Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti povedl. Přesto ale nejde o auto bez kompromisů.
Kapitoly článku:
Do rozjíždějícího se vlaku kompaktních SUV nastoupil evropský Ford v roce 2008. Tehdy poptávka pomalu začínala stoupat a kromě japonských výrobců se začaly objevovat i první vlaštovky s evropským původem. Na mysli máme konkrétně Volkswagen Tiguan, který na trh přišel jen o rok dříve.
Ford využil při stavbě modelu kuga podobný přístup - na technickém základu kompaktu postavit malou čtyřkolku. Pro tento záměr posloužila druhá generace focusu, či spíše odvozeného MPV C-Max.
Zajímavá ale byla volba motorů. Zpočátku Ford dodával pouze dvoulitrový diesel, s drobným zpožděním dorazil také přeplňovaný dvousetkoňový pětiválec původem z Volva. Na žádné levné vstupní modely tehdy u modrého oválu nehráli.
Většina prodaných aut se pojila s pohonem všech kol, standardem však nebyl, na což je potřeba dát při výběru pozor. Naopak bezpečnostní výbavu pojali u Fordu velkoryse a i ta komfortní bývá slušná. Většině aut nechybí litá kola, automatická klimatizace, ale ani navigace, či vyhřívané sedačky a sklo.
Nejlevnější kugy na českém trhu vycházejí asi na 190 tisíc korun, zachovalé kusy však pořídíte asi o sto tisíc dráž. Dobrou zprávou je, že jich najdete dostatek. Auto většinou mířilo do soukromých rukou, kde většinou absolvovalo menší nájezdy než třeba příbuzné focusy.
Na co si dát při nákupu pozor, radíme v galerii
Jak jezdí dobře vybavený kus 2.0 TDCi Titanium, se dočtete v další kapitole.