Daihatsu je pro české řidiče celkem neznámou značkou, ovšem ve světě patří k oblíbeným. Nyní vyráží do Evropy s novými modely.
Materia
Po domácím japonském a americkém trhu přichází i do Evropy nový model Materia. Poměrně malý vůz má svůj základ v modelu Scion xB a Toyota dB. Velmi specificky tvarované auto je dlouhé pouhých 3 800 mm, široké 1 690 mm a vysoké 1 640 mm. Rozvor má hodnotu 2 540 mm. Z rozměrů je patrné, že se jedná o opravdové mini. Pro představu dnešní Peugeot 207, nebo Fiat Punto hravě atakují 4 metry.
Do malých vnějších rozměrů se ovšem díky tvaru karosérie podařilo dostat dostatek prostoru pro čtyři až pět cestujících. Těm bude sloužit čtyřválec o objemu 1,5 l se slušným výkonem 77 kW (105 k) a točivým momentem 132 Nm. Model si vystačí průměrně se 7,2 l paliva na 100 km a při ceně pod 16 000 eur (přibližně 450 000 Kč) nabídne dobrý poměr prostoru, výbavy, výkonu a ceny.
Daihatsu Materia
Terios a Sirion Sport
Mimo nový model byly v Paříži představeny i dva stávající, které dostaly ke svému jménu i nový nápis "Sport". Za ním se skrývá malý paket se stylingovými doplňky a také nový výkon.
Oba motory dostanou pod kapotu čtyřválec o objemu 1,5 l, který je z původních 77 kW (105 k) naladěn na skvělých 95 kW (130 k). Tím se motor řadí na samotný vrchol dnešního trhu, protože najít takto vyladěný malý motor dá velký problém.
Oba vozy k tomu dostaly nové 16" kola z lehké slitiny, nové koncovky výfuku, nové dekorace interiéru a také sportovní volant a hlavici řadicí páky.
Daihatsu Sirion Sport
Daihatsu Terios Sport