Ford odhaluje i posledního z členů rodiny modernizovaných Focusů. Jde pochopitelně o verzi Coupé-Cabriolet. Co je nového?
Ford si přichystal představení otevřené verze Focusu pro Ženevu, a to i navzdory tomu, že ostatní karosářské verze se představili již před časem. Stalo se tak u tří i pětidveřového hatchbacku, kombi a sedanu včetně sportovních provedení ST. Pod rouškem tajemství tak zůstává už jen extrémní verze RS, na které „modrý ovál“ v současnosti pracuje.
Tip: Přečtěte si redakční test Focusu CC s motorem 2,0 TDCI.
Hned na začátek je třeba říci, že Focusu CC to po faceliftu více sluší a vůz působí mnohem svěžejším dojmem, za co může především příď vozu. Ta je nyní mnohem odvážnější a není tak usedlá jako v případě předcházející generace. Výroba vozu probíhá stále u Pininfariny v italském Bairu.
Focus CC se stále může chlubit největším zavazadlovým prostorem ve třídě, i když to není právě to, podle čeho se v této kategorii vozů rozhoduje. Při zavřené střeše máte k dispozici 534 l objemu, pokud si vychutnáváte jízdu při střeše otevřené, zůstane vám stále slušných 248 litrů.
Kromě viditelných změn vnějších částí se odehrály inovace také v interiéru. Přístroje dostaly červené podsvícení, nová je loketní opěrka a pro startování již slouží stále více používané tlačítko. V příplatkové výbavě si našly místo položky jako Bluetooth pro komunikaci s telefonem nebo USB rozhraní pro připojení externího přehrávače. Novinkou je také navigační systém se 7“ dotykovým LCD displayem.
Pod kapotou se objevují známé agregáty. Benzíny zastupuje šestnáctka o výkonu 74 kW/101 k, vrcholem je pak dvoulitr s výkonem 107 kW/145 k. Oba motory jsou k dispozici s pětistupňovým manuálem, silnější je možné za příplatek dostat také s automatickou převodovkou. Kdo rád diesely, musí sáhnout po dvoulitru TDCI s výkonem 103 kW/140 k a točivém momentu 320 Nm. Jeho výhodou je šestistupňová manuální převodovka.
Ford Focus CC po faceliftu
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost