Naftový motor ve čtyřech specifikacích doplňuje plug-in hybrid se spalovacím motorem o objemu 2,5 litru.
Ford oficiálně ukazuje novou modelovou řadu Transit doplněnou o klasický Custom. Zatímco před pár dny se nám ukázala elektrická varianta E-Custom, nyní je tu klasická verze s naftovými motory doplněná o plug-in hybrid. Začneme hybridem do zásuvky, jehož pohonné ústrojí vychází z modelu Kuga. Jedná se o 2,5litrový motor pracující v Atkinsonově cyklu, doplněný o akumulátor s využitelnou kapacitou 11,8 kWh, což má stačit k 53 kilometrům elektrické jízdy.
Vůz má také připravený výkon 2,3 kW na elektrické nářadí v případě, že bude v terénu potřeba. Více informací o plug-in hybridním ústrojí prozatím nemáme. Na druhou stranu s radostí potvrzujeme, že Ford Transit Custom oznamuje nové naftové pohonné jednotky EcoBlue v naladění 110, 136, 150 a 170 koní.
Ford zároveň potvrzuje, že motor bude spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou a k mání bude také osmistupňový automat. V závislosti na konfiguraci bude možné táhnout přívěs až o hmotnosti 2500 kilogramů, zvolit možnost pohonu všech kol nebo sáhnout po samosvorném diferenciálu. Mezi další specifika se řadí také víceprvková zadní náprava.
Automobilka dále upřesňuje, že Custom bude k mání ve čtyřech variantách velikosti - délky L1, L2 a výšky H1, H2. Standardem pro vůz bude také 5G modem a 13palcový infotainment SYNC 4. Výbavy budou následující - Base, Trend, Limited, Active, Trail a Sport. Vedle klasických rozhraní bude k mání opět také Kombi, které bude poprvé ve výbavách Trial a Limited a má být nyní mnohem komfortnější.
Ford Transit Custom se bude vyrábět v Turecku. Naftových motorizací se první zákazníci dočkají v první polovině roku 2023, další varianty budou následovat. Podrobnější informace se dozvíme zřejmě s blížícím se uvedením modelu na trh.