Použít elektromobil jako pořádný tahač by ještě v dnešní době zřejmě nikoho nenapadlo. Některé z bateriově poháněných vozů jsou však tažným zařízením již vybaveny, tudíž by s tím neměl být problém. Jak se s tím tedy jeden z nejsilnějších elektromobilů na trhu popere, si vyzkoušela skupina dobrovolníků v Americe.

Použít elektromobil jako pořádný tahač by ještě v dnešní době zřejmě nikoho nenapadlo. Některé z bateriově poháněných vozů jsou však tažným zařízením již vybaveny, tudíž by s tím neměl být problém. Jak se s tím tedy jeden z nejsilnějších elektromobilů na trhu popere, si vyzkoušela skupina dobrovolníků v Americe.

Tažným koněm se stalo SUV Audi e-tron, za které zapřáhli přívěs o hmotnosti 1800 kilogramů, tedy o maximální kapacitě tažného zařízení. V přívěsu byl naložený první moderní elektromobil na světě -  GM EV1  z roku 1996. Vůz se vezl z oklahomského města Tulsa do Austinu v Texasu, kde měl být předmětem show youtubového kanálu Fully Charged.

Tažným koněm se stalo SUV Audi e-tron, za které zapřáhli přívěs o hmotnosti 1800 kilogramů, tedy o maximální kapacitě tažného zařízení. V přívěsu byl naložený první moderní elektromobil na světě - GM EV1 z roku 1996. Vůz se vezl z oklahomského města Tulsa do Austinu v Texasu, kde měl být předmětem show youtubového kanálu Fully Charged.

Trasa byla dlouhá 812 kilometrů, počasí bylo deštivé a průměrná teplota se pohybovala lehce nad nulou. Při cestě se velké SUV nabíjelo výhradně na 150kW nabíječkách, které jsou schopny doplnit do vozu 80 % kapacity baterie za půl hodiny. V plném zápřahu vydržela posádce  95kWh baterie na 177 kilometrů.  foto: Vladimír Kadera

Trasa byla dlouhá 812 kilometrů, počasí bylo deštivé a průměrná teplota se pohybovala lehce nad nulou. Při cestě se velké SUV nabíjelo výhradně na 150kW nabíječkách, které jsou schopny doplnit do vozu 80 % kapacity baterie za půl hodiny. V plném zápřahu vydržela posádce 95kWh baterie na 177 kilometrů. | foto: Vladimír Kadera

Pokud si tedy vezmeme dojezd dle evropské metodiky WLTP (411 kilometrů), byl finální dojezd hluboko pod polovinou. Při americkém cyklu EPA (329 kilometrů) pak přes polovinu. Průměrná spotřeba plně zapřaženého Audi e-tron byla dva kilometry na jednu kWh. V přepočtu na WLTP normu tedy dvojnásobná.  foto: Vladimír Kadera

Pokud si tedy vezmeme dojezd dle evropské metodiky WLTP (411 kilometrů), byl finální dojezd hluboko pod polovinou. Při americkém cyklu EPA (329 kilometrů) pak přes polovinu. Průměrná spotřeba plně zapřaženého Audi e-tron byla dva kilometry na jednu kWh. V přepočtu na WLTP normu tedy dvojnásobná.  | foto: Vladimír Kadera

Další data bohužel nejsou dostupná, nicméně obrázek o funkčnosti bateriového SUV v plném zápřahu si udělat můžete. Nutno podotknout, že téměř dvoutunový vlek udělá divy i se spotřebou klasického naftového tahouna. foto: Vladimír Kadera

Další data bohužel nejsou dostupná, nicméně obrázek o funkčnosti bateriového SUV v plném zápřahu si udělat můžete. Nutno podotknout, že téměř dvoutunový vlek udělá divy i se spotřebou klasického naftového tahouna. | foto: Vladimír Kadera

 foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

Cesta dělá všeho všudy 303 kilometrů. Den před odjezdem jsem vůz nabil u stanice ČEZ v nedalekém Žebráku. Jak to s největší českou energetickou firmou funguje? Zaregistrujete se na zákaznickém centru, nebo online.

Cesta dělá všeho všudy 303 kilometrů. Den před odjezdem jsem vůz nabil u stanice ČEZ v nedalekém Žebráku. Jak to s největší českou energetickou firmou funguje? Zaregistrujete se na zákaznickém centru, nebo online.

Běžné denní používání elektromobilů je něco, na co se všichni musíme trochu adaptovat. Všechno je jiné – třeba udávaná spotřeba 15 kWh. To je hodně, nebo málo?

Běžné denní používání elektromobilů je něco, na co se všichni musíme trochu adaptovat. Všechno je jiné – třeba udávaná spotřeba 15 kWh. To je hodně, nebo málo?

Popis auta jako takového si nechám až do klasického redakčního testu, dnes to bude vyloženě o radostech i strastech spojených s dálkovým cestováním elektromobilem. Je sobota brzo ráno a nás čeká zajímavá cesta. Vyrážíme ze středočeských Hořovic, ležících nedaleko Berouna.

Popis auta jako takového si nechám až do klasického redakčního testu, dnes to bude vyloženě o radostech i strastech spojených s dálkovým cestováním elektromobilem. Je sobota brzo ráno a nás čeká zajímavá cesta. Vyrážíme ze středočeských Hořovic, ležících nedaleko Berouna.

Jak ta auta jezdí? Kde nabíjet? Kolik energie je možné rekuperovat? Co když se elektromobil rozbije? Jak je to s nabíjením v zahraničí? Mohu s elektromobilem jet na dovolenou? Spousta otázek, spousta proměnných. I mě to zajímalo, a tak jsem při testování Audi e-tron 55 quattro nelenil a vydal se na některé z otázek najít odpověď.

Jak ta auta jezdí? Kde nabíjet? Kolik energie je možné rekuperovat? Co když se elektromobil rozbije? Jak je to s nabíjením v zahraničí? Mohu s elektromobilem jet na dovolenou? Spousta otázek, spousta proměnných. I mě to zajímalo, a tak jsem při testování Audi e-tron 55 quattro nelenil a vydal se na některé z otázek najít odpověď.

 foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

Tažným koněm se stalo SUV Audi e-tron, za které zapřáhli přívěs o hmotnosti 1800 kilogramů, tedy o maximální kapacitě tažného zařízení. V přívěsu byl naložený první moderní elektromobil na světě -  GM EV1  z roku 1996. Vůz se vezl z oklahomského města Tulsa do Austinu v Texasu, kde měl být předmětem show youtubového kanálu Fully Charged.
Trasa byla dlouhá 812 kilometrů, počasí bylo deštivé a průměrná teplota se pohybovala lehce nad nulou. Při cestě se velké SUV nabíjelo výhradně na 150kW nabíječkách, které jsou schopny doplnit do vozu 80 % kapacity baterie za půl hodiny. V plném zápřahu vydržela posádce  95kWh baterie na 177 kilometrů.  foto: Vladimír Kadera
Pokud si tedy vezmeme dojezd dle evropské metodiky WLTP (411 kilometrů), byl finální dojezd hluboko pod polovinou. Při americkém cyklu EPA (329 kilometrů) pak přes polovinu. Průměrná spotřeba plně zapřaženého Audi e-tron byla dva kilometry na jednu kWh. V přepočtu na WLTP normu tedy dvojnásobná.  foto: Vladimír Kadera
Další data bohužel nejsou dostupná, nicméně obrázek o funkčnosti bateriového SUV v plném zápřahu si udělat můžete. Nutno podotknout, že téměř dvoutunový vlek udělá divy i se spotřebou klasického naftového tahouna. foto: Vladimír Kadera
11
Fotogalerie

1800 kg za elektromobilem. Dobrý nápad? Americký pokus přinesl zajímavá čísla

Audi e-tron má kapacitu baterie 95 kWh, využívá ale jen 84. Jak daleko dojede, když za sebou táhne 1800 kg?

Použít elektromobil jako pořádný tahač by ještě v dnešní době zřejmě nikoho nenapadlo. Některé z bateriově poháněných vozů jsou však tažným zařízením již vybaveny, tudíž by s tím neměl být problém. Jak se s tím tedy jeden z nejsilnějších elektromobilů na trhu popere, si vyzkoušela skupina dobrovolníků v Americe.

Tažným koněm se stalo Audi e-tron, za které zapřáhli přívěs o hmotnosti 1800 kilogramů, tedy o maximální kapacitě tažného zařízení. V přívěsu byl naložený první moderní elektromobil na světě - GM EV1 z roku 1996. Vůz se vezl z oklahomského města Tulsa do Austinu v Texasu, kde měl být předmětem show youtubového kanálu Fully Charged.

Trasa byla dlouhá 812 kilometrů, počasí bylo deštivé a průměrná teplota se pohybovala lehce nad nulou. Při cestě se velké SUV nabíjelo výhradně na 150kW nabíječkách, které jsou schopny doplnit do vozu 80 % kapacity baterie za půl hodiny. V plném zápřahu vydržela posádce 95kWh baterie na 177 kilometrů.

Pokud si tedy vezmeme dojezd dle evropské metodiky WLTP (411 kilometrů), byl finální dojezd hluboko pod polovinou. Při americkém cyklu EPA (329 kilometrů) pak přes polovinu. Průměrná spotřeba plně zapřaženého Audi e-tron byla dva kilometry na jednu kWh. V přepočtu na WLTP normu byla tedy oproti nezatíženému stavu dvojnásobná.

Další data bohužel nejsou dostupná, nicméně obrázek o funkčnosti bateriového SUV v plném zápřahu si udělat můžete. Nutno podotknout, že téměř dvoutunový vlek udělá divy i se spotřebou klasického naftového tahouna.

Galerie doplněna o naše fotografie Audi E-tron.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud