Exkluzivní Speedster bez střechy a čelního okna byl Aston Martinem představen  již letos v březnu . Nebýt současné situace ve světě, možná by specialitka s motorem V12 již dávno zamířila k zájemcům. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Exkluzivní Speedster bez střechy a čelního okna byl Aston Martinem představen již letos v březnu. Nebýt současné situace ve světě, možná by specialitka s motorem V12 již dávno zamířila k zájemcům. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Jak to ale vypadá, prozatím se otevřený Aston teprve ukazuje při silničním testování ve formě prototypu. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Jak to ale vypadá, prozatím se otevřený Aston teprve ukazuje při silničním testování ve formě prototypu. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Jasného konkurenta  Ferrari SP1/SP2 Monza  a  McLarenu Elva  má na starosti divize Q. Matně černě zbarvený prototyp přitom vypadá v reálném prostředí britských okresek jako pekelné zjevení. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Jasného konkurenta Ferrari SP1/SP2 Monza a McLarenu Elva má na starosti divize Q. Matně černě zbarvený prototyp přitom vypadá v reálném prostředí britských okresek jako pekelné zjevení. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Ostatně každé auto bez čelního okna a střechy by asi na veřejnosti strhlo jistou pozornost, bez ohledu na svou barvu. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Ostatně každé auto bez čelního okna a střechy by asi na veřejnosti strhlo jistou pozornost, bez ohledu na svou barvu. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Moderní dvoumístný speedster je inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Moderní dvoumístný speedster je inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

K vidění jsou nicméně i prvky posledního V8 Vantage. Karoserie je celá z karbonu, což je materiál hojně využitý rovněž v interiéru. Mimo to se objevují díly z titanu nebo 3D vytištěné gumy. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

K vidění jsou nicméně i prvky posledního V8 Vantage. Karoserie je celá z karbonu, což je materiál hojně využitý rovněž v interiéru. Mimo to se objevují díly z titanu nebo 3D vytištěné gumy. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Stačí připomenout, že srdcem Speedsteru je motor V12, přesněji 5,2litrová jednotka s dvojicí turbodmychadel známá z  DBS Superleggera . | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Stačí připomenout, že srdcem Speedsteru je motor V12, přesněji 5,2litrová jednotka s dvojicí turbodmychadel známá z DBS Superleggera. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

V otevřeném speciálu je nicméně v trochu podladěné formě s výkonem asi 700 koní (515 kW) a točivým momentem 753 N.m. Osmistupňová dvouspojková převodovka je na místě, stejně jako samosvorný diferenciál. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

V otevřeném speciálu je nicméně v trochu podladěné formě s výkonem asi 700 koní (515 kW) a točivým momentem 753 N.m. Osmistupňová dvouspojková převodovka je na místě, stejně jako samosvorný diferenciál. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Na 100 km/h se má V12 Speedster rozjet za 3,5 vteřiny a maximálně dosáhnout elektricky limitovaných 300 km/h. Přesné hodnoty výkonu a dynamiky však budou zjištěny právě během probíhajících testovacích jízd. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Na 100 km/h se má V12 Speedster rozjet za 3,5 vteřiny a maximálně dosáhnout elektricky limitovaných 300 km/h. Přesné hodnoty výkonu a dynamiky však budou zjištěny právě během probíhajících testovacích jízd. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

S personalizačním oddělením Q bude samozřejmě každý exemplář V12 Speedsteru vyhotoven dle přání zákazníka. A nedivili bychom se, kdyby někdo žádal právě o černočernou kombinaci podobnou prototypu. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

S personalizačním oddělením Q bude samozřejmě každý exemplář V12 Speedsteru vyhotoven dle přání zákazníka. A nedivili bychom se, kdyby někdo žádal právě o černočernou kombinaci podobnou prototypu. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Šťastných majitelů bude pouze 88. Každý z nich zaplatí minimálně 765.000 liber, v přepočtu tedy asi 22,6 milionu korun. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

Šťastných majitelů bude pouze 88. Každý z nich zaplatí minimálně 765.000 liber, v přepočtu tedy asi 22,6 milionu korun. | Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin

| Aston Martin V12 Speedster | Zdroj: Aston Martin

Jak to ale vypadá, prozatím se otevřený Aston teprve ukazuje při silničním testování ve formě prototypu. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin
Jasného konkurenta  Ferrari SP1/SP2 Monza  a  McLarenu Elva  má na starosti divize Q. Matně černě zbarvený prototyp přitom vypadá v reálném prostředí britských okresek jako pekelné zjevení. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin
Ostatně každé auto bez čelního okna a střechy by asi na veřejnosti strhlo jistou pozornost, bez ohledu na svou barvu. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin
Moderní dvoumístný speedster je inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. | Aston Martin V12 Speedster Zdroj: Aston Martin
22
Fotogalerie

Aston Martin testuje speciální V12 Speedster. Matně černý prototyp vypadá zlověstně

Svou specialitu pro vyvolené nám teď britská značka ukazuje ve formě testovacího prototypu.

Exkluzivní Speedster bez střechy a čelního okna byl Aston Martinem představen již letos v březnu. Nebýt současné situace ve světě, možná by specialitka s motorem V12 již dávno zamířila k zájemcům. Jak to ale vypadá, prozatím se otevřený Aston teprve ukazuje při silničním testování ve formě prototypu.

Jasného konkurenta Ferrari SP1/SP2 Monza a McLarenu Elva má na starosti divize Q. Matně černě zbarvený prototyp přitom vypadá v reálném prostředí britských okresek jako pekelné zjevení. Ostatně každé auto bez čelního okna a střechy by asi na veřejnosti strhlo jistou pozornost, bez ohledu na svou barvu.

Moderní dvoumístný speedster je inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. K vidění jsou nicméně i prvky posledního V8 Vantage. Karoserie je celá z karbonu, což je materiál hojně využitý rovněž v interiéru. Mimo to se objevují díly z titanu nebo 3D vytištěné gumy.

Stačí připomenout, že srdcem Speedsteru je motor V12, přesněji 5,2litrová jednotka s dvojicí turbodmychadel známá z DBS Superleggera. V otevřeném speciálu je nicméně v trochu podladěné formě s výkonem asi 700 koní (515 kW) a točivým momentem 753 N.m. Osmistupňová dvouspojková převodovka je na místě, stejně jako samosvorný diferenciál.

Na 100 km/h se má V12 Speedster rozjet za 3,5 vteřiny a maximálně dosáhnout elektricky limitovaných 300 km/h. Přesné hodnoty výkonu a dynamiky však budou zjištěny právě během probíhajících testovacích jízd.

S personalizačním oddělením Q bude samozřejmě každý exemplář V12 Speedsteru vyhotoven dle přání zákazníka. A nedivili bychom se, kdyby někdo žádal právě o černočernou kombinaci podobnou prototypu. Šťastných majitelů bude pouze 88. Každý z nich zaplatí minimálně 765.000 liber, v přepočtu tedy asi 22,6 milionu korun.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud