Tradiční britský výrobce sporťáků docela zaskočil veřejnost. Na základě  poslední generace roadsteru Plus Four  totiž představuje off-road variantu CX-T, která u Morganu vznikla zásadně pro využití mimo zpevněné silnice. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Tradiční britský výrobce sporťáků docela zaskočil veřejnost. Na základě poslední generace roadsteru Plus Four totiž představuje off-road variantu CX-T, která u Morganu vznikla zásadně pro využití mimo zpevněné silnice. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Rallye inspirovaný sporťák má všechno potřebné k rychlému pohybu na šotolině. | Morgan Plus Four CX-T  Zdroj: Morgan

Rallye inspirovaný sporťák má všechno potřebné k rychlému pohybu na šotolině. | Morgan Plus Four CX-T  | Zdroj: Morgan

S hliníkovou platformou Plus Four chce Morgan nejenže dokázat pevnost a odolnost celé konstrukce, ale také odkázat na historii a prověřenou spolehlivost během trialových závodů, ve kterých se modely značky často objevovaly. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

S hliníkovou platformou Plus Four chce Morgan nejenže dokázat pevnost a odolnost celé konstrukce, ale také odkázat na historii a prověřenou spolehlivost během trialových závodů, ve kterých se modely značky často objevovaly. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Nápad vytvořit off-roadový model měl přitom šéfdesignér Jon Wells na stole už léta. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Nápad vytvořit off-roadový model měl přitom šéfdesignér Jon Wells na stole už léta. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

K úpravě Plus Four si Morgan přizval známého specialistu na stavbu rallye aut, britskou firmu Rally Raid UK. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

K úpravě Plus Four si Morgan přizval známého specialistu na stavbu rallye aut, britskou firmu Rally Raid UK. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Společně bylo rozhodnuto vybavit model upravenými, odolnějšími rameny a uloženími z modelu Plus Six a dále novou soustavou pružin a tlumičů EXE-TC. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Společně bylo rozhodnuto vybavit model upravenými, odolnějšími rameny a uloženími z modelu Plus Six a dále novou soustavou pružin a tlumičů EXE-TC. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Nakonec nelze přehlédnout větší kola Speedline a off-road pneumatiky Maxxis. Světlá výška vozu se tak zvedla ze standardních 120 mm na 230 mm. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Nakonec nelze přehlédnout větší kola Speedline a off-road pneumatiky Maxxis. Světlá výška vozu se tak zvedla ze standardních 120 mm na 230 mm. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Podvozek je kompletně chráněn pětidílnou konfigurací štítů a speciálně byl upraven také výfukový systém s nově vyvedenými koncovkami. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Podvozek je kompletně chráněn pětidílnou konfigurací štítů a speciálně byl upraven také výfukový systém s nově vyvedenými koncovkami. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Interiér je vybaven ochranným rámem, přičemž další rám objímá konstrukci nového hard-topu a tvoří prodlouženou záď s úložným prostorem pro dvojici plnohodnotných rezerv, kanystry, boxy, lopatu a další příslušenství. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Interiér je vybaven ochranným rámem, přičemž další rám objímá konstrukci nového hard-topu a tvoří prodlouženou záď s úložným prostorem pro dvojici plnohodnotných rezerv, kanystry, boxy, lopatu a další příslušenství. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Dodatečná světla na rámu střechy samozřejmě nesmí chybět. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Dodatečná světla na rámu střechy samozřejmě nesmí chybět. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

O motoru se Morgan příliš nezmiňuje, lze tedy čekat, že pod kapotou CX-T zůstává dvoulitrový turbo čtyřválec od BMW, zajištující 190 kW (258 koní) a 400 N.m točivého momentu. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

O motoru se Morgan příliš nezmiňuje, lze tedy čekat, že pod kapotou CX-T zůstává dvoulitrový turbo čtyřválec od BMW, zajištující 190 kW (258 koní) a 400 N.m točivého momentu. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Pohon zadních kol zůstává, upraveny však byly převody šestistupňové manuální převodovky... | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Pohon zadních kol zůstává, upraveny však byly převody šestistupňové manuální převodovky... | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

...a nakonec Morgan přihodil i elektronický zadní diferenciál BMW xDrive s vlastním softwarem, třemi jízdními režimy, a to včetně možnosti plného uzamknutí v extrémních podmínkách. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

...a nakonec Morgan přihodil i elektronický zadní diferenciál BMW xDrive s vlastním softwarem, třemi jízdními režimy, a to včetně možnosti plného uzamknutí v extrémních podmínkách. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Hmotnost CX-T se pohybuje pod 1300 kg. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Hmotnost CX-T se pohybuje pod 1300 kg. | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Limitovaná produkce osmi kusů Plus Four CX-T již započala. Všechny vozy mají být dokončeny ke konci roku. Většina exemplářů si už našla majitele mezi přáteli a investory automobilky (údajně teď zbývají k mání tři kusy). | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Limitovaná produkce osmi kusů Plus Four CX-T již započala. Všechny vozy mají být dokončeny ke konci roku. Většina exemplářů si už našla majitele mezi přáteli a investory automobilky (údajně teď zbývají k mání tři kusy). | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Za svou off-road specialitu chce Morgan v základu 200.000 liber (asi 6 milionů korun). | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

Za svou off-road specialitu chce Morgan v základu 200.000 liber (asi 6 milionů korun). | Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan

| Morgan Plus Four CX-T | Zdroj: Morgan

Rallye inspirovaný sporťák má všechno potřebné k rychlému pohybu na šotolině. | Morgan Plus Four CX-T  Zdroj: Morgan
S hliníkovou platformou Plus Four chce Morgan nejenže dokázat pevnost a odolnost celé konstrukce, ale také odkázat na historii a prověřenou spolehlivost během trialových závodů, ve kterých se modely značky často objevovaly. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan
Nápad vytvořit off-roadový model měl přitom šéfdesignér Jon Wells na stole už léta. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan
K úpravě Plus Four si Morgan přizval známého specialistu na stavbu rallye aut, britskou firmu Rally Raid UK. | Morgan Plus Four CX-T Zdroj: Morgan
29
Fotogalerie

Morgan uvádí off-road verzi sporťáku Plus Four. CX-T vznikne jen osm kusů

Myšlenka terénního modelu byla na stole Morganu už dlouhou dobu. Teď se ji britská značka konečně odvážila realizovat.

Tradiční britský výrobce sporťáků docela zaskočil veřejnost. Na základě poslední generace roadsteru Plus Four totiž představuje off-road variantu CX-T, která u Morganu vznikla zásadně pro využití mimo zpevněné silnice. Rallye inspirovaný sporťák má všechno potřebné k rychlému pohybu na šotolině. 

S hliníkovou platformou Plus Four chce Morgan nejenže dokázat pevnost a odolnost celé konstrukce, ale také odkázat na historii a prověřenou spolehlivost během trialových závodů, ve kterých se modely značky často objevovaly. Nápad vytvořit off-roadový model měl přitom šéfdesignér Jon Wells na stole už léta.

K úpravě Plus Four si Morgan přizval známého specialistu na stavbu rallye aut, britskou firmu Rally Raid UK. Společně tak bylo rozhodnuto vybavit model upravenými, odolnějšími rameny a uloženími z modelu Plus Six a dále novou soustavou pružin a tlumičů EXE-TC. Nakonec nelze přehlédnout větší kola Speedline a off-road pneumatiky Maxxis. Světlá výška vozu se tak zvedla ze standardních 120 mm na 230 mm.

Podvozek je kompletně chráněn pětidílnou konfigurací štítů a speciálně byl upraven také výfukový systém s nově vyvedenými koncovkami. Interiér je vybaven ochranným rámem, přičemž další rám objímá konstrukci nového hard-topu a tvoří prodlouženou záď s úložným prostorem pro dvojici plnohodnotných rezerv, kanystry, boxy, lopatu a další příslušenství. Dodatečná světla na rámu střechy samozřejmě nesmí chybět.

O motoru se Morgan příliš nezmiňuje, lze tedy čekat, že pod kapotou CX-T zůstává dvoulitrový turbo čtyřválec od BMW, zajištující 190 kW (258 koní) a 400 N.m točivého momentu. Pohon zadních kol zůstává, upraveny však byly převody šestistupňové manuální převodovky a nakonec Morgan přihodil i elektronický zadní diferenciál BMW xDrive s vlastním softwarem, třemi jízdními režimy, a to včetně možnosti plného uzamknutí v extrémních podmínkách. Hmotnost CX-T se pohybuje pod 1300 kg.

Limitovaná produkce osmi kusů Plus Four CX-T již započala. Všechny vozy mají být dokončeny ke konci roku. Většina exemplářů si už našla majitele mezi přáteli a investory automobilky (údajně teď zbývají k mání tři kusy). Za svou off-road specialitu chce Morgan v základu 200.000 liber (asi 6 milionů korun).

Morgan

Morgan Motor Company je britská rodinná automobilka. V jejím vedení je nyní vnuk zakladatele H. F. S. Morgana.

Morgan je typický ruční výrobou, poměrně dlouhými čekacími lhůtami a také tradičním retro-vzhledem svých vozů.

Morgan 3 Wheeler • Morgan Plus 4 • Morgan Plus 6 • Morgan Plus 8

Doporučujeme

Články odjinud