Audi S6 s osmiválcem 4,2 l nabízí hezkých 340 koní. Motor je sám o sobě poměrně spolehlivý, i když občas zlobí zapalování.

Audi S6 s osmiválcem 4,2 l nabízí hezkých 340 koní. Motor je sám o sobě poměrně spolehlivý, i když občas zlobí zapalování.

Nejrizikovější jsou auta, která za sebou mají těžkou minulost se zanedbanou údržbou. Motor se pak projevuje nadměrnou kouřivostí, spotřebou oleje, nevyrovnaným chodem a ztrátou výkonu.

Nejrizikovější jsou auta, která za sebou mají těžkou minulost se zanedbanou údržbou. Motor se pak projevuje nadměrnou kouřivostí, spotřebou oleje, nevyrovnaným chodem a ztrátou výkonu.

Na Audi S6 trpí i podvozek a převodovka. Tohle jinak zajímavé, svižné a nenápadné auto potřebuje samozřejmě pravidelný servis a pečlivou údržbu.

Na Audi S6 trpí i podvozek a převodovka. Tohle jinak zajímavé, svižné a nenápadné auto potřebuje samozřejmě pravidelný servis a pečlivou údržbu.

Chrysler 300C se vám musí líbit. Jinak neznáme jiný důvod, proč ho chtít. Podvozek ze starého Mercedesu se chová... inu, jako podvozek ze starého Mercedesu.

Chrysler 300C se vám musí líbit. Jinak neznáme jiný důvod, proč ho chtít. Podvozek ze starého Mercedesu se chová... inu, jako podvozek ze starého Mercedesu.

Chrysler 300C má poměrně odpudivý interiér, i když je aspoň prostorný. I výbava bývá obvykle velmi bohatá. Kvalita je ale podprůměrná.

Chrysler 300C má poměrně odpudivý interiér, i když je aspoň prostorný. I výbava bývá obvykle velmi bohatá. Kvalita je ale podprůměrná.

Zajímavé je kombi, ale nic jiného než osmiválec HEMI bychom nedoporučovali. Šestiválce se s těžkým 300C trápí a vezmou si svých 13 litrů, diesel jezdí za deset a zlobí. Servis je komplikovaný a drahý.

Zajímavé je kombi, ale nic jiného než osmiválec HEMI bychom nedoporučovali. Šestiválce se s těžkým 300C trápí a vezmou si svých 13 litrů, diesel jezdí za deset a zlobí. Servis je komplikovaný a drahý.

Mazda RX-8 je velmi originální auto. A když už nic, proti sobě otevíratelné dveře jsou cool.

Mazda RX-8 je velmi originální auto. A když už nic, proti sobě otevíratelné dveře jsou cool.

Jízdní vlastnosti RX-8 jsou výborné, pokud se tedy někdo nerozhodl narvat na auto tuningový podvozek.

Jízdní vlastnosti RX-8 jsou výborné, pokud se tedy někdo nerozhodl narvat na auto tuningový podvozek.

Největší slabinou RX-8 je životnost motoru Wankel. Kdo často využívá dynamický potenciál, ten si musí připravit peníze na generální opravu každých 40 až 60 000 km.

Největší slabinou RX-8 je životnost motoru Wankel. Kdo často využívá dynamický potenciál, ten si musí připravit peníze na generální opravu každých 40 až 60 000 km.

Mercedes-Benz CL600 byl ve své době téměř absolutním vrcholem. Výš už stálo jen Ferrari 550 Maranello a spol.

Mercedes-Benz CL600 byl ve své době téměř absolutním vrcholem. Výš už stálo jen Ferrari 550 Maranello a spol.

Bohatá luxusní výbava vrcholné motorizace V12 je příjemná, ale čím víc toho v autě je, tím větší je riziko, že se všechno začne kazit.

Bohatá luxusní výbava vrcholné motorizace V12 je příjemná, ale čím víc toho v autě je, tím větší je riziko, že se všechno začne kazit.

Motor V12 bývá trvanlivý, ale často zlobí adaptivní podvozek a točivý moment motoru dává zabrat převodovce. Ta potřebuje pravidelný servis, stejně jako celé auto.

Motor V12 bývá trvanlivý, ale často zlobí adaptivní podvozek a točivý moment motoru dává zabrat převodovce. Ta potřebuje pravidelný servis, stejně jako celé auto.

Kdo chce rychlý Mercedes, toho by mohl zajímat sedan nebo kombík E55 AMG generace W210. Výkonu má auto dost a rychlosti také.

Kdo chce rychlý Mercedes, toho by mohl zajímat sedan nebo kombík E55 AMG generace W210. Výkonu má auto dost a rychlosti také.

Problémem generace W210 je to, že se na ní začalo šetřit. Nejslabším článkem je antikorozní ochrana, ale začala zlobit i elektronika. Aspoň že verze AMG nemívají tak brutální kilometrové nájezdy.

Problémem generace W210 je to, že se na ní začalo šetřit. Nejslabším článkem je antikorozní ochrana, ale začala zlobit i elektronika. Aspoň že verze AMG nemívají tak brutální kilometrové nájezdy.

Počítejte s tím, že E55 AMG bude potřebovat kompletní generálku podvozku. Ten není moc trvanlivý na žádné W210. S korozí se bojuje špatně a rozmyslete si, jestli se vám chce investovat do kompletního restaurování karoserie.

Počítejte s tím, že E55 AMG bude potřebovat kompletní generálku podvozku. Ten není moc trvanlivý na žádné W210. S korozí se bojuje špatně a rozmyslete si, jestli se vám chce investovat do kompletního restaurování karoserie.

Range Rover je takový Mercedes třídy S do terénu. Projede téměř všude, je pohodlný a majestátní.

Range Rover je takový Mercedes třídy S do terénu. Projede téměř všude, je pohodlný a majestátní.

Bohužel nikdy přesně nevíte, čím vším si muselo auto projít. Nejzlobivější je elektronika, potrápit vás může i vzduchový podvozek a velký pozor si dejte na stav převodovky a pohonu 4x4.

Bohužel nikdy přesně nevíte, čím vším si muselo auto projít. Nejzlobivější je elektronika, potrápit vás může i vzduchový podvozek a velký pozor si dejte na stav převodovky a pohonu 4x4.

Osmiválec 4,4 l nejprve pocházel od BMW a je to solidní motor. Pozor na úniky oleje, nejsou totiž pravidlem. Důležité je, aby všechny základní životní funkce auta fungovaly bez problémů. Bohužel jsou takové vozy stále vzácnější.

Osmiválec 4,4 l nejprve pocházel od BMW a je to solidní motor. Pozor na úniky oleje, nejsou totiž pravidlem. Důležité je, aby všechny základní životní funkce auta fungovaly bez problémů. Bohužel jsou takové vozy stále vzácnější.

Unikátní motor 4.0 W8 v Passatu B5 sice nabídne solidní výkon, ale pokud bude potřebovat větší servis, prohnete se. Jen se podívejte na ty komplikované řetězové rozvody... Zlobí hlavně proměnné časování ventilů.

Unikátní motor 4.0 W8 v Passatu B5 sice nabídne solidní výkon, ale pokud bude potřebovat větší servis, prohnete se. Jen se podívejte na ty komplikované řetězové rozvody... Zlobí hlavně proměnné časování ventilů.

VW Passat W8 je nenápadný, což určitě někteří zájemci ocení. Bohužel ale nemá zrovna příkladné jízdní vlastnosti.

VW Passat W8 je nenápadný, což určitě někteří zájemci ocení. Bohužel ale nemá zrovna příkladné jízdní vlastnosti.

I Passat B5 trpí na korozi, zejména pokud je auto opravované po nehodě. Podvozek nevydrží moc dlouho, životnost brzd je nízká a připravte se na rychlé sjíždění předních pneumatik.

I Passat B5 trpí na korozi, zejména pokud je auto opravované po nehodě. Podvozek nevydrží moc dlouho, životnost brzd je nízká a připravte se na rychlé sjíždění předních pneumatik.

Volkswagen Phaeton byla výkladní skříň VW. Auto bylo tak nákladné na výrobu, že na něm vlastně firma nikdy nevydělávala.

Volkswagen Phaeton byla výkladní skříň VW. Auto bylo tak nákladné na výrobu, že na něm vlastně firma nikdy nevydělávala.

Dvanáctiválec 6.0 W12 může být zajímavá hračka, pokud chcete jednou za čas udělat na kolegy v práci dojem. Spotřebu dvacet litrů na sto km moc neřešte, u tohohle auta se prodraží hlavně pravidelný servis a údržba.

Dvanáctiválec 6.0 W12 může být zajímavá hračka, pokud chcete jednou za čas udělat na kolegy v práci dojem. Spotřebu dvacet litrů na sto km moc neřešte, u tohohle auta se prodraží hlavně pravidelný servis a údržba.

Obrovské riziko se skrývá v komplikované elektronice a mechanice. Navíc odhalit jakýkoli problém bude stát spoustu času a peněz. Velký pozor si dejte na stav převodovky, dvanáctiválec jí dává zabrat.

Obrovské riziko se skrývá v komplikované elektronice a mechanice. Navíc odhalit jakýkoli problém bude stát spoustu času a peněz. Velký pozor si dejte na stav převodovky, dvanáctiválec jí dává zabrat.

Volkswagen Touareg není špatné auto, ale po letech sotva najdete bezproblémový kus, který by nepotřeboval investice.

Volkswagen Touareg není špatné auto, ale po letech sotva najdete bezproblémový kus, který by nepotřeboval investice.

Motor 5.0 V10 TDI je největším rizikem. Vlivem špatně vyřešeného chlazení se mu přehřívají zadní válce a dochází ke kroucení a praskání hlavy motoru. Odchází i vstřikování.

Motor 5.0 V10 TDI je největším rizikem. Vlivem špatně vyřešeného chlazení se mu přehřívají zadní válce a dochází ke kroucení a praskání hlavy motoru. Odchází i vstřikování.

Vysoký točivý moment desetiválce také likviduje převodovku a systém pohonu 4x4. Raději bychom doporučili diesel 3.0 TDI či jakýkoli jiný agregát.

Vysoký točivý moment desetiválce také likviduje převodovku a systém pohonu 4x4. Raději bychom doporučili diesel 3.0 TDI či jakýkoli jiný agregát.

Nejrizikovější jsou auta, která za sebou mají těžkou minulost se zanedbanou údržbou. Motor se pak projevuje nadměrnou kouřivostí, spotřebou oleje, nevyrovnaným chodem a ztrátou výkonu.
Na Audi S6 trpí i podvozek a převodovka. Tohle jinak zajímavé, svižné a nenápadné auto potřebuje samozřejmě pravidelný servis a pečlivou údržbu.
Chrysler 300C se vám musí líbit. Jinak neznáme jiný důvod, proč ho chtít. Podvozek ze starého Mercedesu se chová... inu, jako podvozek ze starého Mercedesu.
Chrysler 300C má poměrně odpudivý interiér, i když je aspoň prostorný. I výbava bývá obvykle velmi bohatá. Kvalita je ale podprůměrná.
27
Fotogalerie

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

Proč jsou tato ojetá auta tak levná? Jsou totiž riziková. Přesto by se nemuselo jednat o špatnou koupi, pokud neplánujete najíždět veliké porce kilometrů.

Kapitoly článku:


Zájemce o ojeté auto s rozpočtem do 200 000 korun má nemálo možností, jak koupit solidní a spolehlivou ojetinu. Ovšem ve většině případů se bude jednat o nudné, obyčejné a velmi konzumní auto (jasně, existují světlé výjimky). Takže co vzít svých dvě stě tisíc a trochu zariskovat?

Pojďme se podívat na několik zajímavých aut, která lze skutečně pořídit za méně než 200 000 korun (často i za méně). Ukážeme si, proč právě tyto modely koupit, ale také si řekneme, proč mohou být zrovna tahle auta velmi špatný nápad zejména pro někoho, kdo už nemá kam sáhnout pro další finance.

Audi S6 4.2 V8

Na první pohled nemusí být čtyřkolka Audi S6 zas tak špatná, protože její atmosférický osmiválec 4,2 l o výkonu 250 kW (340 k) platí za jeden ze spolehlivějších motorů. Ani samotná kvalita modelu Audi A6 (C5) není zlá.

Audi-S6_2002_1600x1200_wallpaper_07.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_01.jpgAudi-S6_Avant_2002_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Kdyby nebyla spousta starých Audi zanedbaná, byla by to vlastně skvělá auta. Třeba osmiválec v S6 patří k velmi spolehlivým motorům. Potřebuje ale pravidelný servis

Jenže s rychlými Audi se to má tak, že jich je dnes už jen opravdu málo ve skutečně dobrém stavu. Na hranici životnosti se pohybují převodovky a jak auto přechází na další „chudší“ majitele, začíná se na něm podepisovat zanedbaná údržba a šetření na nesprávných místech. Musíte mít chuť a prostředky tohle auto zachránit. A vězte, že spotřeba paliva není u tohoto vozu ten zásadní provozní výdaj.

Našli jsme: Audi S6 Avant, automatická převodovka, rok 2003, zamě původu Rakousko, najeto 229 489 km, cena 169 900 korun

Chrysler 300C

Americký koráb od Chrysleru, postavený na základech starého Mercedesu třídy E W210, vypadá pořád atraktivně. Někomu se ty velké chromované plochy a imitace dřeva v interiéru prostě líbí. Rozhodně se jedná o originální alternativu velkého sedanu. A dělal se i zajímavý kombík. Uvnitř je spousta místa a většina aut má velmi bohatou výbavu.

Chrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_02.jpgChrysler-300C_2005_1600x1200_wallpaper_14.jpgChrysler-300C_Touring_2005_1600x1200_wallpaper_08.jpg
Chrysler 300C nejezdí nijak zázračně, uvnitř vypadá nevábně a šestiválce mají s masou železa spoustu práce. Když už, chtějte osmiválec HEMI

Jenže s bohatou výbavou souvisí i spousta problémů a u některých aut, zejména těch z prvních let výroby, toho už moc fungovat nebude. Jízdní vlastnosti jsou špatné, brzdy slabé a nic menšího než osmiválec 5.7 HEMI s Chryslerem pořádně nehne. Benzínové šestiválce jsou mizérie, zvláště po přestavbě na LPG, která je docela častá. S dieselem 3.0 CRD jsou zas problémy a servis je poměrně drahý.

Našli jsme: Chrysler 300C 3.5 V6, automatická převodovka, přestavba na LPG, rok 2005, najeto 122 094 km, cena 162 000 korun

Mazda RX-8

Koncepce motoru Wankel s rotačním pístem je skutečně unikátní a jediná automobilka, která se jí držela zuby nehty, byla Mazda. Zajímavé kupé RX-8 má originální design a spoustu charakteru. Dvoukomorový Wankel o přepočteném objemu 1,3 l nabízel v nejsilnějším provedení výkon 170 kW (231 k). Zajímavé jsou i proti směru jízdy otvírané zadní dveře.

Mazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_01.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_38.jpgMazda-RX-8_2003_1600x1200_wallpaper_42.jpg
Design je v pořádku, jízdní vlastnosti také a celková kvalita rovněž. Problémem je ale životnost motoru. Utahaný Wankel může potřebovat velkou generálku každých 40 000 km

Jenže motor Wankel není zrovna „držák“. Dochází k obrušování těsnění rotujícího pístu a málokterý motor přežil 100 000 km bez potřeby generální opravy. Spousta aut skončila i s novým motorem, který stojí zhruba 140 000 korun. Počáteční problémy poznáte podle stále obtížnějšího startování, jak motor přichází o kompresi.

Našli jsme: Mazda RX-8, rok 2005, manuální převodovka, verze 170 kW, najeto 92 000 km, cena 150 000 korun

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud