Základní výbava je nicméně vcelku bohatá. Čekejte přední LED světlomety, zadní LED svítilny, slušný balíček asistentů včetně udržování jízdy v pruhu, hlídaní únavy řidiče či systému Car2X...

Základní výbava je nicméně vcelku bohatá. Čekejte přední LED světlomety, zadní LED svítilny, slušný balíček asistentů včetně udržování jízdy v pruhu, hlídaní únavy řidiče či systému Car2X...

...konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, ambientní osvětlení interiéru nebo 16palcová litá kola.

...konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, ambientní osvětlení interiéru nebo 16palcová litá kola.

Nejvyšší výbavu Style už dostanete výhradně s motory 1.5 TSI (od 22.620 eur/asi 576.800 Kč) a 2.0 TDI s automatem DSG (od 28.000 eur/asi 714.000 Kč).

Nejvyšší výbavu Style už dostanete výhradně s motory 1.5 TSI (od 22.620 eur/asi 576.800 Kč) a 2.0 TDI s automatem DSG (od 28.000 eur/asi 714.000 Kč).

Určitý zvuk bude tedy vydávat i novinka Volkswagenu,  hatchback ID.3 , jehož prodeje začnou v polovině příštího roku.

Určitý zvuk bude tedy vydávat i novinka Volkswagenu, hatchback ID.3, jehož prodeje začnou v polovině příštího roku.

Jak bude nové ID.3 znít, to si ostatně můžete poslechnout  na tomto odkazu . Jestli se jedná o kdovíjak specifický zvuk, to je zřejmě na osobním povážení.

Jak bude nové ID.3 znít, to si ostatně můžete poslechnout na tomto odkazu. Jestli se jedná o kdovíjak specifický zvuk, to je zřejmě na osobním povážení.

Syntetický zvuk systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) budou modely rodiny ID. vytvářet jak při rozjezdu, tak i během jízdy až do rychlosti 30 km/h nebo při couvání.  Více v článku...

Syntetický zvuk systému AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) budou modely rodiny ID. vytvářet jak při rozjezdu, tak i během jízdy až do rychlosti 30 km/h nebo při couvání. Více v článku...

Ostatně tento směr potvrzuje již uvedený  T-Roc R  a při testech spatřený  Tiguan R . A nyní máme oficiálně potvrzeno, že se dočkáme rovněž Touaregu R. Zdroj: Volkswagen

Ostatně tento směr potvrzuje již uvedený T-Roc R a při testech spatřený Tiguan R. A nyní máme oficiálně potvrzeno, že se dočkáme rovněž Touaregu R. | Zdroj: Volkswagen

Touareg R pak bude fungovat jako výchozí bod pro elektrifikaci mezi modely R. Na čistě elektrické Volkswageny R ale prý máme ještě pár let čas. Zdroj: Volkswagen

Touareg R pak bude fungovat jako výchozí bod pro elektrifikaci mezi modely R. Na čistě elektrické Volkswageny R ale prý máme ještě pár let čas. | Zdroj: Volkswagen

Stejně tak by se mohl VW rozhodnout elektrifikovat svou zatím nejvýkonnější benzinovou motorizaci současného Touaregu, tedy  šestiválec 3.0 TSI  o síle 250 kW (340 koní), pro dosažení výkonu přes 400 koní. Více v článku... Zdroj: Volkswagen

Stejně tak by se mohl VW rozhodnout elektrifikovat svou zatím nejvýkonnější benzinovou motorizaci současného Touaregu, tedy šestiválec 3.0 TSI o síle 250 kW (340 koní), pro dosažení výkonu přes 400 koní. Více v článku... | Zdroj: Volkswagen

 foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

Veřejnosti pak, vedle toho, kde se bude brát materiál potřebný k výrobě baterií, vyvstává další spousta otázek, na které musíme odpovědět.

Veřejnosti pak, vedle toho, kde se bude brát materiál potřebný k výrobě baterií, vyvstává další spousta otázek, na které musíme odpovědět.

 foto: Vladimír Kadera

| foto: Vladimír Kadera

Nechybí modré ambientní osvětlení ve dveřích, černě lakované rámečky klimatizace a hrstka ozdobného obložení opět z uhlíkového kompozitu.

Nechybí modré ambientní osvětlení ve dveřích, černě lakované rámečky klimatizace a hrstka ozdobného obložení opět z uhlíkového kompozitu.

Limitovanou produkci bere Cupra vážně, takže edice vznikne pouze v sérii 1999 kusů. Už přitom známe i cenovku pro český trh, která začne na 1.379.900 Kč.

Limitovanou produkci bere Cupra vážně, takže edice vznikne pouze v sérii 1999 kusů. Už přitom známe i cenovku pro český trh, která začne na 1.379.900 Kč.

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

Vše by zapadlo do širšího plánu, ve kterém chce VW více odlišit své značky. Dříve se objevily zprávy, že například Škoda má do budoucna fungovat jako ještě levněji působící značka...

Vše by zapadlo do širšího plánu, ve kterém chce VW více odlišit své značky. Dříve se objevily zprávy, že například Škoda má do budoucna fungovat jako ještě levněji působící značka...

Ambiciózním přejmenováním Seatu na Cupru by teoreticky znamenalo konec moderní éry španělské automobilky.

Ambiciózním přejmenováním Seatu na Cupru by teoreticky znamenalo konec moderní éry španělské automobilky.

Na rozdíl tomu u Seatu byly sice vyzdvihovány slušné výsledky za minulý rok, ale přesto se značce moc nedaří na některých klíčových trzích Evropy jako třeba v Itálii a Francii.

Na rozdíl tomu u Seatu byly sice vyzdvihovány slušné výsledky za minulý rok, ale přesto se značce moc nedaří na některých klíčových trzích Evropy jako třeba v Itálii a Francii.

Stejně je tomu i vzadu s propojenými svítilnami. Proporcemi Leon také nepřekvapí, blízko má samozřejmě ke Golfu, ale jako dříve zaujme trochu dravějším dojmem.

Stejně je tomu i vzadu s propojenými svítilnami. Proporcemi Leon také nepřekvapí, blízko má samozřejmě ke Golfu, ale jako dříve zaujme trochu dravějším dojmem.

Seat také odhaluje nové přední LED světlomety s typickým podpisem značky. Zadní světlomety budou po vzoru velkého SUV Taracco spojené světelnou linkou. Další zajímavostí je promítání nápisu „Hola!“ na zem při otevřených dveřích. Více už si ale nový Leon nechává na premiéru. 

Seat také odhaluje nové přední LED světlomety s typickým podpisem značky. Zadní světlomety budou po vzoru velkého SUV Taracco spojené světelnou linkou. Další zajímavostí je promítání nápisu „Hola!“ na zem při otevřených dveřích. Více už si ale nový Leon nechává na premiéru. 

Tak například rozvržení palubní desky, respektive dvojici displejů, stejně jako je tomu u osmičkového golfu. Leon tak určitě dostane velký infotainment i s digitálním přístrojovým štítem. Samozřejmě půjde o příplatkovou výbavu, protože  předešlé video odhalilo obyčejné analogové budíky.

Tak například rozvržení palubní desky, respektive dvojici displejů, stejně jako je tomu u osmičkového golfu. Leon tak určitě dostane velký infotainment i s digitálním přístrojovým štítem. Samozřejmě půjde o příplatkovou výbavu, protože předešlé video odhalilo obyčejné analogové budíky.

Nový Seat Leon je již za dveřmi. Oblíbený španělský kompakt se v novém provedení představí již 28. ledna příštího roku. Nejprodávanější Seat na sebe nyní láká videoupoutávkou. Pomalu si tak můžete začít dělat obrázek, protože některé prvky se bez ostychu odhalují.

Nový Seat Leon je již za dveřmi. Oblíbený španělský kompakt se v novém provedení představí již 28. ledna příštího roku. Nejprodávanější Seat na sebe nyní láká videoupoutávkou. Pomalu si tak můžete začít dělat obrázek, protože některé prvky se bez ostychu odhalují.

Již z prvních obrázků je ale jasně vidět, že na Caddy nezůstane kámen na kameni. Volkswagen, respektive Volkswagen Užitkové vozy, chce u novinky vsadit na sportovnější design. Právě ten totiž bude prý budoucí zákazníky lákat nejvíce.

Již z prvních obrázků je ale jasně vidět, že na Caddy nezůstane kámen na kameni. Volkswagen, respektive Volkswagen Užitkové vozy, chce u novinky vsadit na sportovnější design. Právě ten totiž bude prý budoucí zákazníky lákat nejvíce.

Volkswagen začíná lákat na nový užitkový i rodinný model Caddy dvojicí designových skic. Automobilka si dává na tomto modelu velmi záležet, musí totiž udržet své dlouho budované postavení mezi malými dodávkami i MPV.

Volkswagen začíná lákat na nový užitkový i rodinný model Caddy dvojicí designových skic. Automobilka si dává na tomto modelu velmi záležet, musí totiž udržet své dlouho budované postavení mezi malými dodávkami i MPV.

 Peugeot Rifter  a  Ford Connect  budou mít již brzy staronového konkurenta. Volkswagen zveřejnil další dvojici grafických renderů nové generace malého užitkového vozu Caddy. Oproti předchozí grafické práci je o trochu blíže sériové podobě. Můžeme si tak nyní udělat lepší obrázek o tom, jak bude již čtvrtá generace tohoto úspěšného modelu vypadat. Volkswagen

Peugeot Rifter a Ford Connect budou mít již brzy staronového konkurenta. Volkswagen zveřejnil další dvojici grafických renderů nové generace malého užitkového vozu Caddy. Oproti předchozí grafické práci je o trochu blíže sériové podobě. Můžeme si tak nyní udělat lepší obrázek o tom, jak bude již čtvrtá generace tohoto úspěšného modelu vypadat. | Volkswagen

Oproti předchozí generaci to vypadá na velkou změnu designu. Caddy vypadá poměrně ostře a má pravítkem řezané linky. Světla pak mají typický podpis současných Volkswagenů. Ale znáte to, realita může být nakonec jiná. Volkswagen

Oproti předchozí generaci to vypadá na velkou změnu designu. Caddy vypadá poměrně ostře a má pravítkem řezané linky. Světla pak mají typický podpis současných Volkswagenů. Ale znáte to, realita může být nakonec jiná. | Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

 Foto: Volkswagen

| Foto: Volkswagen

Základní výbava je nicméně vcelku bohatá. Čekejte přední LED světlomety, zadní LED svítilny, slušný balíček asistentů včetně udržování jízdy v pruhu, hlídaní únavy řidiče či systému Car2X...
...konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay, ambientní osvětlení interiéru nebo 16palcová litá kola.
Nejvyšší výbavu Style už dostanete výhradně s motory 1.5 TSI (od 22.620 eur/asi 576.800 Kč) a 2.0 TDI s automatem DSG (od 28.000 eur/asi 714.000 Kč).
Určitý zvuk bude tedy vydávat i novinka Volkswagenu,  hatchback ID.3 , jehož prodeje začnou v polovině příštího roku.
33
Fotogalerie

Porsche ČR čeká klíčový rok. Hybridy a elektromobily vezmou český trh útokem

Prodej nových osobních aut na českém trhu meziročně klesl. Pokles prodejů se očekává i v letošním roce, podle importéra Porsche Česká republika bude klíčové uvedení nových elektrických a hybridních vozů - chce být ten, kdo udává trend.

V loňském roce bylo na českém trhu registrováno 249.915 osobních, meziročně o 4,4 % méně, což souviselo se zaváděním metodiky měření spotřeby a emisí WLTP. Dealeři museli vyprázdnit sklady, protože od září 2018 prakticky nebylo možné prodávat vozy se starou homologací, následovaly výpadky výroby a nedostatek nově homologovaných vozidel, což vykrystalizovalo v propady u osobních vozů. Užitkové vozy ale vytrvale rostou. Loni jich bylo na našem trhu dodáno 38.584, o 6,7 % více než v roce 2018.

V případě společnosti Porsche Česká republika, importéra značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy, se bavíme o meziročním poklesu dodávek o 7 % na 41.734 vozů. Největší propad zaznamenala značka Volkswagen, která loni dodala zákazníkům 23.415 vozů, tedy o téměř 17 % méně než v roce 2018. Šéf českého zastoupení VW Jiří Štoček to vysvětlil nedostatkem motorů 1.5 TSI, po kterých je hlad nejenom v Česku, a delším životním cyklem sedmé generace modelu Golf. Nástupce se na české silnice dostane až za pár týdnů, původně se s ním však počítalo mnohem dřív. Poptávka po sedmé generaci nadále byla, zákazníkům však nebylo co nabídnout.

Zajímavý vývoj na českém trhu zažil model Touareg, vlajková loď Volkswagenu. Zatímco původně bylo loni v plánu na českém trhu prodat zhruba 500 kusů, nakonec jich bylo předáno 769. Touareg letos dorazí i v plug-in hybridní verzi R o výkonu okolo 500 koní. Jiří Štoček si pochvaloval i vřelé přijetí elektromobilu ID.3, který se na silnicích objeví v polovině roku. Ještě letos se nabídka modelů ID rozroste o crossover ID.4, který byl zatím k vidění pouze v zamaskované podobě.

Vedle nových elektromobilů Volkswagen v letošním roce představí řadu nových a modernizovaných modelů. Během února dorazí up! a e-up! po faceliftu a nová generace golfu, druhý kvartál je vyhrazen otevřené verzi modelu T-Roc a elektromobilu ID. 3, ve třetím kvartálu čekejte omlazený Arteon včetně verze Shooting Brake a ke konci roku uvidíme ID.4 a Golf Variant. Rok 2020 bude pro Volkswagen rok golfu. Vedle provedení hatchback a kombi totiž dorazí také deriváty GTD, GTI, R a Alltrack.

Značka Audi se v loňském roce snažila stabilizovat. Na český trh dodala 2771 vozů, o 21 vozů více než v roce 2018 a po dvou letech poklesu už zase nepatrně roste. Tržní podíl 1,1 % však zůstal zachován. Loni značka uvedla na český trh 22 nových modelů (nebo jejich derivátů) a o 32 % vzrostl počet zákaznických objednávek. Letos můžeme očekávat uvedení nové generace hatchbacku A3, dorazí i modernizované SUV Q5 a plug-in hybridní verze modelů A6, A7 a Q7.

Dařilo se i Seatu, který loni uvedl na český trh sportovní značku Cupra. V Česku dodal 8209 vozů (v roce 2018 to bylo 6806 vozů) a šlo o jeho druhý nejlepší rok v historii působení na českém trhu. Největší novinkou letošního roku je nová generace modelu Leon, který se světu oficiálně představil před pár hodinami. Na trhu se objeví v druhém kvartálu, praktičtější Sportstourer dorazí o něco později. Očekávejte i modernizované SUV Ateca a dva nové modely značky Cupra – crossover Formentor a Leon. V závěru roku sestavu doplní elektromobil el-Born, sourozenec Volkswagenu ID.3, který jsme zatím mohli vidět ve formě konceptu blízkého sériové produkci.

Rekord si připisuje značka Volkswagen Užitkové vozy, která letos překonala Peugeot, usadila se na první příčce v kategoriích N1 a M1 a zvýšila tržní podíl na 16,9 %. Značka koncem loňského roku uvedla na náš trh modernizovaný Volkswagen T6 (označení T6.1), který pro ni bude klíčový. Pátá generace modelu Caddy, který jsme vám ukázali na prvních skicách, se k nám totiž dostane až začátkem příštího roku. V polovině června značka ve velkém stylu oslaví 70 let Volkswagenu Transporter – v Praze chystá koncert šesti kapel či spanilou jízdu centrem města.

 „Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend. Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek,“ komentoval zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud