33 Fotogalerie Mini Countryman v ladění italskou firmou Romeo Ferraris Jiří Duchoň 14. července 2011 • 0:04 Italská ladičská společnost Romeo Ferraris soustředí své síly především na důslednou přestavbu supersportovních automobilů (vzpomeňme třeba matově černou Corvette Z06 Romeo Ferraris), ale čas od času také „sestoupí do podhradí“ mezi běžný lid a představí například Fiat 500 Abarth Monza s výkonem 260 koní (191 kW). Podobná choutka zřejmě přepadla pány z Romeo Ferraris také nedávno a jejím výsledkem se stal vylepšený Mini Countryman. Podle jeho tvůrců jde o speciální edici k oslavám 150. výročí Itálie jako státu, ale zřejmě jim v tomto poněkud nacionalistickém gestu ani nevadí, že si pro základ svého projektu zvolili britský výrobek vlastněný německým kapitálem… Novinka vychází z nejostřejšího provedení Mini Countryman Cooper S, jehož zážehová šestnáctistovka s přeplňováním dává ve standardu již velmi slušných 184 koní (135 kW) a 240 Nm. Díky novému programu řídicí jednotky a většímu mezichladiči stlačovaného vzduchu se však pánové z Romeo Ferraris dostali až na 227 koní (167 kW) a točivý moment navýšili na 328 Nm. Mezi další úpravy patří instalace stavitelného tlumení, větších brzd Brembo a devatenáctipalcových litých ráfků obouvajících pneumatiky Yokohama Advan Sport o rozměru 225/40/R19. Karoserie je pokryta matově modrou fólií, se stříbrnou střechou ladí „rychlé pruhy“ na kapotě a víku zavazadlového prostoru, zatímco maska chladiče byla zatmavena. Interiér je čalouněn bílou kůží s modrým stehováním a italskou trikolórou. Mini Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW. V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper. Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman Zahájit diskuzi AutoRevue.cz MiniYokohama AdvanYokohama Advan SportLadAlfa RomeoNejostřejší provedeníCountryMini CountrymanLaděníItal