Německá autmobilka se prý nechce spokojit se šestiválcovou verzí třídy X. Ve hře je prý také použití osmiválcového agregátu.
Mercedesu očividně šestiválec nestačí. Právě po odhalení třídy X se šestiválcem se inženýr Frank Schumacher pro web Drive.com.au rozpovídal o dalších plánech automobilky. Ta se prý chce nejen vyrovnat Volkswagenu Amarok V6, ale také jej přebít.
Realitou by se tak měl stát pick-up třídy X s osmiválcovým agregátem pod kapotou. "Pokud budou zákazníci požadovat osmiválec, pravděpodobně jej budeme mít," řekl Frank Schumacher, hlavní inženýr třídy X.
Zajímavostí ale je, že Mercedes vyloučil verzi AMG. Schumacher se také negativně stavěl k použití robustního osmiválce bi-turbo o objemu 4,0 litru. Hlavní modely německé značky používají mírně utlumenou verzi stejného motoru. Najdete jej třeba v modelu S 560, který nabízí výkon 345 kW a točivý moment 700 N.m.
"Určitě to dokážeme. Otázkou jen je, jaký osmiválec chcete použít. Můžete tam dát například šestilitr, ale zatím žádný plán neexistuje."
Myšlenka osmiválce by jen podpořila zájem automobilky o vysocevýkonné off-roady. Skvělým příkladem je model G 65 s dvanáctiválcem o objemu 6,0 litru. Schumacher ale připouští, že to by bylo pro jiný trh.