace je otázkou několika měsíců, jenže to nebyla pravda. 

Jaguar tenkrát představoval novou modulární platformu a nový koncept měl pouze ukázat její možnosti. Všem ale stejně bylo jasné, že takové auto jednou přijde, protože segment SUV je prodejně velice silný a Jaguar tam svého zástupce neměl. Jen bylo potřeba dát pozor na to, aby moc nekradl zákazníky sesterskému Land Roveru

_DSC1774-2.jpg_DSC1802-2.jpg
Od představení konceptu, který mimochodem vypadal v podstatě stejně, to už brzy budou přesně tři roky. Jaguar s modelem F-Pace nespěchal, ale nakonec jsme se dočkali. Teď už ho koupíte i na českém trhu 

Po třech letech jsme se tedy dočkali. Mezi tím Jaguar ještě na stejném technickém základu představil malé XE a novou generaci XF. Teď dorazil crossover označený jako F-Pace. Nikoho určitě nepřekvapí, že vypadá prakticky stejně jako dříve představené C-X17.

Je to Jaguar už na pohled 

Výsledek působí velmi dobře, ale nebudu vám vnucovat vlastní vkus a raději vás odkážu na fotogalerii. Nicméně testovaný exemplář byl dost nenápadný, ačkoliv šlo o nejvyšší výbavu Portfolio postavenou na dvacetipalcových kolech. Za to ale Jaguar kritizovat nemůžeme, protože jde pouze o věc specifikace.

_DSC1800-2.jpg_DSC1782-2.jpg
Testovaný exemplář byl hodně nenápadný, i když šlo o vrcholnou výbavu postavenou na dvacítkách. Kritika ovšem není na místě, jde pouze o věc specifikace

Pokud vám tohle přijde jako nuda, není problém pořídit pár exteriérových paketů nebo rovnou sportovně střiženou verzi R-Sport v jasně červené a hned to bude docela o něčem jiném. Jinak také F-Pace dostal dnes typickou tvář, která spojuje všechny současné modely Jaguar, a vizuální dojem vylepšovala ještě příplatková diodová světla. 

Stejně jako exteriér bychom mohli vzít stručně rovněž interiér, respektive pracoviště řidiče a ergonomii. Když nahlédnete na palubní desku, těžko se ubráníte dojmu, že jste něco takového už viděli.

_DSC1862-2.jpg_DSC1853-2.jpg_DSC1863-2.jpg
Otázka za deset bodů: Je na fotce palubní deska z F-Pace, nebo se koukáte na XF? Také Jaguar aplikuje jedno řešení na všechny své modely, stejně jako třeba BMW

Ano, stejně jako to dělá třeba BMW nebo Mercedes, také Jaguar praktikuje jedno řešení napříč všemi modely, takže identické uspořádání ovladačů a displejů už známe z většího XF a menšího XE. Výraznější prohřešky proti jednoduchosti a přehlednosti zde nenajdete a oproti dřívějšku už Jaguar konečně používá i multimediální systém odpovídající ceně automobilu. 

První podstatné rozdíly oproti XE a XF se začnou objevovat v momentě, kdy budete řešit praktickou stránku věci a prostor. O něm více v následující kapitole. 

Radosti
Velmi slušný komfort i na 20" kolech
Skvělé jízdní vlastnosti
Dost prostoru uvnitř
Relativně svižný i s dieselovým čtyřválcem
Starosti
Pouze dva naftové motory v nabídce
Zpracování a materiály uvnitř by mohly být lepší
Hůře fungující adaptivní tempomat
8  /10

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud