Americká společnost Lucid Motors představila produkční verzi svého elektromobilu Air, který bude rivalem  Tesly Model S . Firma v roce 2007, tehdy ještě pod názvem Atieva, začala výrobou komponentů pro elektromobily. S rostoucími znalostmi v této oblasti byl tak vlastní vůz jen otázkou času. Zdroj: Lucid Motors

Americká společnost Lucid Motors představila produkční verzi svého elektromobilu Air, který bude rivalem Tesly Model S. Firma v roce 2007, tehdy ještě pod názvem Atieva, začala výrobou komponentů pro elektromobily. S rostoucími znalostmi v této oblasti byl tak vlastní vůz jen otázkou času. | Zdroj: Lucid Motors

Prototyp vozu jsme poprvé viděli už před čtyřmi lety. Design produkční verze se takřka nezměnil. Stále jde o velmi uhlazený vůz, který chce být nejaerodynamičtějším sedanem na trhu. S koeficientem aerodynamického odporu Cx = 0,21 je na tom o chlup lépe než nový  Mercedes-Benz třídy S.  Zdroj: Lucid Motors

Prototyp vozu jsme poprvé viděli už před čtyřmi lety. Design produkční verze se takřka nezměnil. Stále jde o velmi uhlazený vůz, který chce být nejaerodynamičtějším sedanem na trhu. S koeficientem aerodynamického odporu Cx = 0,21 je na tom o chlup lépe než nový Mercedes-Benz třídy S. | Zdroj: Lucid Motors

Díky dvěma elektromotorům dosahuje nejvyšší verze výkonu 1080 koní, což stačí ke sprintu z 0 na 96 km/h za 2,5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h. Zdroj: Lucid Motors

Díky dvěma elektromotorům dosahuje nejvyšší verze výkonu 1080 koní, což stačí ke sprintu z 0 na 96 km/h za 2,5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h. | Zdroj: Lucid Motors

 Základní verze vozu s označením Touring bude mít 620 koní. Díky 113kWh baterii pak slibuje výrobce v nejvyšší specifikaci dojezd na jedno nabití až 832 km. Základ zvládne 653 km. Zdroj: Lucid Motors

 Základní verze vozu s označením Touring bude mít 620 koní. Díky 113kWh baterii pak slibuje výrobce v nejvyšší specifikaci dojezd na jedno nabití až 832 km. Základ zvládne 653 km. | Zdroj: Lucid Motors

Na rychlé nabíječce má umět Air získat energii na 482 km do dvaceti minut, což zní velmi zajímavě. Vůz už má dokonce i americké ceny. Základní verze s výkonem 620 koní vyjde na 95.000 dolarů (2.129.000 Kč).  Zdroj: Lucid Motors

Na rychlé nabíječce má umět Air získat energii na 482 km do dvaceti minut, což zní velmi zajímavě. Vůz už má dokonce i americké ceny. Základní verze s výkonem 620 koní vyjde na 95.000 dolarů (2.129.000 Kč).  | Zdroj: Lucid Motors

Nejsilnější verze Dream Edition je pak za 169.000 dolarů (3.787.000 Kč). Homologací prochází ještě jedna základní verze za 80.000 dolarů. Zdroj: Lucid Motors

Nejsilnější verze Dream Edition je pak za 169.000 dolarů (3.787.000 Kč). Homologací prochází ještě jedna základní verze za 80.000 dolarů. | Zdroj: Lucid Motors

Tesla Model S Long Range Plus ujede na jedno nabití 648 km a v Americe stojí v přepočtu 1.557.000 Kč. Lucid se tedy staví do pozice prémiového zboží, které chce vedle dynamiky a dojezdu uhranout i luxusem na palubě. Nabídne také třetí úroveň autonomní jízdy. Zdroj: Lucid Motors

Tesla Model S Long Range Plus ujede na jedno nabití 648 km a v Americe stojí v přepočtu 1.557.000 Kč. Lucid se tedy staví do pozice prémiového zboží, které chce vedle dynamiky a dojezdu uhranout i luxusem na palubě. Nabídne také třetí úroveň autonomní jízdy. | Zdroj: Lucid Motors

Jeho cílovou skupinou tak mohou být i zájemci o  Porsche Taycan . První vozy dorazí k zákazníkům v polovině příštího roku. Na standardní výbavu si ale počkají až do roku 2022. Lucid Air bude jezdit i po vybraných evropských trzích. Na více informací si ale budeme muset počkat. Zdroj: Lucid Motors

Jeho cílovou skupinou tak mohou být i zájemci o Porsche Taycan. První vozy dorazí k zákazníkům v polovině příštího roku. Na standardní výbavu si ale počkají až do roku 2022. Lucid Air bude jezdit i po vybraných evropských trzích. Na více informací si ale budeme muset počkat. | Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

 Zdroj: Lucid Motors

| Zdroj: Lucid Motors

Prototyp vozu jsme poprvé viděli už před čtyřmi lety. Design produkční verze se takřka nezměnil. Stále jde o velmi uhlazený vůz, který chce být nejaerodynamičtějším sedanem na trhu. S koeficientem aerodynamického odporu Cx = 0,21 je na tom o chlup lépe než nový  Mercedes-Benz třídy S.  Zdroj: Lucid Motors
Díky dvěma elektromotorům dosahuje nejvyšší verze výkonu 1080 koní, což stačí ke sprintu z 0 na 96 km/h za 2,5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h. Zdroj: Lucid Motors
 Základní verze vozu s označením Touring bude mít 620 koní. Díky 113kWh baterii pak slibuje výrobce v nejvyšší specifikaci dojezd na jedno nabití až 832 km. Základ zvládne 653 km. Zdroj: Lucid Motors
Na rychlé nabíječce má umět Air získat energii na 482 km do dvaceti minut, což zní velmi zajímavě. Vůz už má dokonce i americké ceny. Základní verze s výkonem 620 koní vyjde na 95.000 dolarů (2.129.000 Kč).  Zdroj: Lucid Motors
17
Fotogalerie

Lucid Air se ukazuje v produkční formě. Na jedno nabití zvládne ujet 832 km

První zákazníci se dočkají v polovině příštího roku. Nejodvážnější mohou sprintovat z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy.

Americká společnost Lucid Motors představila produkční verzi svého elektromobilu Air, který bude rivalem Tesly Model S. Firma v roce 2007, tehdy ještě pod názvem Atieva, začala výrobou komponentů pro elektromobily. S rostoucími znalostmi v této oblasti byl tak vlastní vůz jen otázkou času.

Prototyp vozu jsme poprvé viděli už před čtyřmi lety. Design produkční verze se takřka nezměnil. Stále jde o velmi uhlazený vůz, který chce být nejaerodynamičtějším sedanem na trhu. S koeficientem aerodynamického odporu Cx = 0,21 je na tom o chlup lépe než nový Mercedes-Benz třídy S.

Díky dvěma elektromotorům dosahuje nejvyšší verze výkonu 1080 koní, což stačí ke sprintu z 0 na 96 km/h za 2,5 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 270 km/h. Základní verze vozu s označením Touring bude mít 620 koní. Díky 113kWh baterii pak slibuje výrobce v nejvyšší specifikaci dojezd na jedno nabití až 832 km. Základ zvládne 653 km.

Na rychlé nabíječce má umět Air získat energii na 482 km do dvaceti minut, což zní velmi zajímavě. Vůz už má dokonce i americké ceny. Základní verze s výkonem 620 koní vyjde na 95.000 dolarů (2.129.000 Kč). Nejsilnější verze Dream Edition je pak za 169.000 dolarů (3.787.000 Kč). Homologací prochází ještě jedna základní verze za 80.000 dolarů.

Tesla Model S Long Range Plus ujede na jedno nabití 648 km a v Americe stojí v přepočtu 1.557.000 Kč. Lucid se tedy staví do pozice prémiového zboží, které chce vedle dynamiky a dojezdu uhranout i luxusem na palubě. Nabídne také třetí úroveň autonomní jízdy.

Jeho cílovou skupinou tak mohou být i zájemci o Porsche Taycan. První vozy dorazí k zákazníkům v polovině příštího roku. Na standardní výbavu si ale počkají až do roku 2022. Lucid Air bude jezdit i po vybraných evropských trzích. Na více informací si ale budeme muset počkat.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud