Po loňské premiéře se o nejostřejším Hyundai i30 dozvídáme hrstku dalších podrobností. Česká cenovka už je ale vlastně irelevantní.
Nelze pochybovat, že na loňském autosalonu ve Frankfurtu byl hot hatch i30 N v limitované variantě Project C hvězdou stánku korejské automobilky. Sportovní divize Hyundaie se rozhodla schopnosti ostrého hatchbacku dále posunout a dopřála mu řadu úprav. Od českého zastoupení značky teď máme dodatečné informace.
Pro možné zájemce o Project C však tímto přichází neveselá zpráva. Z plánovaných 600 kusů pro Evropu bylo vyhrazeno pouhých 7 exemplářů českému trhu. O speciální i30 N byl přitom takový zájem, že šestice vozů je už zamluvená. Sedmý se nám zanedlouho objeví v redakčním testu a jeho osud zatím není po novinářském využití znám. Třeba bude vydražen pro dobročinné účely, možná později normálně prodán, kdo ví…
Nejrychlejší zájemce pak neodradila ani cenovka Projectu C, kterou Hyundai nastavil na 999.990 Kč. Přesah oproti základní ceně normální i30 N Performance (od 739.990 Kč), ze které limitovaná varianta vychází, je tedy značný. Za své peníze ale dostanou zájemci slušný seznam úprav, ačkoliv na motor inženýři značky nesáhli.
Kromě unikátního matného laku a kontrastních detailů tak Project C obdržel především řadu dílů z uhlíkových vláken. Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, uvnitř jsou o 15 kg lehčí karbonové skořepiny Sabelt a zbytek doplňují i nová 19palcová kovaná kola OZ, která jsou lehčí o 22 kg. Ve výsledku s dalšími prvky bylo ušetřeno 50 kg.
Vevnitř se objevuje i Alcantarou potažený volant, řadicí páka a ruční brzda, oranžové kontrastní prošívání nebo štítek s pořadovým číslem v rámci série. Úpravy pokračují na podvozku, který je snížen o 8,8 mm s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. Ke všemu byly přeladěny i jízdní režimy Sport a N.
Na pohonném ústrojí se tedy nic nemění. Pod kapotou je stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m, který pracuje s šestistupňovou manuální převodovkou, a jeho síla míří na přední kola.