Tradiční dvanáctiválec bude chtít Ferrari udržet ve vrcholných modelech za každou cenu.
Zatímco u Ferrari pokračují cestou downsizingu, přeplňování a elektrifikace u osmiválcových a dnes opět také šestiválcových modelů, tuto cestu nepochybně čekají v rámci snižování emisí a spotřeby paliva rovněž vrcholné modely s motory V12. Tradičnímu atmosféricky plněnému dvanáctiválci mají dle nejnovějších zpráv pomoci k přežití turbodmychadla.
Že není velkoobjemový atmosférický V12 udržitelnou jednotkou v dnešním automobilovém světě, to je z pohledu stále přísnějších emisních norem zcela jasné. Původně se mluvilo o elektrifikaci motoru V12, teď ovšem zdroj blízký italské automobilce přináší další spekulace – aby Ferrari udrželo V12 ve svých vrcholných modelech, přejde i zde na přeplňování turbodmychadly a navíc zmenší zdvihový objem z dnešních 6,5 litrů.
Hybridizace přeplňovaného V12 s menším objemem je nicméně stále v kartách, ostatně Ferrari by se tímto ještě usnadnil proces zvýšení výkonu. Zkušeností už má automobilka s elektrifikací svých motorů více než dost s původním hybridem LaFerrari, plug-in hybridem SF90 Stradale či nejnovějším 296 GTB.
Ještě v roce 2017 tehdejší šéf Ferrari Sergio Marchionne uvedl, že si přeplňování motorů V12 nedokáže v následujících letech představit. Tato léta už jsme však očividně prožili a automobilový svět je zase někde jinde, rovněž s jiným vedením u Ferrari.
Oficiálního vyjádření automobilky k budoucnosti dvanáctiválce se nám však zatím nedostává. Současné spekulace a nepotvrzené zprávy je tedy potřeba brát s nadhledem. Ferrari se dříve zařeklo, že se bude snažit udržet motor V12 v nabídce, dokud to legislativně půjde. Dvanácti válců bychom se měli dočkat v příchozím SUV Purosangue, nástupci řady 812 a novém hypersportu. Bez elektrifikace či přeplňování ale s velkou pravděpodobností nepřijedou.