6
Fotogalerie

Nissan 350Z GT-S, super Zetko na jaře

Na počátku léta jsme vás informovali o konceptu Nissanu 350Z GT-S, který mj. dostal pod kapotu kompresor. Díky němu a dalším dílčím úpravám dosáhl vůz výkonu 382 koní a točivý moment se vyšplhal na 425 Nm. Výkon tak z tříapůlitrového šestiválce vzrostl o 82 koní a točivý moment o 72 Nm. Výkon agregátu měl podle našich informací stačit na to, aby vůz zrychlil na stovku za 4,8 s.

Přestože se jednalo pouze o koncept, spekulovalo se, že Nissan chystá i pro Evropu pořádně vyladěnou verzi svého modelu. A přesně to se i stalo.

Nová verze "Zetka" se na trhu objeví již v příštím roce a všechny parametry zůstanou shodné s konceptem. 382 koní, 425 Nm a stovka za 4,8 s. Také design by měl být s konceptem shodný a tak se po delší době setkáme s tím, že studie se téměř beze změn dočká produkční verze.

Za nový karosářský kit, tovární zástavbu kompresoru, úpravy brzd, výfukového a sacího systému, pozměněného interiéru však zaplatíte více než 1,6 mil. Kč, což je proti standardnímu modelu o 50% více. Nynější Zetko totiž pořídíte zhruba za 1,1 mil. Kč.

Přesto bude s touto cenou patřit GT-S k levným sporťákům. Pro srovnání sedan Audi RS4 s podobnou dynamikou stojí o více než 600 000 Kč více.

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg
Nissan 350Z GT-S Concept

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud