Na jedné straně klasická technika,  kterou jsme už mohli vyzkoušet , na straně druhé cesta elektrifikace, která se vám bude snažit do budoucna ušetřit nějaký ten peníz za palivo nebo parkování (a třeba někomu ulehčí i na svědomí). | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

Na jedné straně klasická technika, kterou jsme už mohli vyzkoušet, na straně druhé cesta elektrifikace, která se vám bude snažit do budoucna ušetřit nějaký ten peníz za palivo nebo parkování (a třeba někomu ulehčí i na svědomí). | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

Nové a stejně silné Golfy GTI a GTE už najdete v českém konfigurátoru, takže se „papírové“ srovnání přímo nabízí. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

Nové a stejně silné Golfy GTI a GTE už najdete v českém konfigurátoru, takže se „papírové“ srovnání přímo nabízí. | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

V případě klasického  Golfu GTI  máme pod kapotou přeplňovaný benzinový  čtyřválec   2.0 TSI  o výkonu  180 kW (245 koní)  a točivém momentu  370 N.m ... | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

V případě klasického Golfu GTI máme pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu 370 N.m... | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

...který ve spojení se sedmistupňovým DSG zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,5 l/100km. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

...který ve spojení se sedmistupňovým DSG zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,5 l/100km. | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

Ze startu nabízí české zastoupení zatím právě jen variantu s  DSG , která přijde na minimálně  892.900 Kč . Už teď však víme, že verze s manuálním šestikvaltem vyjde na 832.900 Kč, tedy o 60.000 Kč levněji. | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

Ze startu nabízí české zastoupení zatím právě jen variantu s DSG, která přijde na minimálně 892.900 Kč. Už teď však víme, že verze s manuálním šestikvaltem vyjde na 832.900 Kč, tedy o 60.000 Kč levněji. | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

Nepochybně lze tedy možnost volby (a ušetření peněz) brát jako velkou výhodu klasického GTI. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

Nepochybně lze tedy možnost volby (a ušetření peněz) brát jako velkou výhodu klasického GTI. | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

Plug-in hybridní  Golf GTE  totiž dochází ke stejnému výkonu  180 kW (245 koní)  a lehce vyššímu točivému momentu  400 N.m  trochu jinak... | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

Plug-in hybridní Golf GTE totiž dochází ke stejnému výkonu 180 kW (245 koní) a lehce vyššímu točivému momentu 400 N.m trochu jinak... | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

...a to kombinací přeplňovaného  čtyřválce   1.4 TSI ,  elektromotoru  a lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

...a to kombinací přeplňovaného čtyřválce 1.4 TSIelektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

Výhradně pak ve spojení s šestistupňovým  DSG , manuál u hybridu nečekejte. | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

Výhradně pak ve spojení s šestistupňovým DSG, manuál u hybridu nečekejte. | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

GTE startuje na ceně  989.900 Kč , tedy o 97.000 Kč dráž než GTI vybavené automatem. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

GTE startuje na ceně 989.900 Kč, tedy o 97.000 Kč dráž než GTI vybavené automatem. | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

Svou vyšší cenovku za moderní ústrojí si pak chce GTE ospravedlnit třeba možností čistě elektrického dojezdu až 60 km, kombinovanou spotřebou 1,7 l/100km nebo produkcí 38 g CO₂/km... | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

Svou vyšší cenovku za moderní ústrojí si pak chce GTE ospravedlnit třeba možností čistě elektrického dojezdu až 60 km, kombinovanou spotřebou 1,7 l/100km nebo produkcí 38 g CO₂/km... | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

...– díky čemuž lze bezplatně parkovat na modrých a fialových zónách a dálniční známka už také není váš problém. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

...– díky čemuž lze bezplatně parkovat na modrých a fialových zónách a dálniční známka už také není váš problém. | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

Lze si ale představit, že správným nadšencům do řízení nebude po chuti vyšší hmotnost GTE, kvůli čemuž zaostává minimálně dynamikou v přímce. | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

Lze si ale představit, že správným nadšencům do řízení nebude po chuti vyšší hmotnost GTE, kvůli čemuž zaostává minimálně dynamikou v přímce. | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

Na 100 km/h se i přes vyšší točivý moment dostane za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne na 225 km/h. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

Na 100 km/h se i přes vyšší točivý moment dostane za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne na 225 km/h. | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

Stejně jako v GTI pak GTE standardně vypomáhá v zatáčkách elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+. Adaptivní podvozek DCC je v obou případech volitelnou položkou (20.500 Kč). | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen

Stejně jako v GTI pak GTE standardně vypomáhá v zatáčkách elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+. Adaptivní podvozek DCC je v obou případech volitelnou položkou (20.500 Kč). | VW Golf GTI | Zdroj: Volkswagen

Standardní výbavou se oba Golfy příliš neliší. V základu čekejte 17palcová litá kola, chytré LED Matrix světlomety, vyhřívaný multifunkční volant v kůži, sportovní sedačky s vyhříváním, třízónovou klimatizaci... Více v článku... | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen

Standardní výbavou se oba Golfy příliš neliší. V základu čekejte 17palcová litá kola, chytré LED Matrix světlomety, vyhřívaný multifunkční volant v kůži, sportovní sedačky s vyhříváním, třízónovou klimatizaci... Více v článku... | VW Golf GTE | Zdroj: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTI 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 | Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 Foto: Volkswagen

| Volkswagen Golf GTE VIII 2020 | Foto: Volkswagen

Nové a stejně silné Golfy GTI a GTE už najdete v českém konfigurátoru, takže se „papírové“ srovnání přímo nabízí. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen
V případě klasického  Golfu GTI  máme pod kapotou přeplňovaný benzinový  čtyřválec   2.0 TSI  o výkonu  180 kW (245 koní)  a točivém momentu  370 N.m ... | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen
...který ve spojení se sedmistupňovým DSG zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,5 l/100km. | VW Golf GTE Zdroj: Volkswagen
Ze startu nabízí české zastoupení zatím právě jen variantu s  DSG , která přijde na minimálně  892.900 Kč . Už teď však víme, že verze s manuálním šestikvaltem vyjde na 832.900 Kč, tedy o 60.000 Kč levněji. | VW Golf GTI Zdroj: Volkswagen
30
Fotogalerie

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Výkon mají stejný, sportovní zaměření také, ale po stránce ceny se liší opravdu silně. Podívali jsme tedy i na výbavu a schopnosti obou ostrých Golfů.

Na jedné straně klasická technika, kterou jsme už mohli vyzkoušet, na straně druhé cesta elektrifikace, která se vám bude snažit do budoucna ušetřit nějaký ten peníz za palivo nebo parkování (a třeba někomu ulehčí i na svědomí). Nové a stejně silné Golfy GTI a GTE už najdete v českém konfigurátoru, takže se „papírové“ srovnání přímo nabízí.

V případě klasického Golfu GTI máme pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu 370 N.m, který ve spojení se sedmistupňovým DSG zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,5 l/100km.

Ze startu nabízí české zastoupení zatím jen variantu s DSG, která přijde na minimálně 892.900 Kč. Už teď však víme, že verze s manuálním šestikvaltem vyjde na 832.900 Kč, tedy o 60.000 Kč levněji. Nepochybně lze tedy možnost volby (a ušetření peněz) brát jako velkou výhodu klasického GTI.

Plug-in hybridní Golf GTE totiž dochází ke stejnému výkonu 180 kW (245 koní) a lehce vyššímu točivému momentu 400 N.m trochu jinak, a to kombinací přeplňovaného čtyřválce 1.4 TSI, elektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. Výhradně pak ve spojení s šestistupňovým DSG, manuál u hybridu nečekejte.

GTE startuje na ceně 989.900 Kč, tedy o 97.000 Kč dráž než GTI vybavené automatem. Svou vyšší cenovku za moderní ústrojí si pak chce GTE ospravedlnit třeba možností čistě elektrického dojezdu až 60 km, kombinovanou spotřebou 1,7 l/100km nebo produkcí 38 g CO₂/km – díky čemuž lze bezplatně parkovat na modrých a fialových zónách v Praze a dálniční známka už také není váš problém.

Lze si ale představit, že správným nadšencům do řízení nebude po chuti vyšší hmotnost GTE, kvůli čemuž zaostává minimálně dynamikou v přímce. Na 100 km/h se i přes vyšší točivý moment dostane za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne na 225 km/h. Stejně jako v GTI pak GTE standardně vypomáhá v zatáčkách elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+. Adaptivní podvozek DCC je v obou případech volitelnou položkou (20.500 Kč).

Standardní výbavou se oba Golfy příliš neliší. V základu čekejte 17palcová litá kola, chytré LED Matrix světlomety, vyhřívaný multifunkční volant v kůži, sportovní sedačky s vyhříváním, třízónovou klimatizaci, balíček asistentů včetně adaptivní tempomatu s omezovačem rychlosti nebo parkovacích senzorů vpředu i vzadu, dále 10,25palcový digitální přístrojový štít, 10palcový infotainment s navigací, ambientní osvětlení interiéru nebo bezklíčový přístup.

Nakonec však pár rozdílů přece jen najdete. Například stylové přední mlhovky v designu medových pláství si musíte u GTE přikoupit volitelně (8700,- Kč), zatímco u GTI jsou standardní výbavou. Uvnitř se také liší potahy – v GTI s tradičně červeným károváním, kdežto v GTE je modré. Volitelný audiosystém Harman/Kardon s 8 reproduktory a výkonem 400 W je pak možné objednat pouze v GTI. Výrazná žlutá metalíza Lime (18.100 Kč) je zase k dispozici pouze pro GTE.

Volkswagen Golf GTI vs. GTE: Technické údaje a české ceny
Model Golf GTI Golf GTE
Motor 2.0 TSI 1.4 TSI
+ elektromotor
Zdvihový objem [cm3] 1984 1395
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/5000-6500 180/-
Největší toč. moment [N.m/min] 370/1600-4300 400/-
Převodovka 7A 6A
Max. rychlost [km/h] 250 225
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 6,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 1463 1624
Spotřeba [l/100 km] 6,5 1,7
Základní cena [Kč] 892.900 989.900
Golf GTI s manuální šestistupňovou převodovkou vstoupí do prodeje později (od 832.900 Kč).

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud