Ačkoliv se může zdát, že představováním jednoho elektrického konceptu za druhým jsou dnes čistě elektrická ústrojí pro Audi středobodem budoucích plánů, na další možnou alternativu ke spalovacím motorům německá automobilka ještě nezanevřela. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

Ačkoliv se může zdát, že představováním jednoho elektrického konceptu za druhým jsou dnes čistě elektrická ústrojí pro Audi středobodem budoucích plánů, na další možnou alternativu ke spalovacím motorům německá automobilka ještě nezanevřela. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

Audi tak nyní oznamuje zvýšení své aktivity rovněž na poli vývoje vodíkových ústrojí. Do rozvoje pohonných jednotek využívajících vodíkové palivové články chce Audi investovat rozsáhlé prostředky. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

Audi tak nyní oznamuje zvýšení své aktivity rovněž na poli vývoje vodíkových ústrojí. Do rozvoje pohonných jednotek využívajících vodíkové palivové články chce Audi investovat rozsáhlé prostředky. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

Informace uvedl na tiskové konferenci předseda Audi Bram Schot. „Vývoj chceme opravdu urychlit. Na vodíkové palivové články budeme nyní klást větší důraz – více peněz, více lidí a více sebevědomí,“ prohlásil Schot. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

Informace uvedl na tiskové konferenci předseda Audi Bram Schot. „Vývoj chceme opravdu urychlit. Na vodíkové palivové články budeme nyní klást větší důraz – více peněz, více lidí a více sebevědomí,“ prohlásil Schot. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

Důraznější zaměření na vodík má přitom souvislost s jistými pochybami ohledně dnešní „mánie“ na poli čistě elektrických automobilů. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

Důraznější zaměření na vodík má přitom souvislost s jistými pochybami ohledně dnešní „mánie“ na poli čistě elektrických automobilů. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

Důvodem znovuoživení programu vodíkových pohonů jsou tak obavy související s využíváním přírodních zdrojů k výrobě baterií pro elektromobily... | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

Důvodem znovuoživení programu vodíkových pohonů jsou tak obavy související s využíváním přírodních zdrojů k výrobě baterií pro elektromobily... | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

...a rovněž pochyby, zda čistě elektrická vozidla opravdu dokážou uspokojit stále náročnější zákazníky na trhu. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

...a rovněž pochyby, zda čistě elektrická vozidla opravdu dokážou uspokojit stále náročnější zákazníky na trhu. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

Dosavadní program Audi h-tron se má tedy stát centrem pro veškerý vývoj v kategorii vodíkových pohonů pod střechou koncernu Volkswagen Group. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

Dosavadní program Audi h-tron se má tedy stát centrem pro veškerý vývoj v kategorii vodíkových pohonů pod střechou koncernu Volkswagen Group. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

Schot dokonce potvrdil, že práce na nové technice už probíhá a ještě letos se máme dočkat zbrusu nového konceptu s vodíkovým pohonem. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

Schot dokonce potvrdil, že práce na nové technice už probíhá a ještě letos se máme dočkat zbrusu nového konceptu s vodíkovým pohonem. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

V plánu je například i limitovaná produkce vodíkových modelů, které by si mohli zákaznici pořídit na základě pronájmu. Tento projekt je zatím vyhlížen na rok 2021. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi

V plánu je například i limitovaná produkce vodíkových modelů, které by si mohli zákaznici pořídit na základě pronájmu. Tento projekt je zatím vyhlížen na rok 2021. | Koncept Audi h-tron quattro | Zdroj: Audi

Audi tak nyní oznamuje zvýšení své aktivity rovněž na poli vývoje vodíkových ústrojí. Do rozvoje pohonných jednotek využívajících vodíkové palivové články chce Audi investovat rozsáhlé prostředky. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi
Informace uvedl na tiskové konferenci předseda Audi Bram Schot. „Vývoj chceme opravdu urychlit. Na vodíkové palivové články budeme nyní klást větší důraz – více peněz, více lidí a více sebevědomí,“ prohlásil Schot. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi
Důraznější zaměření na vodík má přitom souvislost s jistými pochybami ohledně dnešní „mánie“ na poli čistě elektrických automobilů. | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi
Důvodem znovuoživení programu vodíkových pohonů jsou tak obavy související s využíváním přírodních zdrojů k výrobě baterií pro elektromobily... | Koncept Audi h-tron quattro Zdroj: Audi
9
Fotogalerie

Audi oživuje vývoj vodíkových ústrojí. Pochybuje o výrobě baterií pro elektromobily

Vedle rapidní elektrifikace modelové řady se nyní Audi rozhodlo dále investovat i do vývoje pohonných jednotek používajících vodíkové palivové články. Má pro to dva zásadní důvody.

Ačkoliv se může zdát, že představováním jednoho elektrického konceptu za druhým jsou dnes čistě elektrická ústrojí pro Audi středobodem budoucích plánů, na další možnou alternativu ke spalovacím motorům německá automobilka ještě nezanevřela. Audi tak nyní oznamuje zvýšení své aktivity rovněž na poli vývoje vodíkových ústrojí.

Do rozvoje pohonných jednotek využívajících vodíkové palivové články chce Audi investovat rozsáhlé prostředky. Informace uvedl na tiskové konferenci předseda Audi Bram Schot. „Vývoj chceme opravdu urychlit. Na vodíkové palivové články budeme nyní klást větší důraz – více peněz, více lidí a více sebevědomí,“ prohlásil Schot.

Důraznější zaměření na vodík má přitom souvislost s jistými pochybami ohledně dnešní „mánie“ na poli čistě elektrických automobilů. Důvodem znovuoživení programu vodíkových pohonů jsou tak obavy související s využíváním přírodních zdrojů k výrobě baterií pro elektromobily a rovněž pochyby, zda čistě elektrická vozidla opravdu dokážou uspokojit stále náročnější zákazníky na trhu.

Dosavadní program Audi h-tron se má tedy stát centrem pro veškerý vývoj v kategorii vodíkových pohonů pod střechou koncernu Volkswagen Group. Schot dokonce potvrdil, že práce na nové technice už probíhá a ještě letos se máme dočkat zbrusu nového konceptu s vodíkovým pohonem.

V plánu je například i limitovaná produkce vodíkových modelů, které by si mohli zákaznici pořídit na základě pronájmu. Tyto vozy by vznikaly na samostatné lince v továrně Audi v německém Neckarsulmu. Tento projekt je zatím vyhlížen na rok 2021. Ucelenou řadu několika vodíkových modelů by chtělo nakonec Audi nabízet kolem roku 2025.

Na současná elektrická ústrojí s bateriovými moduly tedy sice Audi v žádném případě nezanevře, ve vodíkových palivových článcích, které chemickou reakcí zajišťují vznik elektrické energie, ovšem značka vidí ještě čistější a efektivnější způsob, jak vozy s elektromotory pohánět.

„Pokud na této vlně zůstaneme, pak se musíme pokusit najít ten nejšetrnější a nejefektivnější způsob, jak jezdit na elektřinu. Čímž nakonec skončíte u vodíkových palivových článků,“ dodal Schot.

Koncept s vodíkovým pohonem ukázalo Audi naposledy v roce 2016 ve formě SUV h-tron quattro (viz galerie). Vodíkové palivové články zde zajišťovaly energii dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 230 kW (313 koní). Koncept měl udávaný dojezd až 600 km. Pro krátkodobé zvýšení výkonu a rekuperaci energie však byla i zde využita malá lithium-iontová baterie pod podlahou zavazadlového prostoru.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud