Nový Spark setrvá v segmentu svého předchůdce, dočká se ale modernějšího pojetí. Svědčí o tom uvolněné informace a fotky.
Chverolet Spark bude tzv. globálním vozem koncernu General Motors, jenž se bude nabízet na většině kontinentů včetně obou Amerik. Nový Spark nahradí stejnojmenného a již řádně přesluhujícího předchůdce, jenž se na některých trzích prodává pod svým původním názvem Matiz. Zachová si praktickou pětidvéřovou kompaktní karosérii, která však poněkud narostla. Rozvor náprav činí 2 375 mm (dříve 2 340 mm) a délka vozu činí 3 640 mm (dříve to bylo 3 495 mm). Přesto půjde na většině trhů o jeden z nejmenších automobilů, který však pojme i pět dospělých členů posádky. Pod krátkou kapotou bude zprvu skrývat dva malé čtyřválcové motory s objemem 1,0 a 1,2 l, jež jsou naladěny na 66, resp. 78 koní. Kombinovaná spotřeba obou jednotek by přitom měla být do 6 l/100 km, přičemž emise CO2 nepřekročí 120 g/km.
Ačkoli nový Spark jistě nebude chtít opustit segment nejlevnějších aut, jeho pojetí je velmi odvážné a jde proti smyslu čistě účelového pojetí, které ctil původní Daewoo Matiz. Nové snímky ukazují efektně prolomenou a symetrickou palubní desku i přístrojový štít motocyklového typu. Interiéru vládne přehlednost, ale též svěžest, řada designérských prvků použitých uvnitř i vně vozu odkazuje na jiné vozy Chevrolet včetně Avea. Kliky na zadním páru dveří jsou vestavěny do okenního rámu (jak tomu bylo poprvé u Alfy Romeo 159), aby nerušily čisté linie boků. Blatníky byly tvarovány tak, aby pojaly i patnáctipalcová kola, standardem však budou jistě třinácti a čtrnáctipalcové ráfky. Záď je doplněna spoilerem nad oknem a kruhovitými sdruženými světly, jež jasně odkazují na Aveo (testovali jsme je na tomto místě). V závislosti na daném trhu a stupni výbavy budou dodávány předpínače pásů (ve všech případech tříbodových), šestice airbagů včetně záclonových podél oken či protiblokovací a stabilizační systémy podvozku.
Chevrolet Spark druhé generace vychází ze studie Chevrolet Beat, jenž se spolu s dalšími dvěma cvičeními na téma kompaktní vůz představil před dvěma lety a autosalonu v New Yorku. Jeho nasazení v Evropě a dalších trzích, kde jsou miniauta důležitou třídou, bylo nasnadě, ale na poslední chvíli se vzhledem k vývoji trhu v USA rozhodlo i o tamních prodejích. Tomu byly upraveny prvky vozu tak, aby splnil místní bezpečnostní limity.
Nový Chevrolet Spark