V  srpnu jsme přinesli první fázi příběhu  prodlouženého embéčka - v takřka domácích podmínkách stavěnou limuzínu ze slavné Škody 1000 MB. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

V srpnu jsme přinesli první fázi příběhu prodlouženého embéčka - v takřka domácích podmínkách stavěnou limuzínu ze slavné Škody 1000 MB. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové M Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové M | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Příběh sdílený na speciálních  facebookových stránkách  jsme opustili před lakováním karoserie. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Příběh sdílený na speciálních facebookových stránkách jsme opustili před lakováním karoserie. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

"Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

"Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstala jak přední, tak i zadní část historicky věrná. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstala jak přední, tak i zadní část historicky věrná. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Aktuálně je vůz nalakován a osazen detaily karoserie. "Barvu jsem vybíral podle originálního dobového vzorníku ale o asi 2-3 stíny výraznější a zářivější. Ta úplně na chlup origoš byla nic moc," zmínil Valenta. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Aktuálně je vůz nalakován a osazen detaily karoserie. "Barvu jsem vybíral podle originálního dobového vzorníku ale o asi 2-3 stíny výraznější a zářivější. Ta úplně na chlup origoš byla nic moc," zmínil Valenta. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Instalována byla také zajímavá přepážka mezi řidičem a posádkou, včetně loga. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Instalována byla také zajímavá přepážka mezi řidičem a posádkou, včetně loga. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Nechybí už ani přední náprava, nádrž či brzdy, vše podle fotek v moc pěkném stavu. Interiér, zejména jeho zadní část, pak na dokončení ještě čeká. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Nechybí už ani přední náprava, nádrž či brzdy, vše podle fotek v moc pěkném stavu. Interiér, zejména jeho zadní část, pak na dokončení ještě čeká. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Posledním zásahem byla instalace zatmavených oken které k limuzíně zkrátka patří. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Posledním zásahem byla instalace zatmavených oken které k limuzíně zkrátka patří. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Co se týče pohonu, původní záměrem tvůrců bylo instalovat silnější motor 1,3 MPi. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Co se týče pohonu, původní záměrem tvůrců bylo instalovat silnější motor 1,3 MPi. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Zkrátka proto, že ani krátké MB nebylo se svým litrovým motorem zrovna dynamickým vozem. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Zkrátka proto, že ani krátké MB nebylo se svým litrovým motorem zrovna dynamickým vozem. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Zdržel mě špatný výběr motoru 1.3MPi. Prostě ne a ne se tam vejít. Zvolil jsem tedy ten originální. Alespoň budou mít na TK radost a méně připomínek," dodává v dalším z příspěvků Valenta s tím, že právě největším zdržením projektu nakonec bude schvalovací proces. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

Zdržel mě špatný výběr motoru 1.3MPi. Prostě ne a ne se tam vejít. Zvolil jsem tedy ten originální. Alespoň budou mít na TK radost a méně připomínek," dodává v dalším z příspěvků Valenta s tím, že právě největším zdržením projektu nakonec bude schvalovací proces. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

I proto zatím nelze říci, kdy se housenka podívá legálně na silnice. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

I proto zatím nelze říci, kdy se housenka podívá legálně na silnice. | Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

 Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine

| Zdroj FB Škoda 105 L Limousine

Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové M Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine
Příběh sdílený na speciálních  facebookových stránkách  jsme opustili před lakováním karoserie. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine
Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine
Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. Zdroj  FB Škoda 105 L Limousine
30
Fotogalerie

Limuzína Škoda 1000 MB je skoro hotová! Takto probíhala její stavba

Projekt limuzíny Škoda 1000MBL pokračuje! Tvůrci už mají to konstrukčně nejnáročnější za sebou, čeká je však ještě složitý proces administrační.

V srpnu jsme přinesli první fázi příběhu prodlouženého embéčka - v takřka domácích podmínkách stavěnou limuzínu ze slavné Škody 1000 MB. Nadšenci Jaroslav Valenta a Martin Jinek z Ústí nad Labem už jednou přestavěli Škodu 105 v 7,2 metru dlouhý bílý poutač udivených pohledů, nyní bude hlavní hvězdou cihlové MB.

Příběh sdílený na speciálních facebookových stránkách jsme opustili před lakováním karoserie. Ta není složena ze dvou kusů jako v případě "stopáté", ale z jednoho vozu rozpůleného uprostřed. Autoři vůz prodloužili středovým tunelem, bočními prahy a dalšími výztuhami. Přes novou konstrukci natáhli plechovou střechu a i s novými boky poslali vůz do lakovny. "Jen pro zvědavce, je to asi tak dvacet hodin práce," prozrazuje Valenta náročnost výroby pouhého jednoho boku.

Na střeše nechybí ploutvička coby výztuha. Krom prodloužení však zůstala jak přední, tak i zadní část historicky věrná. Aktuálně je vůz nalakován a osazen detaily karoserie. "Barvu jsem vybíral podle originálního dobového vzorníku ale o asi 2-3 stíny výraznější a zářivější. Ta úplně na chlup origoš byla nic moc," zmínil Valenta.

Instalována byla také zajímavá přepážka mezi řidičem a posádkou, včetně loga. Nechybí už ani přední náprava, nádrž či brzdy, vše podle fotek v moc pěkném stavu. Interiér, zejména jeho zadní část, pak na dokončení ještě čeká. Posledním zásahem byla instalace zatmavených oken které k limuzíně zkrátka patří.

Co se týče pohonu, původní záměrem tvůrců bylo instalovat silnější motor 1,3 MPi. Zkrátka proto, že ani krátké MB nebylo se svým litrovým motorem zrovna dynamickým vozem. "Zdržel mě špatný výběr motoru 1.3MPi. Prostě ne a ne se tam vejít. Zvolil jsem tedy ten originální. Alespoň budou mít na TK radost a méně připomínek," dodává v dalším z příspěvků Valenta s tím, že právě největším zdržením projektu nakonec bude schvalovací proces. I proto zatím nelze říci, kdy se housenka podívá legálně na silnice.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud